• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

kun mikään ei oikeen tunnu miltään?

Liittynyt
8.7.2007
Viestejä
151
mulla on hämärä tunne silleen koko ajan ku salilla on sellanen tunne et oon siellä mut en sit taaskaan oo siellä niin jotenki ei oikeen toi motivaatio riitä mihkään,mitä mun pitäis tehä?
 
Liittynyt
23.1.2008
Viestejä
155
Kattelet vaikka Rockya ja jotain youtuben antimista punttailusta. Tepsii ainaki mulle. Ja sit on hyvä ajatella että lihakset kasvaa ja mitä kaikkee siitä voikaa hyötyä ja sen sellasta. Kannattaa kuunnella musaa samalla ku reenailee, nimittäin se tuo aika vietävästi motivaatiota hommaan :) Koita jaksella :rock:
 
Liittynyt
30.11.2007
Viestejä
5 149
mulla on hämärä tunne silleen koko ajan ku salilla on sellanen tunne et oon siellä mut en sit taaskaan oo siellä niin jotenki ei oikeen toi motivaatio riitä mihkään,mitä mun pitäis tehä?
Tee vaikka hauissarjat niin loppuun asti kun pystyt. Tuommonen tuntuma tulee vain ku ei treenaa kunnolla.
 
Liittynyt
7.4.2007
Viestejä
54
mulla on hämärä tunne silleen koko ajan ku salilla on sellanen tunne et oon siellä mut en sit taaskaan oo siellä niin jotenki ei oikeen toi motivaatio riitä mihkään,mitä mun pitäis tehä?
Tuli vaa mieleen, että ootko masentunut? Tuo otsikkosi vain viittaisi siihen suuntaan.. Vai onko tosiaankin kyse vain motivaation puutteesta salitreenin suhteen, jolloin kysymykseni on :offtopic:
 
Liittynyt
14.1.2008
Viestejä
431
Tee sarjat loppuun asti, eiköhän rupea viimeistään seuraavana aamuna tuntumaan jossain! ;)

Jos motivaatiota ei ole salilla käymiseen, kannattaa vaikka pitää hetki taukoa. Itse en ainakaan voi olla jotain liikuntaa harrastamatta pitkään, tulee ihan pakottava tarve päästä salille/lenkille purkamaan energiaa. Aina jos on vähänkin pidempi tauko tullut niin on se vaan vapauttava tunne päästä taas painoja heiluttamaan "pitkästä aikaa". :)

Itse huomaan, että jos nukun liian vähän on vaikeampi keskittyä mihinkään. Eli nuku kunnolla, syö kunnolla ja pidä hetki vaikka kokonaan taukoa niin eiköhän sitä kohta jo tee mieli salille. Jos ei, niin eihän sitä mikään pakko ole treenata? Jos kaikki ylipäätänsä elämässä masentaa, ei riitä motivaatiota niin ASAP lääkärin puheille.
 
Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
3 359
Käy tekemässä treenejä siihen malliin kuin ikinä sattuu huvittamaan, kunnest taas saat itsesi kasaan. Koska jos et käy ollenkaan tilanne senkuin pahenee, koska:
1) Et käy salilla -> tulokset tippuu
2) On muutenkin paska fiilis -> nyt myös rupeaa mietityttämään että onko kaikki saliin uhrattu aika turhaa?
3) Potkit itsesi pitkästä aikaa salille -> toteat että tulokset ovat kadonneet -> lisää taukoa
4) "3"
5) "3"
...

Eli käy ainakin jossain määrin liikkumassa saman verran kuin ennenkin ja tee edes jotain.
Masennukset tai väsymykset menee kyllä aikanaan pois kun vaan jaksaa, tosin jos oot masentunu ni saattaa kestää ihan kiitettäviä aikoja(vuosia)
 
Liittynyt
5.12.2006
Viestejä
1 123
juoviinaajokapäiväniihuomaatettäkannattaatreenata
 
Liittynyt
3.7.2002
Viestejä
9 241
Suunnittele sopivan kova treeni etukäteen aikarajalla ja pidä siitä kiinni. Turhaa sinne on mennä miettimään mitä tekis, sen voi tehdä kotonakin
 
Liittynyt
16.12.2007
Viestejä
207
Älä mene salille aikana, jolloin tuntuu, että on pakko mennä. Eli siis väsyneenä/löysänä ei kannata mennä salille. Ehkä sinulle sopii meno vaikka iltaisin myöhemmin tai päinvastoin. Kunnon tauko kaikesta voi tehdä hyvää, sillä kun ei tee mitään niin sinulle saattaa tulla fiilis, että et voi vain maata himassa, jolloin alat kasata motivaatiota esim. videopätkiä kattelemalla/treeniohjelmaa suunnittelemalla.
 
Liittynyt
24.6.2003
Viestejä
1 931
Ikä
34
Ala kutoon sukkia tai keräilemään sieniä. :rolleyes:
 
Liittynyt
14.1.2008
Viestejä
431
Koska jos et käy ollenkaan tilanne senkuin pahenee, koska:
1) Et käy salilla -> tulokset tippuu
2) On muutenkin paska fiilis -> nyt myös rupeaa mietityttämään että onko kaikki saliin uhrattu aika turhaa?
3) Potkit itsesi pitkästä aikaa salille -> toteat että tulokset ovat kadonneet -> lisää taukoa
Erikoinen lähestymistapa asiaan, ei ne tulokset kuitenkaan lyhyellä tauolla tipu. Sitäpaitsi, jos ne tippuvat.. en minä suinkaan ainakaan heitä pyyhettä kehään. Sehän vain tarkoittaa, että jotain on tehtävä asian eteen -> motivaatio sen kuin kasvaa entisestään.

Yleisesti ottaen asenteella, jossa jos heti ei tule toivottua tulosta, seuraa heti luovuttaminen asian suhteen, ei yleensä kauhean pitkälle pötkitä.

Selitäs myös toi "On muutenkin paska fiilis" kohta, sitä en oikein tajunnut. Jos treenaat liian kovaa ja tulee ns. burn out, niin ei todellakaan ole "paska fiilis" kun hetken tajuaa levätä oikein kunnolla. Jos rupeaa mietityttämään, onko salilla käynti turhaa, ei varmaan ole asettanut itselleen realistisia treenitavoitteita tai salilla käyminen ei edistä niitä asioita, mitkä on itselle tärkeitä.

Toki jos on todella kovaa treenannut, voi totaalinen stoppi olla aika rankka, joten kannattaa miettiä hieman hitaampaa elämänmuutosta. En nyt kuitenkaan jaksa uskoa, että tästä olisi kyse. Turha sitä on väkisin käydä salilla, jos se ei tuota nautintoa.. silloin kannattaa miettiä, mitkä ne tavoitteet on tai ottaa hieman etäisyyttä.
 
Liittynyt
21.8.2003
Viestejä
795
harrasta välillä jotain muuta, mäkin hain treenaamiseen kipinää vähän aidan tuolta puolen kun olin melkein vuoden käytännössä totaalipaussilla treenaamisesta. eli siis mee tekee jotain muuta. liikuntaa lähinnä tarkoitan kuitenkin.
 
Liittynyt
15.3.2004
Viestejä
13 103
Älä mene salille aikana, jolloin tuntuu, että on pakko mennä. Eli siis väsyneenä/löysänä ei kannata mennä salille
ei millään pahalla, mutta tosi huono neuvo mun mielestä. jos itse noudattaisin tuota niin ei montaa kertaa vuodessa tarvis salilla käydä. itse olen sitä mieltä että selkeesti merkkaa lappuun päivät jolloin käy salilla ja menee sinne vaikka väkisin. samoin liikkeet joita tekee pitää olla etukäteen tiedossa. kun itsensä pakottaa tuohon niin sinne vaan on pakko mennä. siitä tulee rutiini, siihen jää koukkuun. vaikka salille meno on lähes aina melkoista pakko pullaa ei sitä reenin jälkeistä hyvää oloa voita mikään asia.
 
Liittynyt
3.7.2002
Viestejä
9 241
Tuossa kai haettin sitä, että ajoittaa salille menon ja tankkauksen oikein. Tuskin sinuakaan vituttaa ja väsyttää koko päivää?
 
Liittynyt
7.5.2006
Viestejä
1 303
Taustojen tietäminen auttaisi kyllä hieman.

Kuinka pitkä treeni ura on takana?
Mitkä on tavoiteet?
Minkä ikäinen olet?
Onko muita fyysisesti rasittavia harrastuksia viikko ohjelmassa?

Pidä ihan rauhassa loma ja lataile akkuja ja hae sitä sali nälkää. Tämän jälkeen käyt treenaamassa esim. 2krt viikko sitten lisäät 3 treeni kerran/vk ja treenailet näin pari viikkoa sitten taas lisää treeni kertoja/vko kun siltä tuntuu. Yhtäkkiä huomaat että pakollinen lepo päivä on pakkopullaa :) Eli ei aloita liian kovaa on mielestäni hyvä neuvo. Mutta tämä on pelkkää arvailua kun ei tiedä taustojasi ollenkaan.
 
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
12 235
Ikä
37
vaikka salille meno on lähes aina melkoista pakko pullaa ei sitä reenin jälkeistä hyvää oloa voita mikään asia.
Ihan samaa mieltä. Mulla on ollut viimeiset kaksi vuotta melkein kokonaan taukoa salilta muutamaa random treeniä lukuunottamatta. Nyt olisi tarkoitus koittaa saada itsensä taas kuntoon, mutta salilla käynti vituttaa edelleen yhtä paljon kuin ennenkin tauosta huolimatta. Silti kun sinne raahautuu, tulee treenin jälkeen just toi hyvä olo kun sai itsestään taas jotain irti.

Ton olon saaminen vaatii kyllä multa kunnon treeniä jossa vedetään oikeasti kovaa. Sen takia en oikein yksijakoisista tykkää. Ei voi vetää niin kovaa, että treenin jälkeen tuntuisi joltain.
 
Liittynyt
16.12.2007
Viestejä
207
Tuossa kai haettin sitä, että ajoittaa salille menon ja tankkauksen oikein. Tuskin sinuakaan vituttaa ja väsyttää koko päivää?
Tätä minä vähän hainkin kommentillani, mutta Neutraalilla on tosin fiksuja huomioita.
 
Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
3 359
Luinhan ketjun ennen postaamista?
Eli jos kyseessä on jotain masennuksen kaltaista niin kyllä sitä on kokoajan paska fiilis, sitten se tosiasia että kunto laskee ja tulokset myös ei ainakaan paranna fiilistä, itseasiassa jo pelkästään se että niin käy voi laukaista jonkin sorttista alakuloisuutta ja vitutusta. Usko huviksesi :piis:
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Mitäs sitten kun mikään ei toimi? [penkkivaroitus] Treeni 26
Nuoret kuntosalitreenaajat 15-18v Treeni 5
Potkunyrkkeily treeni Treeni 5
Liikuntaa rasvanpolttoon salitreenin kaveriksi Treeni 5
Jonpu Yritys päästä taas kuntoon Treeni 21
Kuntoilulaite kotiin Treeni 20
Kesäkuntoon 2019 Treeni 135
Kuntotestin tulokset Treeni 41
Kuntosaliin hukattu raha Treeni 20
Stadin autotalliin kuntosali - mistä käytettynä peruskamat? Treeni 1
Treenaaminen samana päivänä, kun on hammas poistettu? Treeni 6
Treenaaminen merijalkaväen kuntotestiin Treeni 9
Kun ei kulje niin ei kulje,apuja kaivataan Treeni 41
Peruskunto ja sykealueet Treeni 7
10 rasvoista lavakuntoon? Treeni 1
Viikko aikaa kuntotesteihin Treeni 3
geeneissä vikaa kun 4 kk salilla käyminen ei näy missään? Treeni 151
pablo47 Kesäkuntoon 2017 Treeni 169
Omituisen vähän treeniä ja silti kunnossa Treeni 32
GB Gym kuntosalin muutto Treeni 18
Kuntosalilaitteet ja käytettävyys Treeni 22
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Anoreksia ja lihaskunto Treeni 45
Jahakala Taloyhtiön kuntosali, vinkit, treeniohjelma, yms Treeni 4
Kesäksi kuntoon -nettisarja alkaa! Treeni 67
Ryhmäliikuntatunnit ja lihasten kasvatus? Treeni 16
Kuntoilija Juutuuberin penkkineuvot Treeni 11
Mikä on kohtuullinen hinta yhdestä kuntosalikäynnistä? Treeni 36
Bulkkaus + aerobinen liikunta Treeni 37
Kysymyksiä ylikunnosta. Treeni 2
Kävellen kireeseen kuntoon! Treeni 70
Mikä vikana, kun treeni ei tuota tulosta? Treeni 36
Treenitehojen menettäminen, kun ei ole ole treenikaveria Treeni 26
Tuloksien parantaminen jokaisessa liikunnan osa-alueessa Treeni 33
Yleiskunnon määrittäminen, voima/ kestävyys... Treeni 1
mikä tässä on vikana kun en laihdu? Treeni 174
Vatsa(lihakset)? pullistuu kun jännittää Treeni 8
Iän vaikutus treenikuntoon Treeni 80
Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta Treeni 1458
Erinomaisia kuntoilublogeja Iltalehdessä! Treeni 12
Ylikuntoa vai jotain muuta? Treeni 8
Lihaskuntotestiä edeltävä päivä Treeni 22
Läskille kyytiä ja takaisin kuntoon! Treeni 5
Vatsalihasten treeni, kun lähtötilanne on täys 0 tyräleikkauksen jälkeen Treeni 2
Rantakuntoon kuukaudessa? :) Treeni 20
Ammatti kunnon ja terveyden kannalta Treeni 23
Missä lapsenne ovat kun treenaatte? Treeni 30
Kuntoilu- ja kuntosalivälineiden sekä -laitteiden huolto, ylläpito ja korjaaminen Treeni 10
Kuntosaliohjelma Treeni 8
20-30min kevyt aerobinen kuntosalin päälle Treeni 20
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös