Kulutus (onko oikein?)

Mä olen 34v 173cm ja 58kg. Laskin kalorilaskurilla että kulutus olisi 1759kcal. Lisäsin siihen 500kcal kasvamista varten. Suhteet on P30% HH40% R30%. Käyn 3 kertaa viikossa salilla, alle tunti kerrallaan. Onko kalorit kohillaan ja suhteet myös? Tarkoituksena massanlisäys. Ruokailut on laitettu heti kuntoon.

Itse nostaisin proteiinin 40% ja hiilarit hilaisin tuohon 30%, muuten suunnitelma kuulostaa hyvältä omaan korvaan.

Itse nostaisin proteiinin 40% ja hiilarit hilaisin tuohon 30%, muuten suunnitelma kuulostaa hyvältä omaan korvaan.

Imo 30/40/30 on ihan hyvä jako.
Kasvamiseen tarvitsee myös hiilaria, dieetit on sit erikseen.

edit: Mielestäni voi hyvin nostaa kalorit tuohon 2500kcal/vrk tasolle. 2000kcal on kuitenkin vielä aika vähän aikuiselle miehelle, vaikka vähän olisikin painoa.

Mä olen 34v 173cm ja 58kg. Laskin kalorilaskurilla että kulutus olisi 1759kcal. Lisäsin siihen 500kcal kasvamista varten. Suhteet on P30% HH40% R30%. Käyn 3 kertaa viikossa salilla, alle tunti kerrallaan. Onko kalorit kohillaan ja suhteet myös? Tarkoituksena massanlisäys. Ruokailut on laitettu heti kuntoon.
Kaloreista (2259 kcal) kun lasketaan proteiinin osuus, havaitaan että niitä tulee 2,9 g/painokilo.
Siis ei mitään tarvetta nostaa sitä osuutta enää ylemmäksi.
Tuo p30/hh40/r30 jako on erinomainen.

Jos kuitenkin kävisi niin, että massan lisäys rupeaisi näkymään lähinnä vatsan alueella, niin tällöin vähennetään hiilihydraatin osuutta ja lisätään rasvan osuutta.

Tekohengitetäänpäs vanhempaa threadia...

Itsellä ikää 22 pituus 189 ja aamupaino 80 sitkeästi.. Kaloreita tulee 3000 päivässä suhteessa 35p/45hh/20r.. Olen pitänyt suhteet samana (max.5 % heittoja) jatuohon ei nyt ole laskettu kaikkia rehuja..

Treeniä tulee reilusti.. 3 kertaa salilla ja neljästi aerobista, sunnuntaille jää sitten lepo..
Ruokailut ovat laadultaan kunnossa ja päivärytmin vuoksi tuntuu, että enempää oikein mahdu.

Pitäisikö ravintoaineiden suhteita muuttaa johonkin suuntaan? Kalorit saan 5-7:lle ruokailukerralle jaettuna. Miten ravintoaineiden painottaminen tiettyyn vuorokauden aikaan? Hiilareita pitäisi syödä vähemmän iltasella, mutta itsellä melkein päivän tuhdein ateria sijoittuu n.2100 ja sitten uni tulee siinä 2300.. Oma mielipide on, että iltahiilarit, joita tulee n.70g, menee aika paljon palautumisen piikkiin.

Tekohengitetäänpäs vanhempaa threadia...
Treeniä tulee reilusti.. 3 kertaa salilla ja neljästi aerobista, sunnuntaille jää sitten lepo..
Ruokailut ovat laadultaan kunnossa ja päivärytmin vuoksi tuntuu, että enempää oikein mahdu.

Ei kai siinä sen kummepaa kun lisäät joka aterialle vaikka 10g kasviöjyä/voita tai vaikka pähkinöitä.. äkkiä tulee 500+ kcal lisää eikä tursu ehkä vielä korvista ulos.

Mä olen 34v 173cm ja 58kg. Laskin kalorilaskurilla että kulutus olisi 1759kcal. Lisäsin siihen 500kcal kasvamista varten.

Muista että kalorilaskurin antama lukema on vain ohjeistus. Itse olen 186 ja 86 ja esim. kalorilaskurin ja fitdayn antamalla päivittäisellä kalorikulutuksella (niin samoilla asetuksialla kuin mahdollista) on eroa melkeen 500 kaloria. Kokeilemalla olen löytänyt oman kulutukseni joka on jotakuinkin keskivaiheilla noihin kahteen verrattuna. Onko jollain kokemusta eroista jonkun sykemittarissa olevan kalorilaskurin ja esim. netistä löytyvän kalorilaskurin välillä?

Nuo kalori laskurit ei kyllä ihan välttämättä aina pidä paikkaansa. Minullekin näyttää jotain 1500kcal luokkaa, ja olen siis 160/50 mutta vaikka söisin n.2000-2500 kcal ja treenaisin, niin laihdun vain. Kokeiltu on

...

Aika skeptisesti suhtaudun itsekin noihin kulutuslaskureihin.. Niillä tiedoilla, joita siihen kenttään syötetään ei vaan yksinkertaisesti voi arvioida kulutusta.. Esim. siinä ei selvennetä, että kuinka paljon kropasta on lihasta jne..
Suuntaa antavia mittareita, mutta sen tiedän, että perusaineenvaihdunta mulla on aika tasan 2000 tutkitusti.. Sitten siihen päälle perusylläpito, treenit, syömiset jne..

Ajattelin kokeilla nyt viikon jaksoissa, että mitä tapahtuu.. keho.net on todella hyvä apuväline..:thumbs:

kyllä toi kalorilaskuri aika hyvin näyttää, pitää laittaa aktiivisuus korkeimmalle ja lisätä kävelyt ym. pienetkin liikunnat siihen. ja jos rankkaa aerobista niin laitan vielä jälkipolton kaloreita lisäksi +200 kasvuun. paino nousee aika lailla tuota tahtia. ja päivän ruokasaldot 2000-2500 4xsali + 1-2 aerobista viikossa.

Back
Ylös Bottom