Kuntonyrkkeily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu

iivili

kollinmölliskö
Ikä
50
Kaupunki
Turku
Jonkun verran olen säkkiä pieksänyt, mutta tuli mieleen kysyä, että onko netissä tai kirjoissa muita ohjeita kuntonyrkkeilyyn olemassa, kuin Wrangen myymä vihkonen Kuntonyrkkeilyopas?

Vai tarvitseeko siihen säkinpieksämiseen paljoa muuta oikeastaan tietääkään, kuin että pitää ranteen AINA suorana, löi miten tahansa ja aloittaa varovaisesti lähinnä suorilla (vissiin paljon helpompia kuin koukut) sekä muistaa vartalon/lantion kierron, että liike lähtee jaloista asti, tanakasta, mutta rennosta jalkojen asennosta?

Jaha, Google löysi tämmöistä suomeksi:
http://www.kolumbus.fi/snl/kuntonyrkkeily2.htm
http://www.kuntolehti.com/kirjasto/liikunta/kuntonyrkkeily.html

Juu, kurssille pitäisi mennä, mut just nyt ei jouda. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän offtopicia, mutta kuitenkin aiheeseen liittyvää. Minulle, kuten monelle muullekin lyöntien opetteleminen on todella pitkällinen prosessi. Tekniikan voi periaatteessa oppia nopeastikin, mutta rentous ja helppous vaatii kuukausien ja vuosien treeniä.

Itselläni ei ole kovinkaan kummoista taustaa nyrkkeilystä. Vuoden treenasin thaiboxingia, ja kaverin (ex sm-tason nyrkkeilijä) kanssa vedettiin mulle tekniikkatreenejä lyömisen suhteen. Yhteensä tuli keskimäärin kolme treeniä viikkoon, ja vasta noin 8 kk treenin jälkeen lyönnit alkoi kuulema olemaan "sinne päin". Mä kyllä saatan olla keskimääräistä lahjattomampi nyrkkeilyyn, mutta anyway se vaatii tosi paljon työtä.

Koeta saada joku asioista perillä oleva neuvomaan sinua, jos et kursseille pääse. Kun kädestä pitäen opetetaan tekniikka, ja hiot sitä tuhansilla ja tuhansilla toistoilla, niin hyvä tulee. Aloittelijan suhteen olisi hyvä, jos välillä joku kokeneempi sitten arvioisi tekniikkaa.

Jos taas haluat vaan hakata säkkiä pelkästä hakkaamisen ilosta, niin turvallisen tekniikan oppiminen ei vie kauaa. Tärkeää just se käden ja ranteen asento, sekä se, että lyönti lähtee ihan nilkasta/pohkeista asti. Keskivartalo tekee myös paljon duunia. Yritä ajatella, että kädet on vaan sellainen "ruoska", joka liikkuu muun vartalosi ohjaamana. Näin ainakin mua on opetettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom