Kuume matsin alla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen huomannut tällaisen "kivan" jutun että päivä ennen matsia nousee kuumetta(nyt jo 3 kerta ~2 kuukaudessa kun kuume nousee päivää ennen ottelua). Parasta tässä on se että teki mitä tahansa niin kuume nousee. Kerran mentiin loppuun asti normaalilla treenillä ja kipeäksi tulin, toisella kerralla kevennettiin treeniä ja taas olin kipeä, nyt sitten keventäyt 2vko ja taas olen kuumeessa kun huomenna pitäisi mennä ottelemaan. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja miten tuohon pitäisi suhtautua?

Sitä minäkin epäilin, mutta ajattelin juuri että onko kellään ollut vastaavaa ja onko päässyt eroon siitä? Kun matseissa en kuitenkaan ole jännittänyt, mutta vituttaa hiukan kun paikat menee normaalia nopeammin hapoille ja keuhkoja polttaa pienikin liikkuminen :wall:

Minulla on ollut tapana saada flunssa viikkoa-kahta ennen matsia. Kuumetta minulle ei kyllä nouse, mutta edellisestä kuumeesta on muutenkin jo kymmenen vuotta. Edellinen matsini oli ensimmäinen, jossa sitä ei tullut ja muutenkin olin silloin normaalia rentoutuneempi, joten annan toivoa siitä, että taipumus voi kokemuksen lisääntyessä poistua.

Itelläni on yli 20 matsia alla, ja kuumetta esiintyy silti yhä.

Omalla kohdallani kuume nousee ottelupäivänä joitakin tunteja ennen ottelua. Yleensä vielä siinä vaiheessa kun punnituksen jälkeen pitäisi alkaa tankata. Tästä syystä ei tankkaus mene aina ihan putkeen, koska ruoka ei mene helposti alas.

Ottelu-uran alkuvaiheessa tuli kerran mitattua kuume sattumalta ennen ottelua, mistä säikähtäneenä menin peruuttamaan otteluni. Kuume nousi taas ennen seuraavaa ottelua, jolloin päätin olla välittämättä koko asiasta, vaikka olo olikin "kuumeinen". Jostain syystä kuume laskee aina juuri ennen ottelua, tai siltä se ainakin tuntuu. Olen vaan jotenkin oppinut elämään sen asian kanssa, että kuume nousee aina ottelupäivänä, koska luotan siihen, että kuume laskee ja ottelutilanteessa olen kuitenkin aina täydessä terässä.

Ennen luulin, että ramppikuume on vain sanonta, mutta omalla kohdallani se pitää ainakin kirjaimellisesti paikkansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom