Kuva & Kamera 2008 -messut / miitti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikkah
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Terve!

tuolla laitteistopuolella oli vihiä jostakin kuvausreissusta/miittingistä ja on siitä muistaakseni aikaisemminkin puhuttu.
Nyt olisi oiva tilaisuus järjestää jonkinasteinen kuvausmiitti messujen yhteyteen.

Lainaus digicamera.netistä:

Kalenteriin kannattaa merkitä jo hyvissä ajoin huhtikuun ensimmäinen viikonloppu. Helsingin Katajanokalla Wanhassa Satamassa järjestetään silloin Kuva & Kamera 2008 -messut.
Aika: Lauantai 5.4.2008 klo 9 - 17 ja Sunnuntai 6.4.2008 klo 10 - 17.
Paikka: Wanha Satama Pikku Satamakatu 3-5, Helsinki.
Sisäänpääsy: Liput ovelta 10 €.

- Messut ovat jatkoa samassa paikassa vuonna 2005 järjestetyille Kuva-messuille, tällä kertaa näyttelypinta-ala on kasvanut yli 25%. Kolmen vuoden takaisia messutunnelmia voi lukea digicamera.netin uutisista, ks. 23.4.2005.

- Kaikkiaan messuille tulee yli 100 puheenvuoroa kuvauksen, kuvankäsittelyn, arkistoinnin ja jakelun eri aiheista 5:ssä eri tilassa. Esim. Docendo Forum tuo paikalle molempina päivinä 4-5 Docendon kirjailijaa kertomaan kuvauksen ja kuvankäsittelyn uusimmat tuulet. Puheenvuorojen lisäksi foorumiin varataan aikaa kuulijoiden kysymyksille. Kirjailijoista osallistumisensa ja aiheensa ovat jo varmistaneet mm:

Pekka Potka, Photoshop Lightroom

Markku Saiha, valokuvaajan RAW-työnkulku

Jussi Murtosaari, Luontokuvaus - harrastuksesta ammatti, lisäksi Hetkiä luonnossa kirja julkistetaan messuilla lauantaina 5.4.2008

Olli Rinne, Digijärkkäri ja käyttö

Petteri Paananen, Photoshop CS3-kuvankäsittely

Pekka Punkari, Digifotokoulu - luovia kuvia kompaktikameralla

Jarkko Viljanen - Katrin Eismannin uuden kirjan Luova Kuvankäsittely esittely

Eli samana viikonloppuna olisi oiva tilaisuus miitille. Paikalle saattaisi ilmaantua porukkaa muualtakin kun tsadista.

Mielipiteitä ja ideoita?

Paikalla ehdottomasti. Varoituksen sana kuitenkin kokeneemmille kavereille. Noista seminaareista ei normaalisti ole mitään hyötyä, vaan niissä esitellään ohjelmia vain pintapuolisesti. Esim lightroomissa Potka varmaankin näyttää miten sillä voi tehdä gallerioita ja printtailla, joka taas on täysin toissijaista. Eli mitään pintaa syvempää hyödyllistä noista seminaareista harvoin irtoaa ilmaiseksi. Olen ollut monessa semmarissa ja aika nihkeetä se on.

Mulla ois toistaiseksi tuo 5.päivä vapaana, eli miksi ei ?

Tulis vaan sellainen käväisy, eli kun 6. päivä pitää mennä klo 06 töihin, niin illanviettoihin ei oikein voi jäädä.

Tietenkin me voitais Miken kanssa tehdä sellainen pakkotoiston oma koulutus, kuinka kuvaat kirkon... hinta vaan 300€/juippi eikä sisällä edes kaffetarjoulua :D;):wtf:

Tietenkin me voitais Miken kanssa tehdä sellainen pakkotoiston oma koulutus, kuinka kuvaat kirkon... hinta vaan 300€/juippi eikä sisällä edes kaffetarjoulua :D;):wtf:

Pressikortil pääsee varmaanki livahtaa ilmaseks koulutuksee, vai pitääkö peräti aggregoida :D:D

Noniin.

Muutama innokas mahdollisesti mukana.
Olis mukava järjestää messupäivän päälle jonkinlainen kuvailta/kuvaesitys/"koulutus" tms. pakkisporukan kesken.
Siinä sitten illanistujaiset ja seuraavana päivänä halukkaat viettämään toinen messupäivä.

Jos miittinki saatais aikaiseksi, niin pitäisi keksiä joku aihe tai idea tapaamiselle. Kuvaukseen liittyen luonnollisesti.
Välineitä porukalla tuntuu olevan ihan hyvin.

Itse Tampereella majailevana on ehkä hieman huono koittaa itse järjestää hesan päässä mitään ihmeellistä, joten kysyn muilta ideoita ja neuvoja? Onko innokkaita järkkääjiä? Mike?
Autan parhaani mukaan.

Messujen koulutustarjonnasta ei ilmeisesti kannata kauheesti odottaa, mutta voihan niistä silti ainakin osan käydä kuuntelemassa ihan mielenkiinnosta.

mie oisin mukana. jos jtn oheistoimintaa saadaan järjestettyä niin se on hyvä. mennään nyt ainakin kaljalle jos ei muuta?

Olisi ihan kiinostava juttu, kiinostaa tuo RAW- valokuvaajan työkalu ja Digijärkkäri ja käyttö. Tytär tullee myös mukaan.

Vaikuttaisi kiinnostavalta nuo messut. Ei vaan viittis tämmöstä matkaa kulkea noiden messujen takia. Muuten kyllä ehottomasti mukana oisin.

Tääkin olisi jo hetken päästä.

Jaksaako kukaan järjestää tai ehdottaa mitään?
Itse suunnistan messuille Tampereelta lauantaina aamulla ja takaisin sunnuntaina illalla.

Mä olisin tulossa tampereelta.
Jos kiinnostaa niin voin ottaa kyytiin vanhan hervantalaisen :)
Tai ei kai sulle pitkä matka oo kävellenkään.
Mulla olis vähän jo ohjelmaa katottuna huomisisesta.
Laita yv:tä vaikka

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom