kuntoilu

hei en olekkaan ollut täällä pitkiin aikoihin.

mutta ongelmaaa nyt riittää. muutama kysymys

1. peruskulutukseni on mitattu ja se on 2200kcal/päivä
nyt olen tarkkaillut syömisiäni ja pitänyt päiväkirjaa kuukauden ajan, päivässä olen syönyt noin 1000-1200 kcal, mutta krammaakaan ei ole painosta lähtenyt

2. olen harrastanut nyt 3 vkoa 5 kertaa viikossa aerobista eli pyöräilyä ja juoksua.

ongelmana on että haluan pienentyä takaisn edelliseen vaate kokooni ja nyt sitten paino onkin noussut noin 2kg.

mitä teen taas väärin...läski olisi mitä polttaaa :)

sekavaa mutta toiv. joku osaa auttaa. kiitos paljon etukäteen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa aika mahdottomalta:o. Miten tuo kulutus mitattii ja mitä kaikkea aineksia syöt sitten? Ajattelin mahdollisuutta että lihasta olisi tullut sen verran mitä painoa olisi lähtenyt mutta ei sekään kyllä oikein ole mahdollista:S.. Eipä tästäkää juuri varmaa apua ole mutta laitoin nyt silti.. ei se ketään tapa : )

Oudolta tosiaan kuulostaa. Tuo ei varmasti ole tervein tapa laihduttaa, mutta kyllä noinkin pitäisi painon tippua. En kyllä ymmärrä miten voit jaksaa tehdä aerobista jos kalorivaje on tuhannen luokkaa.

Onko kulutus varmasti mitattu oikein? Entä syömäsi kalorit? Ei sillä, että epäilisin, mutta tuolla ei voi kyllä paino nousta mhinkään järjen mukaan.

Jos peruskulutuksesi pitää paikkansa ja sen lisäksi vielä harrastat aerobista 5 kertaa viikossa, niin syöt aivan liian vähän. Elimistösi päättelee nälänhädän iskeneen ja yrittää säästää kaikessa mahdollisessa kulutuksessa. Lisää syömääsi ruokamäärää niin, että syöt ainakin 1500 kcal päivässä. Lisäksi voi olla ihan järkevää pitää viikossa yksi päivä, jolloin syöt peruskulutuksesi verran (tämä osaltaan estää elimistön joutumista säästöliekille).

Voi kuitenkin olla, että aineenvaihduntasi on tällä hetkellä aika pahasti sekaisin liian suuren kalorivajeen takia. Sen vuoksi voi hyvin käydä niin, että kalorimäärää lisättyäsi ensimmäisen parin viikon aikana paino jopa nousee vähän.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että olet vain jotenkin laskenut syömäsi kalorit väärin (tai et ole muistanut kirjata kaikkea syömääsi) ja syötkin reilusti enemmän kuin mitä olet laskenut syöneesi.

Olethan muuten käyttänyt aina samaa vaakaa, kun olet mitannut painosi? Eri vaakojen välillä voi hyvinkin olla parin kilon heittoja.

Yhdyn tuossa aikaisempaan viestiin, että sulla on säästöliekki päällä. Ihmettelen myös että miten pystyt tekemään aerobista ilman hiilareita.

Itselläni oli aikaisemmin ongelma, että en saanut painoa laskemaan, vaikka tuli treenattu n. 9 krt/vko. 3 x puntti, 3 x itsepuolustus, 3 x aerobinen. Sen verran on tuo aineenvaihdunta hidastunut iän myötä. Lisäksi tuli syötyä paljon, koska treenistä tuli vaan niin kova nälkä. Nyt keväällä olen saanut 3,5 kg pois, kun lisäsin 2 x vko tuplatreenit yhteen päivään peräkkäin n. tunnin tauolla. Eli yhteensä n. 2 h 15 min treeniä yhdelle illalle. Ekan treenin aikana saa poltettua hiilarit loppuun ja toisella alkaa palaa rasvaa. Pieni tankkaus on mulla välissä ollut kyllä pakollinen. Seuraavana päivänä joutuukin sitten ottamaan palauttavan treenin/lepoa. Tämä siis toimi minulla. Nuo tupla treenit joutuu luonnollisesti tekemään matalalla sykealueella, mikä myös optimoi rasvanpolttoa.

kuulostaa nuo treeni määrät aika rajuilta. Varokaa ylikuntoa..

tuohon ekaa viestiin. tuo kulutus mikä on laskettu 2200kcal on varmaan peruskuluts ja siihen lisäksi nuo treenit. 300kcal (arvio) X5 kertaa viikko tekee lisää tohon 1500 viikolle. Eli n.200kcal lisäkulutusta päivälle.

eli 2400kcal kokonaiskulutus ja jos vedetään -500 lopputuloksesksi jää 1900kcal. Tuota itse kokeilisin....

kuulostaa nuo treeni määrät aika rajuilta. Varokaa ylikuntoa..

Jos mun viestiini viittaat, niin totean että ylikuntoa ei saa, jos osaa kuunnella kroppaansa. Mä kun vaan harrastelen, niin mulla tulee max. 1 KOVA kamppailu-/aerobinen treeni viikossa. Sillä ei saa itseään ylikuntoon.

Jos mun viestiini viittaat, niin totean että ylikuntoa ei saa, jos osaa kuunnella kroppaansa. Mä kun vaan harrastelen, niin mulla tulee max. 1 KOVA kamppailu-/aerobinen treeni viikossa. Sillä ei saa itseään ylikuntoon.

meillä nuo kamppailutreenit on aina kovia ainakin minun kunnolle. Meillä kanssa 3Xviikko. Eipä hirveästi jaksaa enää punttia ja aerobista..

No kukin tyylillään. Kropan kuuntelusta mie ainakin olen samaa mieltä.. :rolleyes:

näin on

päivän kulutus on n. 2200 kcal olen mitannut sitä nyt monena päivänä.. lihakset on kyllä jaloissa kasvanut ja pakaroissa mutta paino vaan ei tipu...
kalorit olen laskenut oikein jopa punninnut jokaisen ruuan mitä olen suuhuni lattanut. olen todellakin vähentänyt hiilareita, mutta mitään tulosta ei tule.
viikossa pyöräilen noin 50-100 km ja hölkkään/juoksen noin 10-15 km siinä ne ainakin, plus sitten pallon kanssa vatsat, selkä jne..

joku ongelma on mutta en tiiä mikä, pitäisi laihtua että mahdun vaatteisiini. lihoin nimittäin viime elokuulta 15kg ehkäsykapseleiden takia nyt ne poissa ja kk takana tarkkaa ruokavaliota ja n.3 vkoa treeniä lähinnä aerobista.

noh kaipa jokin ratkaisu löytyy

päivän kulutus on n. 2200 kcal olen mitannut sitä nyt monena päivänä.. lihakset on kyllä jaloissa kasvanut ja pakaroissa mutta paino vaan ei tipu...
kalorit olen laskenut oikein jopa punninnut jokaisen ruuan mitä olen suuhuni lattanut. olen todellakin vähentänyt hiilareita, mutta mitään tulosta ei tule.
viikossa pyöräilen noin 50-100 km ja hölkkään/juoksen noin 10-15 km siinä ne ainakin, plus sitten pallon kanssa vatsat, selkä jne..

joku ongelma on mutta en tiiä mikä, pitäisi laihtua että mahdun vaatteisiini. lihoin nimittäin viime elokuulta 15kg ehkäsykapseleiden takia nyt ne poissa ja kk takana tarkkaa ruokavaliota ja n.3 vkoa treeniä lähinnä aerobista.

noh kaipa jokin ratkaisu löytyy

otahan ihan rauhassa. Lueppa tarkasti

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

sieltä kyllä löytyy vastaus, mutta muista että itselle pitää olla rehellinen jotta homma lähtisi toimimaan.

Kysymys millä olet mitannut kulutusta??

täälä taas

kuluksen olen mitannut sykemittarilla joka on ollut päällä koko päivän 4 päivänä 2 viikon aikana.

juoksua harjoitan vieläkin tavoitteena puol maraton syksyllä.

paino alkoi tippua toissa päivänä aloitus paino oli 71,6 kg pituutta 72 cm
nyt paino tippunut 3 päivän aikana 1,6kg. enkä ole tehnyt mitään erillailla kuin silloin kuin aloitin 2kk sitten.

mutta tavoitteeseen on vielä matkaa pitäis saada vielä noin 10-15 kg pois.

paljonko pitäisi treenata ja mitä että saan keskivartalon timmiin kuntoon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom