Kuntopyörä vs. Crosstrainer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja atteom
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Terve,

Ollaan tässä emännän kanssa ajateltu hankkia kuntolaite aamuaerobisia varten. Kuntopyörä olisi se varma valinta, mutta mites crosstrainer? Kuulisin mielelläni kommentteja siitä, kumpi olisi parempi hankinta. Itse epäilen crosstrainerin kestävyyttä, kun itselläni tuota elopainoakin löytyy pitkälle sadan päälle.

-Atte

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan (tai ainakaan ei vielä todistettu), joten henk. koh. tykkään mankelilla polkemisesta vaikka "vain" jalat tekee työtä vrt. crossissa käytössä koko kroppa. Mutta anyway mankeli on tilaystävällisempi vaihtoehto ja sisäkuntolaitteista se oma suosikkini aerobista varten.

Trainereitakin löytyy eri laatuisia (tuohon käyttäjän painoon viitaten) mutta mikäli sellaiseen päädyt niin testaa vekotin / vastaava kunnon "lenkillä". Esim meikäläisellä Matrixin laitteet tuntuvat varsin hyvältä alkuun mutta alkaa alaselkä jumittua noin 5min juoksun jälkeen. Ei tuota ongelmia kun käytän härpäkettä vain lämmittelyyn mutta en mitenkään pystyisi juoksemaan sillä esim. 30min lenkkiä.

Crosstrainereiden kohdalla aika moni on valitellut päkiöiden puutumista pitempään jumpatessa (yli 20 min). Tätä voi sitten välttää erilaisilla vippaskonsteilla: pistää villasukkaa tavan sukan päälle lenkkariin (toimii myös kesällä) tai hankkii kaupasta pehmustetut anturat päkiöille.

Mulle crosstraineri on ikisuosikki niin lämmittelyissä kun aerobisessa. Ostasin oman jos mahtus. Salilla on ihana tempoa menemään Rammstainin tahtiin.

Pulssi nousee crosstrainerissa nopeammin kun kuntopyörällä - ei tarvitse "rehkiä" niin paljon sen eteen.

huomaa että pyörään kyllästyy hiton nopeasti.
muuten molemmat aika turhia, jos ei ole aivan pakko juosta yhtä paljon kuin maratoonareiden.

Hommaa ConceptI II -soutulaite. Vie vähemmän tilaa taitettuna ja on monipuolisempi. Taitaa maksaa jotain 1500e.

Tietysti, jos olet älykäs, ostat tälläisen
5767.jpg

Crosstrainerilla saa kulutettua reippaasti enemmän kuin kuntopyörällä(Koska isompi osa lihaksista käytössä), jos vain ihan laihdutus tarkoitukseen hankit. Tietty kuntofillari reenaa jalkalihaksia enempi, jos sitä kaipaa. Crosstrainerilla saa helposti 400-500W keskitehoks 30minuutille, ku kuntopyörällä pariinsataan.

Itse olen crosstreinerillä juossut salitreenin lisäksi 2x viikossa 45 minuuttia eikä mitään valittamista ole. Alussa todellakin alaselässä vähän meinasi tuntua, mutta sitäkään ongelmaa ei ole pitkään aikaan ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom