Kuukauden ruokabudjetti

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ajattelinpa kysästä teiltä muilta mimmeiltä, että kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Itsestä tuntuu niin järkyttävältä (näin opiskelijana ja yksin eläjänä) kun rahaa ruokaan uppoaa kuukaudessa semmoiset 250€!! Päivässä syön ainakin yhden raejuustopurkin à 1,25 € ja maitorahkan yms. muut ruoat päälle, niin kertyyhän siinä jo yhdellekin päivällekin hintaa. Kuten jo tuolla yleisellä palstalla totesin että terveellinen ruoka maksaa enemmän kuin epäterveellinen!!! Tosiaan tuohon 250€:n en ole laskenut lisäravinteitani eli taidanpa syödä itseni konkurssiin:lol1: Oon ruennu kiinnittämään tähän asiaan huomiota kun olen huomannut kuinka tililtäni rahat häviää kuin tuhka tuuleen!

No enpä viitti enää ees laskee kun menee niin paljon :( Opintotuen varassa elellen menee kyl kaikki eka vuokraan ja sit loppu ruokaan. Muuhun ei sit kyl jääkään...onneks on kesätyörahoja sen verran et saa kirjat ostettua mut ei tosiaan oo varaa paljon terveellistä ruokaa laitella...salaatit ja kasvikset on kyl niin minimissä että...prkl...Onneks täs joskus valmistuu ihan kunnon ammattiin et on sit varaa SYÖDÄ :)

Huom! Nälkää en kyl näe...tosiaankaan:lol1:

Ja mie kun luulin omaa ruokalaskuani suureksi. Tosin se kattaa vain osan tätä tammikuuta, kun tuonne loppiaiseen asti söin isukin ja äitykän laskuun jouluisia aterioita. Siis noin kolmelta viikolta ruokalasku oli - maksoin sen tänään pois - noin 150 €. Tosin vasta puolitoista viikkoa sitten totuin syömään raejuustoa ja maitorahkaa päivittäin. Mitenköhän suuri lasku tulee esim. maaliskuulta (jos nyt sinne asti Luoja suo elää), joka on 31-päiväinen kuu?

Tuohon päälle vielä ne ostokset, joita teki pizzeriaan, kioskille ja muihin ruokakauppoihin sekä luontaistuoteliikkeeseen, niin alkaa syömisellä olla hintaa. Tosin Fitnesspimu vetää silti pitemmän korren omalla ruokatilillään. Niin, muuten, yksineläjä olen miekin, mutta työssäkäyvä.

Kukkupuhetta muuten se, että ruoan hinta ei olisi noussut euron tulon myötä. Sen verran on tullut vertailtua hintoja entiseen.

Kiitos muuten kun muistutit. Pitääkin lähteä herkuttelemaan raejuustolla.

:hmmm: :hmmm:

Mun ja rakkaan avokkini ruokalasku oli viime kuulta tasan tarkalleen 526,36 €... Näin opiskelijana hieman hirvittää! Etenkin, kun tuohon päälle tulee vielä ne mitä kumpikin syö töissä / koulussa... Mutta ruoka on tässä perheessä viimenen, mistä säästetään!

Ei olla edes laskettu, mutta paljon se on... Ruuasta ei meillä säästetä, en yleensä edes paljon katsele hintoja kun ostan. Enemmän tulee kytättyä niitä tuoteselosteita :p
Joskus voisi kyllä mielenkiinnosta laskea kuukauden ruokalaskun. Ja siihen kun sitten lisää proteiinit, palautusjuomat, massanrakentajat, kreatiinit ja protskupatukat... Onneksi ne edes saadaan vähän halvemmalla kun mies myy niitä itse.
Ai níin, mies kyllä söisi pelkkää tonnikalaa koko viikon, mutta minä kun en siitä erityisemmin perusta, niin yleensä teemme kunnon lämpimän ruuan viikollakin. Kun olen ollut viime ajat kotona opiskeluhommissa, niin on voinut satsata kaikkiin kivoihin uusiin resepteihin viikollakin.

Meillä kahdenhengen talaudessa, jossa molemmat käy salilla ja treenaa suht kovaa, menee ruokiin 550-600 € kuussa plus tietty kaikki muut lajiin kuuluvat hömpötykset protskuista maltonkautta muihin lisäravinteisiin ja vitamiineihin, joten meneehän sitä rahaa ihan kiitettävästi tässäkin perheessä.

Meillä menee kahden hengen taloudessa 500-600 euroo/kk. Jos viitsisi vähänkin suunnitella etukäteen niin saishan tuota vähän pienennettyä.

Täällä menee yhdellä noin 150 €. Rahaa kyllä säästyy jos hieman viitsii laskeskella kaupassa ja ostaa tukusta tietyt tuotteet kuten rahkat, raejuustot ja kanat! Tälläkin hetkellä kaapissa 3 kg rjuustoa ja 5kg maitorahkaa ;)

IHAN LIIKAA!!!
En ole laskenut paljon menee enkä jaksakkaan, mutta tiedän sen olevan opiskelijan budjetille liikaa, koska yleensä syön kanaa, lihaa ym. kalliimpaa ruokaa eli ei mitään säilykesapuskoja eikä pussikeittoja..
Ja ulkonakin tulee käytyä syömässä n. 3-4 kertaa kuussa.
Tietenkin on kausia, että on oikeesti pakko vähän syödä säästeliäämmin tai muuten se kostaantuu kuun lopussa..

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
En ole tarkkaan laskenut, mutta arvioisin, että ruokiin menee semmoinen reipas 200 euroa kuussa. Plus lisäravinteet päälle.

En ole myöskään minä laskenut tarkkaa summaa...meitähän on kaksi,minä ja poika. Ruokalaskua nostaa se että syödään pojan kanssa aika usein eri sorttia lämmintä ruokaa. Eli mamma vetää riisit ja kanat,poika pöpertää ne perunat ja herkkukastikkeet :hmmm:
Rahkaa ja raejuustoa vedetään sitten kilpaa.
Toisaalta sitten taas laskua vähentää se että jotkut viikot poika syö tarhassa 2 lämmintä ateriaa.
Villi veikkaus on hhhmmmmmm... 300€kk?
*apua*
jos vaikka laskis nyt helmikuussa mitä se oikeasti on..
(sitten vielä kaikki mun mahaan menevät lisäravinteet)
:p

Se on totta että kun treenaa kovaa ja haluaa kehittyä on myös syötävä paljon. Se tarkoittaa että rahaa menee, itse en ole oikein laskenut kuinka paljon menee ruokaan mutta aika paljon kuitenkin kuukausittain. Kyllähän sitä ihminen varmaan aika vähällä ravinnolla pärjäisi jos ei harrastaisi mitään muuta kun sohvalla löhöämistä, joka ei mulle sovi ollenkaan !! (p.s seurannut sivusta työkavereiden "hiiren annoksia") :evil:

Meillä, kahdella urheilevalla ihmisellä, rahaa ruokaan menee noin 500 - 600 € kuukaudessa. Ruoka on meilläkin se viimeinen, josta säästetään. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on meidän juttu ja lisäravinteet on vähän vaikea pala kummallekin. Kovasti auttaa, että molemmat syö samaa ruokaa.

Selailin vanhoja juttuja ja tää pisti silmään. jos aiemmassa postauksessani kauhistelin paljonko sillon menee niin nykyään menee kyl vieläkin enemmän. Mut aika samoilla linjoilla muiden kans tällä palstalla. Työkaverit kesällä veti pelkkää nuudelia ja halpishamppareita jne. Niiden ruokalasku oli niin pieni et vieressä kattoen hirvitti mut sit kun alkoi aatella asiaa terveyden ja treenin jne kannalta niin mieli parani.
Ruoka on kyl viimenen mistä pitäs tinkiä. Tarkotan sitä et ei vedä pelkkää makaronia vaan monipuolisesti. Työpaikkaruokaloista yms karsin kyllä...Kestätöissä ruoka-annos maksoi 4,7e ja se on musta aika paljon :( Teinkin aina omat eväät vaikka sitä porukka tuntuikin ihmettelevän.

Mutta täytyy olla onnellinen että on suht pieni nainen kun kulutus on kuitenkin pienempi kuin 100kg treenaavalla miehellä...niillä sitä rahaa vasta meneekin!

Ruokarahaa?

No joo. Meneehän siihen budjettia, mutta ruoka on taatusti se viimeinen mistä säästetään. Jos jätetään perusprotskut ja vitamiinit pois niin varmaan ollaan kahdelta eläjältä sellaisessa 600 euron luokassa/neljä viikkoa. Tähän :D :D lasketaan päälle vielä 7-11 euron lounaat arkipäivisin x 2 ja viikonloppujen raintolaillalliset. Tuleehan sitä siitä laskua, mutta siihen pitää sijoittaa mihin uskoo :D

Mulla onkin sitten pienempiä laskuja mitä edelläolevilla. Asun viikot opiskelija-asuntolassa ja viikonloput kotona, eli osan ruuasta kustantaa porukat. Itse ostelen viikolla sitten ehkä n. 20e eli 80e/kuussa + tietysti joskus ne lisäravinteet ja mäkkärireissut.

Tavoitteita löytyy salilla käymisen suhteen & muutenkin haluan syödä terveellisesti, valitettavasti siihen tuntuu tosiaan uppoavan rahaakin enemmän mitä epäterveellisiin elintapoihin. No kyllä tää on kuitenkin sen arvoista.

Aika vaikea arvioida tuota, kun en ole laskenut. Toisaalta pääosa ruoista ostetaan niin, että kirjautuvat s-tilille bonuksiksi. Niihin tietysti tulee muutakin kuin ruokaa ja toisaalta ruokaa ostetaan muualtakin... Erittäin epävarma arvio on tuollaiset 400-450 euroa kahden hengen taloudessa.

Huomautettakoon, että varsinkin minä syön kuin hevonen. Mutta hirvittävän kallista ruokaa ei toisaalta osteta. Syön pääasiassa kasvisruokaa ja lisäksi rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita. Mies syö lihaa. Jos minä söisin lihaa, ruokalasku olisi varmasti ainakin sata euroa enemmän :D .

Kasvisruoka on nimittäin halpaa - kun katsoo, mitä syö. Pavut ovat siitä hyvä proteiininlähde, että niitä saa parin euron kilohintaan kaikista ns. etnokaupoista. Toisin kuin lihan, papujen määrä kasvaa kypsennettäessä. Papuja voi myös idättää ja saa "vihreätä" omasta kaapista. Mutta tätä voi jo ehkä pitää jonain kasvisruokakiihotuksena... Ei ole tarkoitus. Kukin saa mielestäni syödä ihan mitä lystää. Ei kuulu minulle.

Tämän lisäksi meillä on meneillään kokeilu: juodaan protskupirtelöä näläntunteen pitämiseksi loitolla. Noista hera- ja soijajauheista tulee lisää laskua aika vähän ja toisaalta voi olla, että oikeasti tulee syötyä sitten muuten vähemmän.

Joka tapauksessa en ala säästämään ruoasta! En tehnyt niin opiskeluaikoinakaan ja sen sitten huomasi. Rahaa ei ollut mihinkään muuhun ;)

Siekkari

Suositut

Back
Ylös Bottom