Kurkkukipu HIITin jälkeen

Ikä
41
Olen aloittanut nyt 2kk HIIT-treenausjakson ja ensimmäinen viikko on takana. Kunto on ollut suht paska ennen tätä ja hengästyn aika perkeleesti jo 4min. HIIT-pyöräilyssä. Sellanen 10min. pitää ainakin puuskuttaa sängyllä treenin jälkeen ja siinä samalla tuleepi tuo kurkku inhottavasti kipeäksi, ihan niinkuin se olis repeytynyt ton reenin aika. Keuhkoissa rahisee ja räkää nousee vähän, myöhemmin päivällä sitten tuo kurkkukipu jatkuu. Seuraavana päivänä ei kurkku ole välttämättä enää ollenkaan kipeä. En usko, että minulla on flunssaa jne tulossa, ei tunnu yhtään siltä ja salillakin jaksan vetää aivan täysiä. Kurkkuun vaan sattuu. Kurkku on siis nimeomaan sellainen karhean tuntuinen.

Onko tämä siis ihan normaalia, kun treenaa kovasti HIITiä paskalla aloituskunnolla? Poltin 3 vuotta tupakkaa, jonka lopetin noin kuukausi sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nestettä juon päivässä kyllä omasta mielestäni todella paljon, dieetti menossa tässä samalla. Pitääkö vettä juoda siis ennen tuota HIITiä, kun teen sitä aamuaerobisena vai riittääkö, että litkii sen jälkeen pitkin päivää?

Röyhtäilyä en ole kyllä havainnut polkemisen aikana enkä jälkeenpäinkään. Hengästyttää vaan pirusti ja jalat menee kunnolla maitohapoille :D . Viimeksi samanlainen tunne oli kurkussa joskus lukiossa, kun hiihdin / juoksin kovaa... sen jälkeen ei ole tosiaan tullut yhtään liikuttua ja tuosta nyt on useampi vuosi aikaa.
Mutta muuten parantaa tämä HIIT oloa aivan pirusti, paljon virkeämpi olo kun sai kehon liikkeelle. Tuo karhea kurkku vain ihmetyttää. Tuskinpa tuon takia kuitenkaan polkemista kannattaa lopettaa...

Ite kiskasen aamukahvit ennen HIITtiä (eikai se pitäis haitata?) ja heti kun olen saanut kompuroitua etuovelle röhin kurkun tyhjäksi.. Sisälle ja kiskasen about litran vettä ja röhin taas kurkkua tyhjäksi ja niistän pari nessupakettia :D Ei oo vielä ainakaan varsinaista kipua tuntunut kurkussa, vähän limat vaan irtoilee. Saattaapi olla toi aamukahvi/litra vettä combo mikä auttaa sitä kurkkua. Ja tietty se että lenkkitakissa on korkee kaulus ni ei kerkee kurkku hirveesti saamaan kylmää siinä juoksun aikana.

mulla sama juttu ja veren makuki tulee mukavasti suuhu... tuleehan se ku hiihtääki talvel oikei lujaa niin veren maku suuhu että tuskin se mitää vaarallista on. Ite ottanu ton hiitin sillee että hakkaan säkkiä aluks sen 4min sit viikos minuutti lisää,tuntuu ihan tehokkaalta systeemiltä ja toi kurkku kyl on helvetin kipee vähä aikaa mutta kyl se siitä normaalisoituu melko äkkiä.Kauanko oot treenannu tota hiittiä ja onko tippunu paino?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom