Kutrin systeemeistä kokemuksia?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Heips ja melkein jo hyvää uutta vuotta!

Minä(kin) olen aloittelemassa uljaampaa uutta vuotta :) Tarkoituksena on siirtyä jumppasalista salin puolelle. Ohjelman olen jo teettänyt(3-jakoisen) ja nyt mietityttää ravintopuoli. Haluaisin nimittäin siivota ruokailutottumuksiani ja karistaa yltä viitisen kiloa. Tiedän toki ettei vaakaan saa tuijotella, mutta kyse on ihan oikeista läskikiloista jotka olen viimeisen puolen vuoden aikana onnistunut itselleni hankkimaan :rolleyes: Eli pituutta on 167 ja painoa lähes 70 (yleensä ollut 62-65) Joskus menneisyydessä olen painonvartijoiden systeemeillä laihduttanut mutta ymmärrän ettei ne kalorit ja proteiinit oikein riitä mihinkään jos aikoo eroon läskeistä eikä niistä vähistä lihaksista....
Eli lähinnä olin ajatellut nuo kolot hitaasti karistaa(2-3 kk) ja samalla treenata kunnolla salilla. Miltä kuullostaa? Kutrin jutut näyttävät mielestäni järkeviltä, olisi kiva tietää mitä mieltä ihmiset täällä niistä ovat. Muutkin vinkit olisivat kivoja kun tosiaankin punttailu ei ole mulle kovinkaan tuttua... :)

Siis jos katsoo ton mimmin kroppaa (eiks toi ole se HEE "sexbomb"?), niin mä en ainakaan seuraisi hänen neuvojaan. :rolleyes: Sen sijaan lukisin, miten useat tämänkin saitin tytöt treenaavat/syövät ja yrittäisin kehittää itsekuria siihen suuntaan...

No, kyllä ne kutrin opit on suhteellisen järkeviä, ei mitään kituuttamista ja
painoharjoittelun merkitystä painotetaan paljon. Ja se on hyvää, että kyse ei ole mistään kuurista, vaan elämäntapojen muutoksesta. Ei kaikkien tarvitse olla mielettömiä lihaskimppuja, että ymmärtää ruokavalion päälle jotain.

Itse asiassa Kutrin ravintoneuvot ovat hyvin lähellä monenkin punttimimmin syömisiä: Syödään säännöllisesti, riittävästi proteiinia ja hyviä rasvoja, hiilarit kuitupitoisista lähteistä... IMO Kutrin saitti on yksi parhaita (ellei jopa paras), jos laihdutuksesta puhutaan. Järkevää, elämänmuutokseen tähtäävää tekstiä ja oikeasti hyviä neuvoja paljonkin. Lisäksi Kutri korostaa myös liikunnan ja punttitreenin merkitystä, minkä esim. Paikkarit ymmärtääkseni sivuuttavat melko pitkälti.

Toki ko. henkilön julkisesta esiintymisestä/habituksesta voidaan olla montaakin mieltä, mutta se ei tee tyhjäksi sitä tosiseikkaa, että hänen nettisivunsa on kyllä ehdottoman laadukas ja sopisi iltalukemiseksi ihan jokaiselle!

Gillyanne sanoi:
IMO Kutrin saitti on yksi parhaita (ellei jopa paras), jos laihdutuksesta puhutaan. Järkevää, elämänmuutokseen tähtäävää tekstiä ja oikeasti hyviä neuvoja paljonkin. Lisäksi Kutri korostaa myös liikunnan ja punttitreenin merkitystä, minkä esim. Paikkarit ymmärtääkseni sivuuttavat melko pitkälti.

Toki ko. henkilön julkisesta esiintymisestä/habituksesta voidaan olla montaakin mieltä, mutta se ei tee tyhjäksi sitä tosiseikkaa, että hänen nettisivunsa on kyllä ehdottoman laadukas ja sopisi iltalukemiseksi ihan jokaiselle!

Niin, esim. paikkareissa voi tienata 12 ylimääräistä pojoa liikunnalla viikossa. Jos vaikka juokset tunnin lenkin useana päivänä viikossa tai treenaat salilla monta tuntia viikossa, näitä ei periaatteessa oteta huomioon. Tämä tarkoittaa, että ennemmin tai myöhemmin paljon treenaava nääntyy... ja se laihdutus loppuu sitten siihen :D .

Kutrin neuvot taas perustuvat siihen, että hän on käsittääkseni perehtynyt massiiviseen määrään lähteitä ja rukannut tämän tiedon perusteella itselleen sopivan ruokavalion. Kyseessä ei tosiaankaan ole mikään huu haa. Lukee mitä tahansa luotettavaa lähdettä, niitä samoja juttuja sieltä löytyy. En tarkoita tässä luotettavalla nyt referee-menettelyn läpikäyneitä tieteellisiä julkaisuja, vaan lähinnä sitä, että Kutrin sivuilta ei löydy näitä "syö greippiä ja munaa ja laihdu 10 kg kahdessa viikossa" -ohjeita. Ja liikunnalla kulutettu energia otetaan huomioon tässä Kutrin systeemissä.

Muuten, löysin pakkiksen Kutrin linkkeihin tutustuessani. Suosittelen iltalukemiseksi :rock:

Siekkari sanoi:
Muuten, löysin pakkiksen Kutrin linkkeihin tutustuessani. Suosittelen iltalukemiseksi :rock:

:wanha: niin minäkin löysin pakkiksen sivut kutrin sivujen kautta. olen lukenut niitä monena monena iltana ja tunnustan, et jopa joulunakin luin, mut eipähän tullu joulukiloja.

olen itse asiassa oman laihdutusurakkani aloittanut nyt ekaa kertaa kutrin + liikunnan merkeissä. ennen just painonvartijoiden menetelmällä, mutta siinä on kyllä aika vähäiset noi kalorimäärät, niinkus täällä jo todettukin. ja ennen en itse ole pannut niin paljon painoa treenaamiselle. nyt kun treenaamisesta on tullut jo melkein 'tapa' :eek: niin on helpompi miettiä syömisiäänkin.

olen jopa 'hifistellyt' joinain päivinä ruokavalion kanssa ja käyttänyt niitä kutrin laatimia kalorilaskutaulukoita. ja se on yllättänyt mut 'ammattilaispainonvartijan' : on tosi vaikea syödä tarpeeksi proteiineja ja kuitua (kuitu erityisesti ongelma..iltaisin saan vetää aina all braneja...), kun taas hiilarit meinaisi aina mennä yli. yllätyksekseni olen todennut et rasvaa syön luontaisesti suurin piirtein sen optimimäärän (20-30% päivän kaloreista).

no, katotaan mihin päädyn näillä kutrin ohjeilla...ja pakkiksen ohjeilla, kun nääs nyt aion sit itse näistä vinkeistä miettiä kaksijakoista ohjelmaa entisen 'joka-kerta-koko-kroppa-läpi'-ohjelman sijaan. intoa vaan kaikille!

Kutrille kaikki kunnia hänen sivuistaan, hyviä oppejahan sieltä saa , ennen kaikkea sivut kehoittavat unohtamaan kaikenmaailman nälkäkuureilla laihduttelun ja kutri suosittelee myös vaa'an vippaamista jorpakkoon --> asia jota myös moni täällä suosittelee.

Sasuli sanoi:
Kutrille kaikki kunnia hänen sivuistaan, hyviä oppejahan sieltä saa , ennen kaikkea sivut kehoittavat unohtamaan kaikenmaailman nälkäkuureilla laihduttelun ja kutri suosittelee myös vaa'an vippaamista jorpakkoon --> asia jota myös moni täällä suosittelee.

Kieltämättä Kutrin sivut ovat pelkkää asiaa -hypnoosilätinöitä ja muuta psykohömppää lukuunottamatta-, ja kutri on myös tehnyt kovasti töitä noiden eteen. Erittäin :offtopic: en kuitenkaan voi olla hieman ärtymättä siitä, että ihmisestä, joka on ollut entinen pullukka ja sohvaperuna tulee yht'äkkiä Suuri Laihdutusguru sillä, että osaa kertoa tunnettuja faktoja niin, että tyhmempikin ymmärtää. Tällaiselle aina-urheilleelle on punainen vaate se, että joku käy hypnoosissa ja sen jälkeen sitten Näkee Valon ja tajuaa, että liikunta on kivaa. Mutta ehkä laihdutustarpeessa olevan ihmisen on helpompi samaistua Kutriin. (ja olen kumminkin seurannut Kutrin taivalta sen Kutri kuntoon- projektin alusta saakka.)

Mutta jos tämä viesti on ylläpidon mielestä liian henkilökohtaisuuksiin menevä, saa kaikin mokomin poistaa.

Tärkeintä miun mielestä on se että jotkut saavat apua noiden sivujen kautta, ihan samahan se on mistä se tieto tulee, pääasia on kuitenkin se että sitä tietoa on saatavilla vaikka siellä kutrin sivuilla. Mitä enemmän tuollaisia terveellisten elämäntapojen puolesta puhujia löytyy sen parempi, ehkäpä näin saadaan joitain luutuneita käsityksiä murtumaan.

T.K. sanoi:
Siis jos katsoo ton mimmin kroppaa (eiks toi ole se HEE "sexbomb"?), niin mä en ainakaan seuraisi hänen neuvojaan. :rolleyes: Sen sijaan lukisin, miten useat tämänkin saitin tytöt treenaavat/syövät ja yrittäisin kehittää itsekuria siihen suuntaan...

Kutri on vaikuttanut myös Pakkiksella :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
reinhardt sanoi:
Kieltämättä Kutrin sivut ovat pelkkää asiaa -hypnoosilätinöitä ja muuta psykohömppää lukuunottamatta-, ja kutri on myös tehnyt kovasti töitä noiden eteen. Erittäin :offtopic: en kuitenkaan voi olla hieman ärtymättä siitä, että ihmisestä, joka on ollut entinen pullukka ja sohvaperuna tulee yht'äkkiä Suuri Laihdutusguru sillä, että osaa kertoa tunnettuja faktoja niin, että tyhmempikin ymmärtää. Tällaiselle aina-urheilleelle on punainen vaate se, että joku käy hypnoosissa ja sen jälkeen sitten Näkee Valon ja tajuaa, että liikunta on kivaa. Mutta ehkä laihdutustarpeessa olevan ihmisen on helpompi samaistua Kutriin. (ja olen kumminkin seurannut Kutrin taivalta sen Kutri kuntoon- projektin alusta saakka.)

Mutta jos tämä viesti on ylläpidon mielestä liian henkilökohtaisuuksiin menevä, saa kaikin mokomin poistaa.

Ymmärrän hyvin ärtymyksesi asian tiimoilta, varmasti suuri osa pakkiksen tytöistä omaa suuremmankin tietomäärän. Mikä tulee hypnoosiin ym. lätinään niin voihan sen jättää omaan arvoonsa. Itse en ole mikään sohvaperuna enkä kaipaa liikunta on kivaa- agitaatiota enkä hypnoosia :rolleyes: , mutta Kutrin sivuilla on tietoa aika helposti lähestyttävässä muodossa. Tosin huomasin että suuri osa oli tuttua pakkiksen sivuilta. :D

Olen kuitenkin aloittanut oman ryhtiliikkeeni ilman exel-taulukoita 'perstuntumalta': Käyn salilla 3-jakoisella ohjelmalla, aerobista 2-3x viikossa, aamuaerobista silloin kun voi. Ruokapuolella en ole laskenut kaloreita mutta yritän saada proteiineja hyvistä lähteistä ja tarpeeksi, turhat hiilihydraatit ja piilorasvat pois, lisännyt rypsiöljyn, siemenien ja oliivien ym. käyttöä(yleensä iltapuolelle) ja avot: vaaka näyttää jo 2 kadonnutta kiloa!! :D

Sasuli sanoi:
Tärkeintä miun mielestä on se että jotkut saavat apua noiden sivujen kautta, ihan samahan se on mistä se tieto tulee, pääasia on kuitenkin se että sitä tietoa on saatavilla vaikka siellä kutrin sivuilla. Mitä enemmän tuollaisia terveellisten elämäntapojen puolesta puhujia löytyy sen parempi, ehkäpä näin saadaan joitain luutuneita käsityksiä murtumaan.

Totta. Mutta täytyy muistaa, että Kutrin sivut ovat kuitenkin lähinnä laihdutus/kiinteytyspainotteiset (vaikka Kutri nykyään agitoikin Elämäntapamuutoksen puolesta, alkuperäinen ajatus oli kuitenkin laihtua ja tulla hyvän näköiseksi, mikä paistaa läpi). Ts. urheilijan täytyy lukea sivut sellaisen suodattimen läpi; varmaan meillä monilla pakkislaisilla ei ole ongelmana niinkään se, miten nälkä pysyy poissa 1600 kalorilla, vaan miten saadaan se 2500 kaloria täyteen terveellisesti.

Lisäksi kaikki liikuntaa koskevat jutut ovat lähinnä sitä näin sohvaperuna motivoi itsensä liikkeelle -lätinää, -minkä arvoa en yhtään kiellä, kun suuri osa suomen kansasta on sohvaperunoita- mutta liikuntajuttujen anti treenaavalle ihmiselle on +-0.

Mutta ihan varmasti laihduttajat/aloittelevat kuntoilijat saavat sivuilta oikeita tietoja helposti sulatettavassa muodossa, ja osin sitä varten Kutri kai sivunsa on väsännytkin, eikä minun kaltaisiani fanaatikkoja varten. Eli siinä mielessä kritiikkini on aiheetonta. :rolleyes:

reinhardt sanoi:
Lisäksi kaikki liikuntaa koskevat jutut ovat lähinnä sitä näin sohvaperuna motivoi itsensä liikkeelle -lätinää, -minkä arvoa en yhtään kiellä, kun suuri osa suomen kansasta on sohvaperunoita- mutta liikuntajuttujen anti treenaavalle ihmiselle on +-0.

hmmm...
:hyper: minäpäs olen ollut niin uskalias ex-sohvaperuna, että olen uskaltanut lukea sekä kutrin että pakkiksen sivuja. tosin täällä kaikki taitaa treenata enempi tai vähempi tosissaan, mutta kuntosaliliikunnasta erittäin motivoituneena tällainen tavallinenkin kuntoilija saa täältä paljon vinkkejä. jostain on aina aloitettava....

:offtopic: nyt juuri käytän sivuja sen opiskelemiseen, miten osaisin jakaa ohjelmani kahteen tai kolmeen osaan vaihtelevuuden saamiseksi. 3 kk olen käynyt koko-kroppa-kerralla tyyliin minua varten tehdyllä ohjelmalla ja nyt se alkaa kyllästyttää....

kutrin ansioksi sanottakoon, että hän osaa ottaa lukijansa, sanoo asiat ymmärrettävällä ja nautittavalla tyylillä (mielipidehän tämä on...) eikä ole kuitenkaan minusta liian fanaattinen asiassaan. ja hän osasi perustella jutun niin hyvin, että sai minutkin innostumaan, ja se on paljon se.

reinhardt sanoi:

Mutta ihan varmasti laihduttajat/aloittelevat kuntoilijat saavat sivuilta oikeita tietoja helposti sulatettavassa muodossa, ja osin sitä varten Kutri kai sivunsa on väsännytkin, eikä minun kaltaisiani fanaatikkoja varten. Eli siinä mielessä kritiikkini on aiheetonta. :rolleyes:

Jeh. Kaikkien on aloitettava jostain ja mulle Kutri oli melkoinen silmien avaaja silloin pari vuotta sitten, kun hänen sivunsa vasta aukesivat ja projekti käynnistyi. Mä katson Kutrin ansioiksi, että se kehottaa syömään tarpeeksi paljon ja hyvistä lähteistä, se korostaa protskujen roolia ruokavaliossa, se kehottaa kuitenkin hankkimaan lihasta eikä vain laihduttamaan ja saattaa antaa sysäyksen jopa kuntosalille lähtemiseen... (Mitähh? Sehän on miesten hommaa? ;) )

Mutta siis tosiaan: jos itseltä löytyy sitä tietoutta ei ole pakko surffata Kutrin sivuilla. Ei se varmastikaan mikään luojan lahja maailmalle ole, mutta kyllä apu monille paino- ja motivaatio-ongelmista kärsiville.

Mulla Kutrin sivut olivat sellainen lähtöpamaus tälle "uudelle elämälleni". Eli oikeasti olin sohvaperuna, joka vaan voivotteli mielessään olemustaan. Kutrin sivuja luin, ja tajusin, että pitää syödä tarpeeksi ja oikein, ja salilla käynti voisi olla hyvä idea. Olin aiemmin elämässäni käynyt kerran salilla joskus lukioaikoina liikuntatunnilla. Ei jäänyt mieleen erityisenä kokemuksena...

Joten ihan oikeasti, noiden sivujen inspiroimana raahasin itseni salille ja se oli muuten kertakäynnillä melko selvä juttu. En ollut ajatellutkaan sitä aiemmin vakavasti, aina yritin raahautua jonneen aerobiciin mitä en sitten pitkään jaksanut. Ihastuin punttitreeniin koska sain tehdä omassa tahdissani omia juttujani. Parin viikon päästä ostin salikortin ja olen siitä asti käynyt säännöllisesti. Niin, ja sieltä löysin linkin tänne Pakkikselle, loistava juttu.

Kutrin sivujen lueskelu sai mulla aikaan sellaisen innostuksen ja heräämisen, ja jotain omituista: eli toimintaa. Mieskin ihmetteli, että on se kun vaimo muuttui yks kaks noin sporttiseksi. :D

Eli moni täällä jo tietää nuo asiat, ja on motivoitunut. Mutta sohvaperunakansalaiselle Kutrin jutut voivat olla sellainen sysäys tai hoksaaminen, että hei, mähän voisin...

Suositut

Back
Ylös Bottom