Kynsisieni ja lääkitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pjuus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yleisin urheäiluvamma on varmaan kynsisieni, moni ei sitä tajua mutta salilla näkee vitun rumia kynsiä. Haulla en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää???
onko kaikki välinpitämättömiä vai tiedättekö edes mistä on kyse?

Mulla on kynsisieni ja siitä kiitos nimeltä mainitsematonta salia jossa on sukkanöyhtää ja paskaa suihkutilassa yms.
no kuitenkin, kävin yksityisellä ja sain lääkityksen eli kuurin 12viikkoa nappeja Terbinafin ratipharm. lääkkeellä on sivuvaikutuksia pakkauselosteessa enemmän kuin steroideilla joten kaipaan nyt kokemusperäistä tietoa.
daviditkin saa vastata ja laittaa vaikka linkin pharmaca fennicaan.

jos ette vastaa tulen salillenne suihkuun:curs:

lääkkeellä on sivuvaikutuksia pakkauselosteessa enemmän kuin steroideilla joten kaipaan nyt kokemusperäistä tietoa.

Niin mistä? En kovalla yrittämiselläkään löytänyt semmosta selkeää kysymystä..

Mutta unohda pakkausselosteen sivuvaikutuslista, yhtä pitkä se on joka lääkepaketissa. Ei noilla yleensä mitään hirveitä sivuvaikutuksia ole, aika monta kuuria olen kirjoitellut, enkä muista, että kukaan olis joutunu lääkkeen lopettamaan kesken. Mutta älä myöskään tuudittaudu siihen, että kynsisieni on nyt varmasti historiaa. Lopullisen hoitotuloksen näkeminen vie aikaa lähemmäs vuoden ja vaikka kaikki konstit yritetään, niin pienellä osalla kynsisientä ei saada hoidettua.

Ettei pjuus vaan ole räplännyt alapäätään? :D

No ei vaan, ikinään en ole moisesta kuullut, enkä nähnyt ja salilla kun on tullut käytyä reilut 10 vuotta, niin ei ole vielä itselle moista osunut. Ettei nyt ole tullut omasta hygienian puutteesta??
Itse pesen AINA välittömästi treenin jälkeen kädet, tullut vaan tavaksi. Tuolla saattaa jo ehkäistä jotakin..

alkuperäinen kirjoittaja lienee tarkoittavan kynsisientä JALASSA.

ja minä olen käsittänyt, että kynsisieni on vain kosmeettinen ongelma, jonka hoitoon ei ole oikeasti riittävän tehokkaita ja järkeviä lääkkeitä. suurin osa lääkkeistä on kuulemani mukaan melkoisen tehottomia, kalliita ja vaativat pitkän ja säännöllisen kuurituksen, joka on yleensä aika hankala toteuttaa.

itse en lähtisi tuohon rumbaan, vaan sietäisin pieniä värivirheitä kynsissä mieluummin.

jalkasieni on sitten jo toinen juttu. se on kipeä ja inhottava ja kannattaa hoitaa.

Juu tarkoitti varmaan kynsisientä jalassa, mutta en kyllä moistakaan ole ikinään kuullut. Jalkasienen olen kyllä kuullut ja kokenutkin. Mutta kuitenkin hygieniasta huolehtiminen ennalta ehkäisee kuitenkin näitä ja toinen, että varmaan niiden salien kannattaisi suihkuhuoneet joskus desinfioidakin.

Ok, kuten arvelinkin... eihän se rekkamiestä haittaa vaikka tsekkiläisen maantiehuoran pillu haisee sillille, sekin on vaan emätintulehdus tai joku vitun pimppisieni...
Dinolle tiedoksi! alapäätäni rämplään joka paivä, mutten kovin usein edes pese käsiäni, sillä pesen kullini säännöllisesti., tiedoksi juustokulleille, en suuttunut, mutta haistakaa paska.

kynsisieni on yleensä vain pieni kellertävä laikku kynnen pinnassa ja joskus kynsi saattaa hiukan paksuuntua. tietysti, jos se pääsee oikein pahaksi niin voi olla ikävämmän näköinen, mutta sellaisia tapauksia on vain murto-osa potilaista.

jalkasieni on se, mikä repaloittaa nahat, pistää jalan ja varvasvälit punoittamaan ja on tosi kutiseva ja kipeä.

ja todellakin. mua ei haittaisi jos kumppanillani tai ihan kenellä tahansa olisi kellertävä laikku kynnen pinnalla. maailmassa on paljon pahempiakin asioita.

p.s. hygienialla ei ole suurta merkitystä. voit saada kynsisienen vaikka kenkäkaupassa sovittaessasi jo kertaalleen sovitettuja kenkiä. että relatkaa nyt ihmeessä, se ei tapa eikä ole kipeä. so who cares.

Kysehän on oikeastaan jalkasilsasta, jota ei ole hoidettu ja se on levinnyt kynsiin. Jos sitä ei hoideta, se kyllä leviää ajan kanssa koko jalkapohjaan. Ja se kuka sitä ei hoida, levittää silsaa muillekkin.

Jos on välinpitämätön asenne tätä ns. kosmeettista asiaa vastaan, niin suosittelen jättämään sellaiset julkiset tilat rauhaan, jossa liikutaan paljain jaloin. Muut eivät välttämättä halua kutisevia varpaiden välejä, keltaisia kynsiä ja pahan hajuisia jalkoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin jalkahoidossa ja söin maksatoksisia kynsisienipillereitä pari-kolme kk ja mullon nut sellaiset kynnet etten uskalla enää julkisia suihkuja paljoo käytellä...
siitä pääsee eroon ja kyllä kynsisieni on vitun ruma ja vastenmielinen!!!!!!

VITTU, NOSTO:

Mullon keskarissa vissiin kynsisieni. Aivan saatanallisen kipeä, kokoajan tykyttää ja kuumottaa sormea, ja en tiiä yhtään mitä sille vois tehä.

Oon lukenu vähäsen ja tämmöstä on tullu vastaan:

- Kookosöljyä (smells like homeopatia mutta vois ihan hyvin varmaan toimia)
- Etikkaa (sama)
- Vitun äkäsiä lääkkeitä, mutta TJJ:n mukaan ei vissiin kummosempia nappeja kuitenkaan
- Hygienia (joo-o, no vaikka siitä on pidetty huolta niin tässäpä sitä ollaan. En tiiä mistä tullu jne.)

Mikähän ton pahan tappais?

Lääkäriin. Ei noita kynsisieniä ja jalkasieniä tapa muut kuin reseptilliset lääkkeet. Näin ainakin lääkäri minua aikoinaan valisti.

Kuten yllä mainittiin niin lääkäriin. Saat sieltä luultavasti 3kk kuurin terbinafiinia tai jotain vastaavaa suun kautta syötävää lääkettä. Itelläkin alko just tänää tollanen kuuri, kun viime vuonna hoidettu kynsisieni tuli takaisin. Puoli vuotta kasvo jo tervettä kynttä, mut sit vanha sieni ilmeisesti aktivoitu ja tässä sitä taas mennään.

No hyvä puoli on se, että en huomannut noilla lääkkeillä ainuttakaan sivuvaikutusta eli ei vaikuttanu elämään mitenkään.

^ jep. Ja lisäksi vaikka kuurit on pitkiä niin oireet alkavat helpottamaan todella nopeasti (ainakin minulla). Sitäkin lääkäri oikein terotti että kuuri pitää syödä loppuun vaikka akuutit oireet (kuumotukset jne) häipyy muutamassa päivässä.

Kynsisieneen löytyy reseptivapaana apteekista esimerkiksi Nalox-voide tai Nailner-hoitokynä. Toista riittää laittaa kerran päivässä ja toista aamuin illoin. Kolmisen-nelisen viikkoa vähintään menee et kynsi paranee. Naloxia ainakin kehuttu tehokkaaksi, vaikka hintaakin löytyy. Sitten löytyy reseptilääkkeenä terbinafiinit sun muut joita voi joutua popsimaan kuukausitolkulla.

VITTU, NOSTO:

Mullon keskarissa vissiin kynsisieni. Aivan saatanallisen kipeä, kokoajan tykyttää ja kuumottaa sormea, ja en tiiä yhtään mitä sille vois tehä.

Oon lukenu vähäsen ja tämmöstä on tullu vastaan:

- Kookosöljyä (smells like homeopatia mutta vois ihan hyvin varmaan toimia)
- Etikkaa (sama)
- Vitun äkäsiä lääkkeitä, mutta TJJ:n mukaan ei vissiin kummosempia nappeja kuitenkaan
- Hygienia (joo-o, no vaikka siitä on pidetty huolta niin tässäpä sitä ollaan. En tiiä mistä tullu jne.)

Mikähän ton pahan tappais?

Ettei vaan olisi kynsivallintulehdus? mätiikö? onko toinen puoli vain kipeä?

Back
Ylös Bottom