Kuntopyörä 150-200€, Suosituksia!

Eli olen reilu 30wee mies ja tahdon ostaa kuntopyörän itselleni ja tietty vaimolleni. Hinta pitäisi olla 150-200€. Onko kellään mitään kokemuksia/suosituksia hyvästä tuon hintaluokan pyörästä?
Ei noista osaa valita kun joka lehdessä(hobby hall,prisma,anttila jne..) on erimerkkisiä pyöriä et mikä niistä on rimpula ja mikä ajaa asiansa
Tarkoitus olisi ostaa pyörä ASAP joten olisin todella iloinen jos vastauksia tulee pikaisesti. Kiitti jo etukäteen kaikille!!

Nämä crosstrainerit on varmaan paljon tehokkaampia kuin kuntopyörät mutta kuinka mielekästä niiden käyttö on? Paha sanoa kun ei ole kokemusta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Annan vinkin : älä osta mitään kuntopyörää vaan ulos liikkumaan ! Vaikean alun jälkeen kävely/juoksu on mitä ihaninta puuhaa ! :thumbs:

Uppia vuoden jälkeen. Minkä pyörän masa ostit? Olen itse suunnittelemassa nyt kuntopyörää. Raitis ilma on aina plussaa, mutta staattinen 25 km/h pyöräily 60 minuutin ajan edellisen illan TV-ohjelmia katsellessa on parasta rasvanpolttoa.

Anttilassa oli tarjouksessa iron body kuntopyörä 99.90, oikee hinta abt 270€

Kuntopyörissä on monissa halvemmissa ongelma, että magneettivastus "löysää" joissain kohdissa polkemista. Eli kannattaa kunnolla testata ennen lopullista päätöstä.
Joissakin on sellainen "tökkivä" rullaus, eli ihan huonoja. Vastukset ei riitä monestikaan halvemmissa mihinkään.
Penkin säädöt on myös erikoisia monissa malleissa. Lisäksi heitän vielä sykkeenmittauksen ongelmista...eli edullisemmat mallit, joissa kahvoissa sykkeenmittaus, voivat heittää kymmeniä lyöntejä. Esimerkkinä porukoiden uusi kuntopyörä (keskihintainen) antaa mulle sykkeeksi kun olen hengästynyt ja selvästi siellä 130 lyönnin yläpuolella, luvuksi 89. Useasti testattu ja aina näyttää päin hanuria.
Yhden markettiversion kaverin luona olen myös onnistunut kaatamaan kun sen sivuttaiset jalakset ovat ihan liian lyhyet vähäisellekään heilumiselle kun säädöt korkemmillaan (pituutta mulla 174 kuitenkin vain). Pelottava kapistus siis.
Kannattaa siis kokeilla ennen kuin lopullinen valinta on tehtävä. Jos saa palautusoikeudella ostettua, se on plussaa. Kaupassa kannattaa polkea kunnolla ja etsiä säädöt itselle kohdalleen. Ja tarkistaa se maksimi painoraja...
Mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi itselle, eikä mainosteksteihin kannata luottaa. :)

Meillä on ilmaiseksi saatu kuntopyörä, jolla on viimeisen vuoden aikana poljettu yli 1500km.
Se on ihan susi, jos sitä vertaa spinning pyörään, jota poljen lämmittelyn vuoksi kuntosalilla.
Luulen, että tuon kunto"pyörän" hinta on ollut jossain 150 euron nurkilla ostohetkellä.
Se on ostettu n. 18kk sitten, kunnes omistaja kyllästyi siihen ja lahjoitti sen meille.

Tuossa kunto"pyörässä" on polkimet kaukana toisistaan, joten polvia ei saa osoittamaan suoraan eteenpäin vaan ne sojottaa osittain sivulle. Penkki on ihan kamala ja käsinojissa olevat sykkeenmittaajat hajosivat heti. Lisäksi tuossa on se vastus ilmeisesti jollain hihnalla ja se kuuluu jatkuvasti. Eli sellaista mustaa pölyä tulee jatkuvalla syötöllä tuonne kunto"pyörän" alle.

Jos kuntopyörää vielä joku harkitsee, niin kannattaa ostaa sellainen, jossa polkimet jatkaa rullaustaan kun lopettaa polkemisen. Se tekee kummasti siitä polkemisesta mielekkäämpää.
Myös penkkiin kannattaa kiinnittää huomiota. Jos pyörällä polkee esim 3h joka viikko, niin se tekee vuodessa jo yli 150 tuntia. Mukavuustekijät tulevat näin hyvinkin tärkeiksi.

Vielä kommentti vuoden polkemisen antamalla kokemuksen äänellä.
Jos alkaa lenkkeilemään, niin 3h lenkkeilyä viikossa ei ole yhtään mitään. Mutta 3h kuntopyöräilyä viikossa on jo saavutus. Suosittelen siis lenkkeilyä.

Osta joku mittari, jolla voit mitata juoksemaasi matkaa, esim Polar sr 200.
Juoksemisesta saa paljon paremmat kiksit, kuin pyöräilystä.

Mulla on jouten hyvä kuntopyörä, majailee turussa 60e

Samanlaista taitaa saada anttilat jne uutena 129e Täysin ehjä ja kunnossa.

sami miuku viikate piste org

Uppia taas..

Pitäs itsekin hankkia.. olisko kellään kokemuksia kohtuullisesta pyörästä? Saa maksaa max. 300. Spinningpyörä olisi tietysti paras, mutta kun siinä kuitenkin käy niin, että se saattaa alkuinnostuksen jälkeen mennä varastoon..

Kotoa löytyy Prismasta 299 e hankittu:

http://www.body--sculpture.com/equip_content.php?no=51&sort_no=7

On hiljainen (magneettinen, elektronisesti säätyvä vastus), poljinkammet riittävän pitkät, satula mukava, asentojakin voi pitää erilaisia. Meillä polkijoita kaksi eli vaimo (165 cm) ja minä (185 cm), pahaa sanaa ei ole kumpikaan sanonut ergonomiasta tai käytöstä.

Tuon kanssa kun vielä käyttää normaalia sykemittaria niin hyvä tulee, laitteen oma sykemittari on toki riippuvainen kahvoista kiinni pitämisestä ja on huo-mat-ta-vas-ti hitaampi reagoimaan kuin oma Polar F11. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että kun poljet kädet irti kahvoista ja palautat ne kahvoille nähdäksesi sykkeen, lukemat lähtee nousemaan aika alhaalta ja menee 30+ sekuntia ennen kuin sun oikea syke on taulussa. Mut sellasia noi "kotipyörien" sykemittarit taitaa tossa hintaluokassa olla.

Pointti siis se, että sykemittauksen hitaudesta viis, käyttöominaisuudet on huipussaan. Pidin tästä paljon enemmän kuin selvästi kalliimmista Tuntureista mitä tuli testailtua ennen ostoa. Laitteella on myös painoa ja se on hyvin tukeva, kuitenkin sitä voi takapäätä nostamalla rullailla vaatehuoneeseen pois näkyviltä esim. anopin kaartaessa pihaan.

Edit: lisätty polkijoiden pituudet

Edit2: vehjas tosiaan myös tekee tuota rasvaprosentin mittausta (ei ole heitellyt tulokset mittauskertojen välillä) ja halutessa treenin jälkeen mittaa minuutin pulssin laskemista ja antaa 1-6 arvosanan (palautumis)kunnosta eli pulssin laskun nopeudesta. Tämäkään tulos ei ole heitellyt mittauskertojen välillä ja parempikuntoinen kaverini sai pari numeroa paremman arvosanan kokeiltaessa. Laitteeseen voi ohjelmoida useamman käyttäjän tiedot (pituus/paino/ikä/sukupuoli) joita se käyttää noissa mittauksissa ja kalorinkulutuksen arvioimisessa (jossa edelleen se erillinen sykemittari on tietysti yliveto).

Olen tässä harkinnut jonkin kuntopyörän hommaamista, mutta hirveän kallista ei ainakaan näin alkuun viittis, jos se sit jämähtää vaan tohon tilaa viemään...

Onko kellään tästä mitään sanottavaa? http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10458&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Ironbody-kuntopyörä on tyylikäs ja edullinen laite kodin kuntosalille. Magneettivastuksen ansiosta Ironbody-pyörän polkeminen on tasaista ja hiljaista. Monipuolinen mittari antaa palautetta harjoituksen aikana. Se näyttää ajan, nopeuden, matkan pituuden, kulutetut kalorit ja pulssin. Kämmenantureiden avulla tapahtuva sykkeenmittaus kertoo kuntosi kehittymisestä. 8-portainen vastuksen säädin tarjoaa tehokasta treenausta aloittelijoista kovakuntoisille. Pyörällä poljet hyvää oloa tai alkuverryttelet lihaksen lämpimiksi, vaikka TV:n äärellä!

Ominaisuuksia:

* kuntopyörän mitat käyttökunnossa ovat (PxLxK) 86x56x125 cm
* käyttäjän paino enintään 100 kg
* 8-portainen magneettivastus
* 5 kg:n vauhtipyörä
* mittari, jossa toimintoina aika, nopeus, matka, kalorit ja syke
* mittarissa myös kaikkien toimintojen scan-pikaselaustoiminto.

Juu itellä oli melko sama valintaperiaate, kun ostin kuntopyörän lähinnä polven kuntoutukseen.
Ostin sitten intersportista enrgetics -merkkisen kuntopyörän (alle100e) - näyttäis olevan melko samanlainen kuin tuo ironbody ja samanlaiset specsitkin.
Hyvin on ainakin mulla pelittäny. Ittelle tuo on just sopivan korkunen maksimi korkeudella. Oon 173cm eli pidemmälle kaverille voi kyllä olla liian matala. Ohjaustanko vähän heiluu ja mittarin lukemia ei välttämättä kannata ottaa liian tosissaan, mutta muuten aivan loistopeli.

Tosiaan ehkä hiukan matalalta vaikuttais toi 125 cm, entäs polkimien pituus (Epäkunto?), pitäisin sitä vielä tärkeämpänä? Jos on ihan liian lyhyet niin polkemisen sijaan se on sellasta "pikku sotkemista" jossa hapottuu nopeesti puutteellisen "verenvaihdon" takia.

Jos ei halua satsata kuntopyörään hirveästi rahaa, niin suosittelen ostamaan käytettynä. Oikeasti hyvät kuntopyörät maksaa useita satasia uutena, mutta käytettyjä hyviä pyöriä saattaa saada edullisestikin joltain kuntoiluun kyllästyneeltä.

Ostin itse käytettynä alle 100 €lla Tunturin kuntopyörän, jo useita vuosia vanhan, mutta koska pyörä on laadukas niin se on edelleen ihan priimakuntoinen ja hyvä polkea. Ei ehkä kaikista kaunein sisustusesine, mutta se tulikin käyttöön.

Käytettynä ostettaessa (ja uutenakin) on satsattava laatuun, ei kannata ostaa mitään ovh 100€ räpsiä varsinkin jos meinaa polkea paljon tai pitempiä aikoja kerralla.

Tosiaan ehkä hiukan matalalta vaikuttais toi 125 cm, entäs polkimien pituus (Epäkunto?), pitäisin sitä vielä tärkeämpänä? Jos on ihan liian lyhyet niin polkemisen sijaan se on sellasta "pikku sotkemista" jossa hapottuu nopeesti puutteellisen "verenvaihdon" takia.

Mulle ainaskin just sopivan mittaset polkimet. Ala-asennossa jalka on ihan hitusen koukussa ja yläasennossa siinä about 90asteen kulmassa. Liian pitkät polkimet vie jalan yli 90asteeseen ja se rassaa mun tietääkseni polvia.

Tuota leveämallista penkkiä jotkut on kritisoinu näissä halvemmissa malleissa, että tekee kipeetä polkea pitempiä aikoja. Omalla perseellä meni 3päivää tottua siihen. Sen jälkeen ei oo tuntunu yhtään epämukavalta.

Omaan käyttööni tämmönen "100e:n räpsi" on kyllä soveltunu aivan mainiosti - poljen melkeen joka päivä n.1h:n 30min erissä +alkulämmöt lihastreeneihin.

Jos ei halua satsata kuntopyörään hirveästi rahaa, niin suosittelen ostamaan käytettynä. Oikeasti hyvät kuntopyörät maksaa useita satasia uutena, mutta käytettyjä hyviä pyöriä saattaa saada edullisestikin joltain kuntoiluun kyllästyneeltä.

Ostin itse käytettynä alle 100 €lla Tunturin kuntopyörän, jo useita vuosia vanhan, mutta koska pyörä on laadukas niin se on edelleen ihan priimakuntoinen ja hyvä polkea. Ei ehkä kaikista kaunein sisustusesine, mutta se tulikin käyttöön.

Käytettynä ostettaessa (ja uutenakin) on satsattava laatuun, ei kannata ostaa mitään ovh 100€ räpsiä varsinkin jos meinaa polkea paljon tai pitempiä aikoja kerralla.

Samaa mieltä että kannattaa vähän kattoo minkälaisen ostaa. Itse ostin juuri Tunturi F300:n ja maksoin siittä 50euroa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom