Mulla eka visio kilpailemisesta kävi mielessä pari vuotta sitten keväällä, jolloin olin 23-vuotias. Siitä vuosi eteenpäin ja hankin valmentajan ja asetettiin tavoitteeksi tän kevään kisat. Tällä hetkellä treenaillaankin sitten ihan omin konstein, mutta kyllä etenkin ennen ensimmäisiä kisoja valmentajasta oli hyötyä. En tiedä, mitä tuolla iän kysymisellä hait, mutta iästä sanottakoon sen verran, että ainakin omaan silmään on pistänyt, että ne parhaimmat fysiikat taitavat olla niillä 30 vuoden kieppeillä ja yli olevilla, joten onneksi tässä ei itselläkään ole kuin aikaa! :D
:piis: Oikeasti nuo jutut eivät ole mitään rakettitiedettä ja ainakin omalla kohdalla voin sanoa, että järjestelyt sujuivat dieetilläkin vaivattomasti, kun ei niistä turhia stressannut. Tässä yhteydessä tosin täytyy antaa myös krediittiä hyvälle ystävälleni, joka on myös kisannut ja josta oli suuri apu kisavalmisteluissa! 
Mä en näe tuota valmentajaa minään välttämättömyytenä, etenkin jos itsestä löytyy tarpeeksi tahtoa ja vaivannäköä. Netistä löytyy näistä asioista paljon tietoa ja kunhan muistaa avata suunsa, jos jokin asia askarruttaa.