Kylmät suihkut

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastaako kukaan jääkylmiä suihkuja? Oletteko todenneet millaisia etuja? Onko asiaan liittyen olemassa mitään tutkimustietoa?

Mä kävin kylmässä suihkussa tänä aamuna, kun oli hirmuinen stuuperi päällä. Ei helpottanut, jouduin läpsimään sen uneen.

Lääketieteellisistä vaikutuksista en tiedä. Kaipa kylmä suihku virkistää.. Mutta lämmin 10 minuutin suihku tuntuu -aah- niin hyvältä.

Harrastaa. Itse treenin päätteeksi saunaa ja sitten kylmällä vedellä ja lämpimällä sitten. Fiiliksen mukaan kertoja. Välissä 3-4 kertaa saunassa. En ole huomannut mitään muuta eroa kuin että on rentoutuneempi olo ja freshimpi fiilis. Hulkin blogissa on vissiin jonkunnäköistä tarinaa. Näillä helteillä muuten vaan pitää kylpeä jääkylmässä vedessä.:D

Harrastaako kukaan jääkylmiä suihkuja? Oletteko todenneet millaisia etuja? Onko asiaan liittyen olemassa mitään tutkimustietoa?

Jos vedän kovan treenin myöhään illalla, saan sykkeen alas ja kropan rauhoitettua 10min jääkylmällä suihkulla.
Suihkun pitää olla niin kylmää, että vittumaisen tärinän jälkeen vesi ja kroppa alkaa tuntua lämpimältä vaikka laittaisi kuinka kylmälle.

Kylmävesiallasta käytän itse. Pari minuuttia kaulaa myöten treenin ja saunan jälkeen. Mielestäni nopeuttaa palautumista.

jep ite käytän kans. nopeuttaa palautumista.
myös mm. ilveksen kiekko joukkue köllii jääpaloja ja vettä täynnä olevassa ammeessa treenien jälkeen eli ei varmaan oo pelkkää plaseboo.
siis ei yhtäaikaa siel ammees!! :D

Kyllä sitä joskus tulee kylmässä suihkussa käytyä, rupeaa ainakin itsellä veri kiertämään hyvin, ja virkistää mainiosti! Suosittelen! :thumbs:

Kylmäsuihku tai kylmäaltaassa käynti rauhoittaa pientä tulehdustilaa, joka kovaa treenaamalla syntyy ja sitäkautta palautuminen nopeutuu. Usein tulee itse käytyä treenin jälkeen kylmässä suihkussa ja jos mahdollista, niin kylmäaltaassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom