Kuntoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fjygsi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli armeijaan pitäisi lähteä 23 viikon päästä ja kuntoa pitäisi vielä huimasti kehittää.
Olen nyt 3kk lenkkyillet säännöllisesti 3-6 krt viikossa 4km lenkkejä. ja aluksi juoksin 100m nyt jaksaa juosta 2300 yhteen menoon. Ylipainoa on ja pitäisi 11kg tiputtaa ennen armeijaa. Taivoitus olisi jos jaksaisi juosta 4-5km yhteen menoon ennen armeijaa, onko tämä mahdotonta? vinkkejä kunnon nostoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Intervalleilla voisi onnistua ens alkuun tuo lenkkeily. Tietty aika kävelyä ja juoksua, lenkki lenkiltä (tai viikko viikolta) juoksuaikaa kasvattaen. Kohta meneekin jo yhdellä välikävelyllä 5km ja sitten vaan siirtämään kävelyn osuutta kohti loppua. Jotain tollasta. Mahdotonta tuo ei tosiaankaan ole.

Armeija on kyllä omiaan painonpudotukseen varsinkin motivoituneelle henkilölle. Tiputin 11kg armeijassa parissa kuukaudessa. En syönyt muuta kuin armeijan tarjoamaa ruokaa ja sairastin keuhkokuumeen. Siinä se.

Ylläolevaa kompaten: intervalleilla kuntoa saa nostettua nopeastikin. Google auttaa.

Älä vaan tee sitä virhettä, että rasitat juoksuun tottumattomia jalkoja liikaa, liian nopeasti. Tästä on seurauksena sitten penikkatautia ja muuta mukavaa. Nim.merk. juurikin inttiin treenannut. Itse sain taudin lääkärin kautta hoidettua pari viikkoa ennen palvelukseen astumista. Totesivat kyllä sillon intissä, että todennäkösesti tulee lykkäystä, kun niin vasta on penikat kipeänä olleet. No, ei tullu lykkäystä ja vuosi jaksettiin viettää firmassa.

Maltti on valttia. Kannattaa myös sitä lihaskuntoa tehdä ja tosiaan ottaa rauhallisesti tuon juoksun kanssa varsinkin kun ylipainoa löytyy. Voi nopeasti saada penikkataudin aikaiseksi tai onnistua pilaamaan treenit marssimurtumalla.

Voisit ajatella myös pitkiä ja tehokkaita kävelylenkkejä sekä esim. uintia ja ruokavaliomuutosta, jonka voit toteuttaa esim. vähentämällä hiilareita, jos haluat painoa pudottaa.

Voisit ajatella myös pitkiä ja tehokkaita kävelylenkkejä sekä esim. uintia ja ruokavaliomuutosta, jonka voit toteuttaa esim. vähentämällä hiilareita, jos haluat painoa pudottaa.

Joo, unohtu tosiaan sanoa, että painonpudotus on melkeinpä nopein tapa kasvattaa peruskuntoa

Olisikohan mahdollista (halua) ottaa hiihto mukaan ohjelmaan, se jos mikä kasvattaa peruskuntoa todella tehokkaast, puhumattakaan painonhallinnasta. EIkä sielä intissä kovinkaan kummoista kuntoa todellakaan tarvitse. Itse olin nsalossa vuonna 2005. Tuolloin painoin 114kg ja kuntoa ei ollut sitten pätkän vertaa. Jätin sotkut yms. väliin ja laihduin 6kk "tuomioni" aikana 34kg.

Ja siis tietysti tuo intti menee helpommin läpi jos olet hyvässä kunnossa, mutta kyllä se kunto sieläkin kohenee hyvin -jos vain haluaa :D.

Jos sinun pitäisi pudottaa painoa 11kg, niin tuskin kovinkaan ylipainoinen olet... Itse panostisin aerobiseen ja painonpodotus tulee sitten siinä peesissä vähän huomaamatta...

Hyviä vinkkejä ja ideoita on tullut, joita voisi kokeilla. Tosiaan itsekkin olen menossa sinne nsaloon, mutta vähän parempi kunto saisi olla.
Laittakaa vielä hyviä vinkkejä, jos tulee mieleen.

mutta tää voi olla vähän 2 piippunen juttu?

jos oot treenannu ittes huippukuntoon enne inttiä nii intissä saattas kunto laskea.mitä nyt oon lukenu jostai
kun taas huono kuntoinen kohentas kuntoaan siellä?

intissä olleet tietää asiasta varmaan paremmin

mutta tää voi olla vähän 2 piippunen juttu?

jos oot treenannu ittes huippukuntoon enne inttiä nii intissä saattas kunto laskea.mitä nyt oon lukenu jostai
kun taas huono kuntoinen kohentas kuntoaan siellä?

intissä olleet tietää asiasta varmaan paremmin

Kunto voi tippua armeijassa jos satut olemaan sinne mennessäsi ammattilaistasolla tms. oleva urheilija. Kyllä siellä perusjantteri saa rehkiä ja ne vapaat voi myöskin käyttää treenaamiseen.

Heitänpä omat kysymykseni samaan ketjuun, kun käy aika hyvin yksiin oman tilanteeni kanssa.

Elikkä elikkä, joulukuun puolessa välissä aloitin kunnonkohottamisen vuoden läskeilyn jälkeen, tavoitteeksi asetin LJK:n valintakokeet v.2012. Mitat 178,5cm/95kg. Läskiä on kai lähtenyt jonkin verran, kun lihasmassa on selvästi kasvanut, mutta paino pysynyt samana.

Koitin ekat pari kuukautta totutella jalkoja hitaasti rasitukseen crosstrainerilla ja juoksumatolla, treenaten samalla muuta kroppaa aika kokonaisvaltaisesti, ja nyt olen käynyt pari kertaa jo muutaman kilometrin hölkkälenkillä. Ongelmana ei niinkään ole ollut jalkojen kestävyys, vaan se, että hitaahkossakin hölkässä sykkeet nousee helposti sinne 170:n puolelle. En ole oikein kävelyihmisiäkään.

Miten tuota nyt sitten sais kehitettyä niin, että pystyis pikkuhiljaa juoksemaankin ne vk-lenkit, ja vetämään pk-lenkkejä hölkkäämällä? Reilun tunnin mittaisia ~148 avg sykkeellä tehtäviä treenejä tulee tehtyä viikossa pari-kolme, ja nekin sillä crosstrainerilla, kun ei muuten tahdo saada sykettä pysymään kurissa. VK lenkkejä sitten 1-2, plus satunnaisesti 1x HIIT treeni matolla.

Alustavasti olen nyt menossa inttiin tämän vuoden heinäkuussa, ja tavoitteena pyrkiä sitten vuoden loppupuolella LJK/ERRJK. Painon pudotus ja juoksun kehittäminen ei luulisi olevan ainakaan intissä enää ongelma, mutta mielellään haluaisin kehittyä jo ennen sitä, kun puolessa vuodessa ei sitä coopperia ihan sinne 3000 nosteta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom