Kynä&paperi roolipelit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Orava

Chef
Tässä se on nyt maailman nörtähtävin aihe :)

Kuinkas moni näitä pelailee minun lisäkseni?

Itsellä suurinpiirtein peleinä ovat world of darkness, vampire ja runequest.

ps, flamettajille kokeilkaa ensin :worship:

Joskus aikoinaan tuli pelattua.....mutta ei enää moniin vuosiin.

Merp, rolemaster, spacemaster, recon, call of cthulhu.

Ja aivan alussa : d&D, AD&D ja runequest.

Ja olihan se ihan kivaa aikaa silleensä.

Onhan noita roolipelejä tullut pelattua viimeiset 15 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Kaikki mahdolliset ropet tullut vuosien varrella kokeiltua. Päällimmäisenä on ehkä jäänyt mieleen cthulhu, ankh, paranoia yms.. lista jatkuu loputtomiin. :hyper:

Ensimmäinen roolipeli taisi olla AD2000 joskus vuonna miekka ja kilpi.

ala-asteelta se lähti tosin nykyään harvemmin kun PJ:llä on kiireitä:

peleistä Kerp, AD&D2nd edition, D&D3rd , Cyberpunk, Twilight 2000, Runequest, Paranoija ja oma suosikkini Call of Cthulhu. Vampirea myös joskus kokeiltu, mutta ei oikein nuo storytelling gamet ole iskeneet, paitsi Cthulhua nyt voi pelata myös sellaisena.

Nörtähtävää kyllä, mutta helvetin hauskaa.

_o/

Joskus 13-v ekoja kertoja, aktiivisesti suunnilleen 21-v asti, sitten vähemmän sitä mukaa kun itellä ja kavereilla ovat lisääntyneet työ-, opiskelu- ja parisuhdekiireet ja muut semmoiset epäolennaisuudet, mitkä ikävästi tuppaavat häiritsemään hyviä harrastuksia (myös reeniä joskus).

Ei jaksa luetella kaikkia pelejä, mitä olen pelannut, enkä niitä varmaan muistaisikaan. Viimeisimpänä olen pelaillut talvisota-aiheista ropea All Flesh Must Be Eaten systeemillä ja ktulupunkkia sekä MERPiä GURPSin systeemillä muutamia kertoja vuodessa viimeisen parin vuoden aikana.

Jos joskus vielä aktiivisemmin pelaan (tai peliä johdan), niin haluan kyllä jotain muuta kuin perusfantasiaa. Jotain vinksahtanutta freeform/storytelling tyylistä juttua, alieneita, salaliittoja yms. sälää, sellainen voisi olla kivaa.

Onhan sitä tullut pelattua tai itse johdettua useitakin kertoja. Pelejä laidasta laitaan mutta yleensä D&Dtä Forgotten Realms - maailmassa. Kun on osaava pelinjohtaja johtamassa peliä ja hyvät ja osaavat kaverit pelaamassa niin onhan se aivan tajuttoman hauskaa.

iivili sanoi:
_o/

Joskus 13-v ekoja kertoja, aktiivisesti suunnilleen 21-v asti, sitten vähemmän sitä mukaa kun itellä ja kavereilla ovat lisääntyneet työ-, opiskelu- ja parisuhdekiireet ja muut semmoiset epäolennaisuudet, mitkä ikävästi tuppaavat häiritsemään hyviä harrastuksia (myös reeniä joskus).

Ei jaksa luetella kaikkia pelejä, mitä olen pelannut, enkä niitä varmaan muistaisikaan. Viimeisimpänä olen pelaillut talvisota-aiheista ropea All Flesh Must Be Eaten systeemillä ja ktulupunkkia sekä MERPiä GURPSin systeemillä muutamia kertoja vuodessa viimeisen parin vuoden aikana.

Jos joskus vielä aktiivisemmin pelaan (tai peliä johdan), niin haluan kyllä jotain muuta kuin perusfantasiaa. Jotain vinksahtanutta freeform/storytelling tyylistä juttua, alieneita, salaliittoja yms. sälää, sellainen voisi olla kivaa.

Kannattaa kokeilla Vampirea, siinä on pääpaino politiikassa jne, eli ei mitään mättöä hirveemmin. Todella mukavaa varsinkin kun on kunnon PJ matkassa :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom