• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Kysy ja keskustele

Tässä on nyt ketju, jolle on ilmeisesti tilausta nykyolosuhteissa. Ketjussa voi siis kysyä ja keskustella sukupuolesta riippumatta, kun kysyminen on noissa mies- ja nainen-ketjuissa rajoitettua.

@Sylvi halusi toisaalla keskustelua tissiliiveistä, niin nyt ei muuta kuin antaa palaa vaan.

Sylvi

Lähes pyhä
Kaupunki
Kuopio
No niin.

Iltalehdessä oli juttua amerikkalaisesta naisesta, joka oli kokeillut kuukauden verran rintaliivittömyyttä. Voisitko itse (kysymys koskee lähimmä naisia) tehdä samanlaisen kokeilun? Pidätkö aina liivejä? Miksi? Mikä liiveissä on ärsyttävää tai hankalaa?

Millaiset ovat ihanimmat liivisi? Entä kamalin liivikokemus? Muistatko ensimmäiset liivisi?

Voiko joku suositella kohtuuhintaisia olkaimettomia liivejä (koko c-d)?

(kysymys koskee lähimmä naisia)
Jos tää ketju tästä lähtee elämään, niin kannattaa varmaan tosiaan ilmoittaa mille ryhmälle haluaa kysymyksensä osoittaa, kuten yllä. Mutta eipähän tarvitse kiertoteitse kysyä, jos haluaa oman sukupuolensa kanssa keskustella.

muoks. niin tosiaan kohderyhmä voi varmaan selvitä jo kysymyksestä, mutta jos nyt sattuu olemaan joku aihe, jossa haluaa nimenomaan tietyn porukan mielipiteitä.

Viimeksi muokattu:

Mopsy80

Hopeless Gage
No niin.

Iltalehdessä oli juttua amerikkalaisesta naisesta, joka oli kokeillut kuukauden verran rintaliivittömyyttä. Voisitko itse (kysymys koskee lähimmä naisia) tehdä samanlaisen kokeilun? Pidätkö aina liivejä? Miksi? Mikä liiveissä on ärsyttävää tai hankalaa?

Millaiset ovat ihanimmat liivisi? Entä kamalin liivikokemus? Muistatko ensimmäiset liivisi?

Pidän liivejä vain siksi, että nöpöttävät nännit eivät näkyisi. Tai en juuri koskaan edes pidä liivejä, vaan topattuja urheilutoppeja. Toinen syy on huijata, että mulla olisi B-kuppi, vaikka on A. Tai en tiedä, mutta tuollaisen topin kanssa myöskään kuopparinta ei näy.

E. Edellisestä voi päätellä, että olen kotona aina ilman liivejä.

En muista ensimmäisiä liivejä ja koko asia oli ehkä hieman traumaattinen koska tissit eivät kasvaneet 14v jälkeen (paitsi vähän raskaana ja imetysaikana siihen B-kuppiin. En silloinkaan käyttänyt liivejä.

sommar

hyvä haltia
Kaupunki
Helsinki
No niin.

En voisi tehdä samanlaista kokeilua, kohtalaisen aktiivinen työ + vapaa-aika sekä riittävän kookkaat rinnat = mahdoton yhdistelmä. Ainoat hetket kun olen ilman liivejä, ovat kotona, lähinnä iltaisin kun ei tarvitse lähteä mihinkään. Joskus nukuin silloin tällöin liivit päällä, nykyään en juurikaan.

Ärsyttävää on yrittää löytää kohtuuhintaiset, kauniit ja mukavat liivit.

Käytän suurimman osan aikaa urheiluliivejä niide. helppokäyttöisyyden vuoksi. Ne myös litistävät rinnat mukavasti, ei tarvitse tunte itseään pelkiksi rinnoiksi. Voi myös rauhassa juosta bussiin ilman, että paikat on kipeänä. Kamalimmat kokemukset ovat varmaan kesken päivän ulostunkevat kaarituet, jotka jättävät jälkensä.

Hämärästi muistan ensimmäiset liivit, paremmin muistan ensimmäiset itse ostetut liivit.

Hyviä, olkaimettomia liivejä tuossa koossa ei ole juurikaan tullut vastaan. Youtubesta tosin näin vinkin, missä olkaimet vedettiin rintojen alta takaa eteen, se varmaan tukee ja kohottaa melko hyvin.

Viimeksi muokattu:

MissFitless

kissanainen
Kaupunki
Peräjunttila
No niin.

Olin talven vapaalla enkä pitäny koko aikana rintsikoita. Mulla on a-b -kuppi joten suuremmin ei ole tarvetta. Töissä nyt käytän ihan sosiaalisista syistä... Ärsyttävää liiveissä on, että niiden olemassa olon tuntee kokoajan. Muutenkin inhoan vaatteita jotka millään tavalla tuntuu miltään. Ihanimpia liivejä ei ole ollut, kamalia on olleet irtisinkoilevat kaarituet ja lörpähtäneet kupit, olkaimet jotka valuu olkapäiltä tai sit ei pysy ne soljet jolloin olkaimet virahtaa pitkiks

Muistan ekat liivit. Sain ne joskus 13 wee porukoilta lahjaks. Ite sain valita, sellaiset söpöt vaaleansiniset pitsikoristein :) ainoat rintsikat ever jotka oon ostanu alusvaateliikkeesta jonku cittarin alelaarin sijaan...

No niin.

Mä pidän aina liivejä, paitsi nukkuessa. Joskus nukkuessakin jos ne on niin turvonneet ja kosketusarat ettei pysty nukkumaan.
Mun kuppi on D/DD suht pienessä varressa, eli isohkot. Elo ilman liivejä on inhottavaa kun tissit heiluu ym. Ja pelkään että ne rupeaa roikkumaan jos en käytä liivejä.

Sylvi

Lähes pyhä
Kaupunki
Kuopio
Rintaliiviongelmaa olen joutunut pohtimaan lähiaikoina, kun kirppishullu ystävättäreni toi minulle tekemänsä löydön eli lähes ilmaisen fiftarityyppisen mekon, jossa on halterneck-kaula. Hyvää ja laadukasta kangasta, mutta ei niin napakka, että olisi mitään toivoa kulkea ilman liivejä. Näyttää typerältä tavallisten olkaimien kanssa, kun rikkoo muuten puhdasta linjaa enkä innostu ajatuksesta halterneckliiveistä, koska en halua mitään ylimääräistä narua niskaani. Ratkaisu olisi olkaimettomat, mutta ainoa kokemukseni niistä vuosien takaa oli kamala. Mitkään kanafileet ei todella riitä. Harmittaa, jos ihana pallomekko jää käyttämättä - tissien vuoksi.

Ryntävyyden ongelmaan olen törmännyt myös kaulakoruissa. Näyttää jotenkin hassulta, kun pitkä koru jää roikkumaan ilmaan rintojen alla. En vaan osaa pitää sellaisia.

Olen kotona aina ilman liivejä eli kotiintullessa moiset lentävät heti komeroon. Työssä voi pitää hieman virahtaneita urheiluliivejä ja sitten minulla on parit ihan mukavan pehmeät kaarituetut parempaa pukeutumista varten. Toisissa on törkeähköt toppaukset. Ei ihan minun juttu, mutta kuulemma täytyy korostaa parhaimpia puoliaan.

No niin.

Olen nainen, jolla tavallaan jopa onnekkaasti rasvaprosentti korreloi suoraan berberiin ja rintoihin. Elettynä on siis kuppikoot väliltä pieni B - DD, tosin viimeksimainittu vasta raskaushormonien myötä. Matalassa rasvaprosentissa koen yhdeksi parhaimmista asioista juurikin pienet sirot rinnat. Toki ne kiinteämmät voisivat olla, mutta kaikkea ei saa.
Pienien rintojen myötä olen myös nykyisellään vapautettu maksimaalisesta tuesta, leveistä olkaimista, vimpan päälle kaarituista jne. Pärjään siis ihan urheiluliiveillä/topillakin. Tuosta voinee päätellä, etten rintaliiveistä pidä ja niiden sievä ulkonäkökin on tärkeä ainostaan jos haluan kumppania miellyttää.

Ensimmäiset rintaliivit toki muistan; olihan se yksi tärkeä etappi matkalla naiseuteen. Mitään absoluuttisesti kamalimpia liivejä en pysty nimeämään, jollain tavalla kamalia ne aina on kuppikoossa c ja ylöspäin, aina jostain hiertäneet/ahdistaneet. Välillä, jopa usein nukkunut liivit päällä silti, koska mitä isommat rinnat mulla on, sitä aremmatkin ne on.

No niin.

En. D/DD-rinnoilla tuntuu olevan mahdottomuus olla ilman rintaliivejä pidemmän aikaa. Nukun ilman liivejä, koska nänniläväri ei tykkää. (Nukun mahallani) Vihaan rintojani, joten liivien käyttö antaa myös itsetunnolle vähän helpotusta, muuten ne varmaan menisi tuulen mukana...

Ja koska omat rinnat on niin hankalat, joudun käyttämään vain tietyntyyppisiä -> kupillisten käyttö on aika... eh. :"D Pitäisi kyllä kokeilla erilaisia liivejä, ne vaan meinaa olla turhan kalliit!

Sylvi

Lähes pyhä
Kaupunki
Kuopio
Elo ilman liivejä on inhottavaa kun tissit heiluu ym.
Minä voin käydä viemässä roskapussin ilman liivejä, mutta kauemmaksi en mene juuri tuon epämiellyttävän heilumistunteen vuoksi.

Mopsy80

Hopeless Gage
Ensimmäiset rintaliivit toki muistan; olihan se yksi tärkeä etappi matkalla naiseuteen.
Tämä on mulle ihan käsittämätön lause. En ole koskaan kokenut olevani matkalla naiseuteen enkä siis koskaan ole saavuttanut sitä mystillistä naiseutta, jossa osa naisista tuntuu elävän.

Kokevatko muut olleensa "matkalla naiseuteen" ja päässeensä perille asti?

No niin.

En mä kyllä töissä voisi olla ilman liivejä. Muuten kyllä kotona tulee aika paljon hiihdettyä ilman tai sitten urheiluliiveissä, että voi vaan napata koiran hihnaan ja painua pihalle. Jos hillun liiveittä kotona, niin mulla on kyllä kireä toppi päällä, joten pysyy suunnilleen missä pitääkin.

Tavalliset liivit hiostaa, ahdistaa, puristaa ja on yleensä joka asennossa vähän tiellä. Varsinkin, kun nyt on ihan sama et miltä kotona näytän, niin enpä jaksa. Ensimmäisistä ei kyllä myöskään ole mitään muistikuvaa.

Mukavia olkaimettomia ei ainakaan ole olemassa. Joko puristaa tai valuu yleensä.

Sylvi

Lähes pyhä
Kaupunki
Kuopio
Tämä on mulle ihan käsittämätön lause. En ole koskaan kokenut olevani matkalla naiseuteen enkä siis koskaan ole saavuttanut sitä mystillistä naiseutta, jossa osa naisista tuntuu elävän.

Kokevatko muut olleensa "matkalla naiseuteen" ja päässeensä perille asti?
Kyllä minä varmaan olen, mutta se "naiseus" muuttuu matkan varrella eikä ole mikään kokonaispaketti. Kyllä minä koen olevani hyvin vahvasti nainen. Luultavasti olisin vielä enemmän, jos olisi se mies vastakappaleena. Mystistä totta kai!

Ensimmäisten liivien ulkonäköä en enää muista, mutta muistan sen tunteen, miltä tuntui olla "aikuinen" :p. Yhdet söpöt alkuaikojen liivit muistan. Ne olivat ekat kaarituetut, satiinia ja hennon roosan väriset. Ja niiden olkaimet valuivat.

Mukavia olkaimettomia ei ainakaan ole olemassa. Joko puristaa tai valuu yleensä.
Tämä kokemus minullakin.

Mopsy80

Hopeless Gage
Kyllä minä varmaan olen, mutta se "naiseus" muuttuu matkan varrella eikä ole mikään kokonaispaketti. Kyllä minä koen olevani hyvin vahvasti nainen. Luultavasti olisin vielä enemmän, jos olisi se mies vastakappaleena. Mystistä totta kai!

Ensimmäisten liivien ulkonäköä en enää muista, mutta muistan sen tunteen, miltä tuntui olla "aikuinen" :p. Yhdet söpöt alkuaikojen liivit muistan. Ne olivat ekat kaarituetut, satiinia ja hennon roosan väriset. Ja niiden olkaimet valuivat.

Tämä kokemus minullakin.
No sepä se varmaan on, kokeeko olevansa nainen miten vahvasti ja identifioituvansa naisten joukkoon?

Mulla on muuten olkaimettomat suht mukavat kaarituetut ja muotoon prässätyt liivit kuvissa jotka aamulla latasin kuvaketjuun - kupit tosin lähes tyhjää täynnä :D

Ovat ikivanhat Triumphit, ei varmaan enää mistään saa samoja enkä edes muista mistä ovat mulle päätyneet kun ainakaan en ole niitä uutena kaupasta ostanut.

sommar

hyvä haltia
Kaupunki
Helsinki
Mulla on ihan se ja sama, mitkä liivit päällä, punaiset painaumat on joka tapauksessa hartioissa / olkapäissä. Mut eipähän olkaimet valu! Riippuen olkainten leveydestä, joko kapea ja kipeä viiru tai leveä epämiellyttävä rantu.

Musta olis ihanaa ku vois olla ilman liivejä! Että mä kadehdin niitä, joilla ei ole mitään väliä onko liivit vai ei. Se vapaus!

No niin.

Ehkä voisin tehdä tuollaisen kokeilun jos ei tarvitsisi liikkua missään. Käytän siis liivien lisäksi paljon urheilutoppeja, ne riittää kun on suhteellisen pieni povi. Kotona olen usein ilman mitään ylimääräistä paidan alla. Tarkoitus on saada kiloja pois nyt syksyllä joten silloin lähtee tissitkin. :D Ja mielestäni se on vain positiivista! Pääsee paljon helpommalla kun kuppikoko alkaa olla a :n ja b :n välillä. Vielä kun joskus saisi tuon persuksen pienemmäksi, mutta se ei taida olla yhtä helppoa kuin ylävartalon "pienentäminen". :D

En muista ensimmäisiä liivejä, enkä osaa kertoa mitään muitakaan erityisiä liivikokemuksia. Olkaimettomat liivit ovat hankalia, yksiäkään hyviä sellaisia en ole koskaan löytänyt.

Kaupunki
Espoo
Pidätkö aina liivejä? Miksi? Mikä liiveissä on ärsyttävää tai hankalaa?

Tavalliset rintaliivit on melko epämukavat, joten kotona pidän ihan vaan liivimallisia toppeja. Tämä tietty malli on tosi mukava päällä ja joskus olen käynyt ne päällä kaupassakin, mutta siihen tarvisi kyllä vähän tukevamaa päälle juuri tuon heilumisen takia. Urheiluliiveistä tykkään myös, keskivahvalla tai vahvalla tuella varustetuista. Niissä käytän vain halterneck-mallisia.

Ei ole mitään ihanimpia liivejä, kun ei ole tullut panostettua tuohon nyt vähään aikaan. Lähinnä urheilua varten oon vaatteita ostanut :). Kamaliakaan kokemuksia ei muistu mieleen. Ekat liivit sain äidiltä, hän oli käyttänyt niitä joskus nuorempana, mutta hyväkuntoiset olivat ja melko ohutta kangasta.

Olkaimettomia en ole koskaan käyttänyt, yksi mekko olisi niitä vaatinut, mutta se jäi sitten pitämättä, kun sopivia, mukavia ei löytynyt.

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
29
Kaupunki
Oulu
No niin.

Joo mulla on kyllä lipsunut nykyään tuohon kotona rintaliivittömyyteen. Rintaliivit on sit muualla päällä kuin kotona ja joskus vain urheiluliivit (niissä hyvä tuki). Olen kyllä vuosien aikana huomannut, että runsas urheilu on vähentänyt rintavarustusta, vaikka rasvaprosentti ei olisikaan radikaalisti vähentynyt. Yhdessä vaiheessa ne turposi useamman kuppikoon kun käytin e-pillereitä, mutta niiden sopimattomuuden vuoksi on palattu normaaliin olotilaan. Ennen pelkäsin rintojen roikkumista ja käytin nukkuessakin jonkunlaisia liivejä. Mutta nykyään tosiaan kotona tulee heiluttua ihan luonnontilassa ja ei kai tuosta mitään vakavaa oo vielä seurannut. :D

Liiveissä ärsyttävää tai hankalaa voisi olla jos ei löydä toppiin tai mekkoon sopivia liivejä. Muuten jos sopivat on kooltaan niin ei mitään isompia ärsytyksen aiheita pitäisi olla. Eiku joo, jos laitan baariin/treffeille push upit ja iltayö etenee ja mies luulee, että mulla on isompi varustus kuin onkaan. Silloin ärsyttää jo itseäkin kun huijaa toista. :D Ihanimmissa liiveissä on push uppia, ne istuu hyvin ja ovat sievät ulkonäöltään. Kamalimmat liivit on varmaan olleet jotkut äidin ostamat, joita ei ole päässyt valitsemaan. :D Muistan kyllä hämärästi ensimmäiset liivit, mutta ei mitään isompia muistoja niiden suhteen. :D