Kumpi parempi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qw1
  • Aloitettu Aloitettu

qw1

Olisiko parempi käydä salilla 3 krt/viikko ja treenata 2-jakoisella ohjelmalla vai 2 krt/viikko koko keho kerralla? Nyt oon tehnyt 2-jakoista ohjelmaa eli jalat ja kädet eri päivinä. Haluaisin käydä myös juoksemassa ja oon siksi miettinyt tota 2 krt/vko salilla. Nyt ei aika ja energia riitä enää juoksemiseen.
Mikä on hyvä palautusjuoma?

Itse olen mietinyt ihan samaa ja samoista syistä! Olen päätynyt seuraavaan ohjelmaan: 2 krt 75 min salilla, josta 10 min lämmittely alkuun, sitten 60 min punttia koko keho läpi lyhyillä palautuksilla ja lopuksi 5 min venyttelyt. Viikko-ohjelmassa lisäksi 2-4 krt 30 min juoksu tai spinning. Paras maistamani paikkari on ehdottomasti Female Recovery -hyvä maku, eikä keinotekoisia makeutusaineita :)

Mun mielestä yksijakoinen ohjelma kummassakin tapauksessa. Itse käyn salilla 2-3 kertaa viikossa samasta syystä kuin sinä eli että jää ruutia kunnon juoksulenkkeihin. Tässä perustelut, miksi yksijakoinen.http://th-valmennus.blogspot.fi/2012/07/6-syyta-yksinkertaistaa.html

Itse teen yksijakoisella ohjelmalla,hyvin pienillä palautuksilla 20-60sek. kokonaisvaltaisia liikkeitä eli askelkyykkyjä ja kyykkyjä, ylätalja/alatalja, selänojennus, penkki/punnerrukset, kulmasoutu, pystypunnerrus jne...ja usein vielä muutama eristävä liike loppuun supersarjana hauiksille tai ojentajille tai olkapäille. Itellä on lihaserottuvuus ja treenipainot kasvaneet tällä systeemillä, etenkin selän lihakset erottuvat. Alavartalosta ei puhuta, on tota rasvaa sen verran :face: Ja treenaan jalat joka kerralla, jotta energiankulutus pysyis hyvissä lukemissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom