Kun aamupala ei enää maistu...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
Aika ikävä tilanne ollut viimeiset pari viikkoa, olen maltillisella bulkilla ja aamupala ei enää mene alas oikein millään. Olen yleensä aamulla vetänyt proteiinijauhetta ja kaurahiutaleita + kalaöljyä mutta nyt ei sekään mene alas. Viimeiset kaksi aamua olen joutunut ottamaan protua + maltoa + kalaöljyä mutta pelottaa että malto menee samantien vyötäröön (mulla on erittäin huonoja kokemuksia massanlisääjistä...)

Että mitä nyt pitäisi tehdä? Vedän em. aamudrinkin napaani n. 7:30 ja lähden sitten töihin, jossa seuraava ruokatauko on klo11.

Miten paljon maltoa uskaltaa aamulla ottaa ettei verensokeri nouse liian nopeasti, ja olisiko kellään suositella hyvää ei-liian-nopeaa hiilarilähdettä aamuksi jonka voisi sotkea drinkkiin tai joka on muuten vaan nopea tehdä ja äärimmäisen helppo syödä?

Kiinteä ruoka tuskin siis uppoaa ellei sitten ole kyse pizzasta, lasagnesta tms. herkuista mut ei oikein aamulla huvittaisi alkaa hirveitä mättöjä väsäämäänkään.

Gdane sanoi:
Eloveena kaurahiutaleet raakana tehosekoittimessa :) Ja rahkaa ja vettä ja hitunen kaakaota --> kaakaopiimää :thumbs:
Jep jep. En muuten suosittele kokeilemaan jos omaa edes jonkinlaisen makuaistin. Rahka-kaakao-kombo on kauheinta mitä olen koskaan maistanut. Jotain ihan uskomattoman järkyttävää. Maistuu ja haisee kirjaimellisesti oksennukselta ja näyttääkin todella hyvältä.

Höh! Sehän on just ku kaakaopiimää. Ja molemmat on herkkua!

Edit:
Jaa pitäsiköhän varmuuden vuoksi tähän lisätä että sillä rahkan merkillä ON väliä ja että tehosekoitin on MUST!

Edit2:
Just meni 250g milbonaa + saman verran itepoimittuja mansikoita + 2dl eloveenaa
Tää on kyllä paras rahkakombo mitä mun suuhun on eksynyt!

Tehosekoittimeen 1xEhrmann, banaani, kaurahiutaleet ja loraus tuoremehua. Toi sotku sekasin ja naamaan tai voihan sen myös juoda. Mielestäni on hyvää.

Meikäläisellä tökkii aamupala myös, joten nykyään syön ihan vähän jotain muroa tjsp herättyäni ja sitten tulen töihin ja syön normaalin rahka-eloveena-funlight kombon. Paremmin saa alas, kun kerkiää mahakin herätä :)

Ite en ole koskaan pystyny syömään mitään heti herättyäni. Siksi teen aamupalan mukaan ja syön sen töissä. Silloin jo maistuu. Eli noin 1,5 tuntia heräämisestä.

kooma sanoi:
Ai niin, unohtui mainita että olen laktoosi-intolerantti eli rahka ei ole hyvä vaihtoehto. Ei edes HYLAna :(

Valiolla on uusi täysin laktoositon rahka. Se toimii, itsellekään ei HYLA imeydy. Harmi vaan että toi laktoositon rahka on aivan s**tanallisen kallista. :(

Ittelläni ihan sama homma. Koitan herätä suht aikasin, ja alkaa syömään joku puoltuntia heräämisestä. Väkiste koitan ahdata naamaan ruokaa...

Kyllä ne mätöt aamulla alas saa vaikka väkisin, sitten on hampaita harjatessa kiva arvailla tuleeko ne vielä ylös :lol2:

En tiiä pitääkö kutinsa mut joillain auttaa heti heräämisen jälkeen lasi vettä , sen pitäs jotenki nostattaa nälkää...en tiiä kokeilkaa te, mullaku menee aamupala ihan mainiosti alas.

Tuuba sanoi:
En tiiä pitääkö kutinsa mut joillain auttaa heti heräämisen jälkeen lasi vettä , sen pitäs jotenki nostattaa nälkää...en tiiä kokeilkaa te, mullaku menee aamupala ihan mainiosti alas.

Aivan totta. Muutenkin runsas juominen auttaa aamupalan kanssa. Itse juon paljon illalla ja jopa yöllä (miinuksena vessassa ramppaaminen). Vähäinen nesteen nauttiminen on ainakin minulla suoraan verrannollinen aamun olotilaan (oksetus tai nälkä). Aamulla tarvittavat prodet kun saa alas, niin hiilarit voi ottaa vaikka maltosta mehuun sekoitettuna.

*huokaus* kun meikäläinen juo aamulla ja aamuyöstä kuin kameli (no okei, tarkennetaan... siis en juo liikaa että maha olisi ihan pöhössä mutta siis juon niin että pitäisi mahtua kyl vielä ruokaakin). Mut ei silti maistu safka. No, jatkan tällä prodesheikki+malto+kalaöljy kombolla. Kaloreitahan se maltokin on... Mielummin kyl ottaisin jotain muuta mut kun ei mene alas niin ei mene alas.

Ja sit tohon eväshommaan, eli mun työ on sellaista että joko syön ennen töitä klo 7:00-7:45 tai sit syön vasta klo 11:00. Eli pakko se on aamulla saada jotain mahaan. Lounaan vedänkin sit heti klo 11.

Oma jo tavaksi muodostunut aamupala, jota odottaa jo illalla ihan :kuola: :kuola:

Elikkäs, ensiksi FAST:n sheikkeri digitaaliselle talousvaa'alle. Sinne 100g elovenaa, 40g HERA 80 mansikkaa, banaani ja perään 350g kevytmaitoa. Sitten tehosekoittimella kunnolla sekaisin ja eikun herkuttelemaan. Erittäin helppoa, nopeaa ja ennenkaikkea herkullista! :rock:

kooma sanoi:
Aika ikävä tilanne ollut viimeiset pari viikkoa, olen maltillisella bulkilla ja aamupala ei enää mene alas oikein millään. Olen yleensä aamulla vetänyt proteiinijauhetta ja kaurahiutaleita + kalaöljyä mutta nyt ei sekään mene alas. Viimeiset kaksi aamua olen joutunut ottamaan protua + maltoa + kalaöljyä mutta pelottaa että malto menee samantien vyötäröön (mulla on erittäin huonoja kokemuksia massanlisääjistä...)

Että mitä nyt pitäisi tehdä? Vedän em. aamudrinkin napaani n. 7:30 ja lähden sitten töihin, jossa seuraava ruokatauko on klo11.

Miten paljon maltoa uskaltaa aamulla ottaa ettei verensokeri nouse liian nopeasti, ja olisiko kellään suositella hyvää ei-liian-nopeaa hiilarilähdettä aamuksi jonka voisi sotkea drinkkiin tai joka on muuten vaan nopea tehdä ja äärimmäisen helppo syödä?

Kiinteä ruoka tuskin siis uppoaa ellei sitten ole kyse pizzasta, lasagnesta tms. herkuista mut ei oikein aamulla huvittaisi alkaa hirveitä mättöjä väsäämäänkään.
jos se malton ottaminen pelottaa niin jätä malto kokonaan pois ja pistä prodee saman verran tilalle.

M30 sanoi:
Oma jo tavaksi muodostunut aamupala, jota odottaa jo illalla ihan :kuola: :kuola:

Elikkäs, ensiksi FAST:n sheikkeri digitaaliselle talousvaa'alle. Sinne 100g elovenaa, 40g HERA 80 mansikkaa, banaani ja perään 350g kevytmaitoa. Sitten tehosekoittimella kunnolla sekaisin ja eikun herkuttelemaan. Erittäin helppoa, nopeaa ja ennenkaikkea herkullista! :rock:

Tässä voisi varmaankin vaihtaa tuon Hera80:n Pro Slowhun, olisi varmasti maultaan vieläkin herkullisempi!

porukka valittaa yllättävän monesti, ettei aamulla sapuska tipu millään alas, eikä ´ruoka maistu´. olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa, että syödään aina väkisin ´bodiruokia´ henkeen ja vereen? eli siis tarkoitan sitä, että joillekin tuntuu olevan käsittämätön pakko sisällyttää esimerkiksi se rahka sinne aamupalalle, tavalla tai toisella. jos se maistuu, niin mikäs siinä - ei muuta kuin sinne vaan. itse en vaan voisi - ainakaan tällä hetkellä - kuvitellakaan laittavani ensimmäiseksi aamulla suuhuni hapanta ja kylmää; varsinkin kun sitä rahkaa saa muutenkin syödä ihan riittämiin.

eli siis, koska (ainakaan suurin osa) dieetillä ei olla, ja on ´sallittua´ syödä jotain hieman maistuvampaa, niin käyttäkää mielikuvitustanne! maailmassa on muitakin ruokia kuin rahka tai hera, jos ne tökkivät. ei sillä ole päivän aikana suurtakaan merkitystä - varsinkaan normaalielämässä - jos aamulla nyt saa muutaman gramman ajateltua enemmän sokeria, tai rasvaa. niitä rahkoja ennättää syödä sitten pitkin päivää, ja katsella siellä sitten tarkemmin niitä ruokia askeettisemmaksi. aamulla kroppa muutenkin ottaa hyvin ruokaa sisäänsä, ja se imeytyy hyvin. <- eikä tämä nyt sitten luonnollisesti tarkoita sitä, että joka aamu pitäisi vetää paketti pekonia tai kurvata hesen kautta ennen töihin menoa, ´koska aamulla kroppaan imeytyy ruoka paremmin´. maalaisjärki matkaan.

itsellä menee joka aamu ~1100 kaloria aamiaisesta - joka onkin päivän suurin ateria kalorimäärältään. silti tuntuu, että sen syömisen jälkeen on nälkä (tai ainakin tekisi mieli syödä sitä lisää) - ja sitä aamiaista odottaa joka aamu herätessään, että sen pääsee syömään. :) ja siinä on kuitenkin makrot sun muut ihan ok luvuissa.

niin, ja p.s. - siihen ruokailuun kannattaa tosiaan varata aamuisin hieman ekstra-aikaa. ei ruokahalun herättämisen takia, vaan sen takia, ettei tarvitse syödä kiireellä.

taicaviitta sanoi:
porukka valittaa yllättävän monesti, ettei aamulla sapuska tipu millään alas, eikä ´ruoka maistu´. olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa, että syödään aina väkisin ´bodiruokia´....

Allekirjoitan tämän.
Ymmärrän tietty tyypit, ketkä ovat dietillä tai "tosissaan" tän harrastuksen kanssa, eli menossa lavalle tai muuta..
Kyllä Subotai ainakin viikonloppuisin mättää aamiaisella ihan leipää, leikkeleitä, juustoa, tomaattia jne. Joskus myös paistelen pekonia, kanamunia.. - nami :) Niin ja puoli pannua kahvia + Hesari. Toi avokkikin tykkää, että edes pari kertaa viikossa syödään yhdessä aamiainen ja ihan rauhassa.

Arkena syön kyllä ihan rahka jne kombon tai sitten Realia vit*llisella läjällä kalkkunaleikettä jne.. mutta duunipäivänä syönkin aamiaisen duunissa samalla kun käynnistelen koneita (oon siis IT-nörde)

Back
Ylös Bottom