Kunnon kohottaminen ja rasvanpoltto!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tpo
  • Aloitettu Aloitettu

Tpo

Kunnon kohottaminen ja rasvan poltto!

Elikkäs tarkoituksena olisi kohottaa juoksu-kuntoa ja polttaa rasvaa samalla.Miten tämä hoituisi helpoiten?Olen 188cm pitkä ja painan 95kg.Punttisalilla käynnin olen käytännössä lopettanut.Cooperissa 1600m tulos on mulle ollu aika yleinen.Eli miten edetä? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
a) osta hyvä lenkkarit.
b) juokse 3-5 kertaa viikossa noin 6 kilsaa. Kun väsyt matkalla, kävele jonkun aikaa, kerää voimia ja jatka juoksemista.
c) älä lisää syömisiä

Sitten kun jaksat juosta sen 6 kilsaa reippaasti niin, että se tuntuu hyvältä, kirjoita tänne uudestaan, niin neuvotaan lisää. Tällä hetkellä sä olet niin sysipaskassa kunnossa, että sun ei kannata miettiä mitään sykkeitä, rasvanpolttoja sun muita hifistelyjä. Ensin otat sellaisen 2 kuukauden projektin, jonka tarkoituksena on:

a) opettaa sun jalkojen lihaksille ja hermoille, että mitä se juoksu oikein on.
b) opettaa sun päälle, että juoksu voi olla kiva ja säännöllinen rutiini.

Kaksi neuvoa:

1. Aloita hitaasti. Älä juokse kovaa. Kehitä se lenkkireitti itsellesi. Ota pieniä välitavoitteita: "nyt mä juoksen aina seuraavaan risteykseen".

2. Ole kärsivällinen. Vertaa uutta lenkkiä aina EDELLISEEN suoritukseen. Sulla tulee menemään koko kesä siinä, että sä opit ton jutun.

Ai niin: sä olet iso mies. Jos sulla alkaa polvet tai nilkat huutamaan hoosiannaa, niin lopeta suosiolla. Kaikille ei juoksu sovi, ja silloin kannattaa harkita esim. fillarointia tai uintia.

mä olin 2 vuotta sitten melkein samanlaisessa kunnossa. Tosin pituutta 180cm, mutta painoa tuo 95kg :) Myös cooperin tulokset olivat samanlaiset. 500m juoksukin tuotti tuskaa. Mutta älä lannistu, tuolta pääsee kyllä ylös. Tällä hetkellä lenkkeilen välipäivinä ja jopa nautin siitä :) Cooperista en tiedä, mutta uskon sen olevan lähellä 3000m:ää. (ulkomailla 2,5km korkeudessa juoksin 2400m 3viikko sitten). Eli et ole toivoton tapaus. Itsellänikin läskit (ja lihat) lähtivät kyllä niinkin hyvin, että viime kesänä paino oli alimmillaan 73kg :) Joten tsemppiä, kyllä se kunto siitä kohoaa ja läskit lirisevät kun vaan kärsivällisyyttä riittää.

Tuo 6km 3-5 kertaa viikossa tuntuu kyllä "hurjalta",mutta täytyy yrittää.Jos samalla saisi tupakoinnin lopetettua! :D
Oisko sellanen heet juoksuharjoitus mulle aivan vääränlainen?Mites jos juoksun lisäksi alkaisin samalla nyrkkeilemään?Voisko sillon juoksun määrää vähentää?

sanosin että alotat ihan tuntumalta alkuun menemään. Ei varmasti ensimmäisellä viikolla kannata 5 kertaa käydä juoksemassa. Tosiaan kannattaa pitää huoli tuosta ettei syö sitten enempää kuin ennen kun alkaa juoksemaan, kun tavoitteena on myös rasvojen karistelu.

"heet", tarkoittanet HIIT (high intensive interval training) juoksutreeniä, sillä en suosittelisi heti aloittamaan kuntoilua, pidä tuo 1-2kk totuttelujakso vaan suosiolla ja muista todella kattoa että on kunnolliset lenkkeilykengät, ne tekee paljon.

Nyrkkeilyä lisäksi, miksipä ei, kunhan et liian usein ja täysillä mene. Se lepokin on silti hyvästä. Juoksun määrän vähentäminen riippuu vähän millaista treeniä sieltä nyrkkeilystä sitten tulisi, mutta jos perus säkinhakkaamista esim. kotona/salilla niin kyllä sekin aerobisesta harjoittelusta kelpaa, mutta suosittelisin ennemmin tekemään vain toista alkuun, palaa loppuun helposti jos liikaa yrittää nollista alottaen tehdä.

Eipä muuta kuin tsemiä vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom