Kulmis tangolla

Ikä
45
Heelp..
Niskat jumittuu tosi pahasti kulmasoutua tangolla tehdessä. Kovasti yritän niskan pitää rentona, mutta silti jumii.
Onko tekniikka väärä vai mikäs ..?

Ja kysymys: Kumpi onpi tehokkaampi, kulmis tangolla vai käsipainolla?

Hmm, auttaisikohan yläselän (lapojen) kevyt venyttely lämmittelyn yhteydessä tekemään sitten liikkeen vähän rennommin? Tekniikassa voi kyllä olla vikaa, ehkä nostat hartioita turhaan ylös. Jumittuuko myös pienillä painoilla tehdessä? Isommilla ainakin minulla liikkeestä tulee helposti väkinäisempi ja käytänkin usein vetoremmejä, jotta kädet pysyvät rennompana (remmeistä olen tosin vieroittamassa itseäni).

Kulmasoutu tangolla on eeeeehdoton suosikkini nykyisin, aivan ihana liike! Minulla ainakin tehoaa hiukan eri tavalla kuin käsipainosoutelu. Teen yleensä molempia vuoroviikoin, tosin tankosoudun löydettyäni jäi käsipainoilla tehtävä liike aika pitkäksi aikaa pois.

taitaa olla aikalailla makuasia, mutta itellä tuntuu ehottomasti parhaiten kun olen mahdollisimman "alhaalla". pystymmässä voi tietysti käyttää paljon suurempia painoja mutta ei silti oikein tunnu missään minulla.. Pojat tuntuvat kovasti välillä vääntävän kättä tuota, varsinkin kun Yates tekee jossain filmissä kuulemma pystyssä asennossa tai jotain vastaavaa (?).

Käsipainoilla liike tuntuu ihan turhalta heilumiselta, eli siis en ole jaksanut opetella liikettä kunnolla. tangolla tuntuu niin paljon paremmin, ehdoton suosikkini! Niin ja minä ainakin jännitän joskus huomaamattani hartioita ja liike vaikeutuu huomattavasti.

Vaikka kysymys olikin kumpi on parempi kulmasoutu tangolla vai käsipainoilla, niin voisihan sitä vaikka koittaa tehdä välillä T-kulmasoutua. Ei välttämättä ota niskaan niin paljon, sillä käsien asentoa voi muutella enemmän.

Originally posted by caba
Käsipainoilla liike tuntuu ihan turhalta heilumiselta, eli siis en ole jaksanut opetella liikettä kunnolla. tangolla tuntuu niin paljon paremmin, ehdoton suosikkini! Niin ja minä ainakin jännitän joskus huomaamattani hartioita ja liike vaikeutuu huomattavasti.

Voinpa sanoa että kyllä se selkä levenee kun harjoittelee ton käsipainolla tehtävän soudun tekniikan kunnolla. Kunnon tuki maassa olevalla jalalla ja kunnon puntti käteen. Itse käytän vetoremmiä että jaksan pitää 20+ puntteja kunnolla ja työn pääsee tekemään sillä selällä!! Ihan ehdoton liike mitä teen vuoroviikoin t-tankosoudun tai tavallisen kulmasoudun kanssa.

Originally posted by Sakael
Vaikka kysymys olikin kumpi on parempi kulmasoutu tangolla vai käsipainoilla, niin voisihan sitä vaikka koittaa tehdä välillä T-kulmasoutua. Ei välttämättä ota niskaan niin paljon, sillä käsien asentoa voi muutella enemmän.

Jaahas peeveli, meinas hyvä liike T-soutu unohtua. Kiitos Sakael.

Käsipainosoudusta

Itse opin käsipainosoudun yksinkertaisesti niin, että otin riittävän suuren painon käyttöön. Painoa oli sen verran, että liike ei yksinkertaisesti voinut "mennä käteen", kädessä kun ei olisi riittänyt voimaa moisen painon nostamiseen. Toki se tekniikka täytyy muutenkin katsoa kuntoon, pelkkä riuhtominen ei todellakaan riitä.

Ei pitäis kulmis niskassa tuntua, tekniikassa on kyllä jotain vikaa. Yks mahdollinen virhe on, että vedät tangon liian ylös eli rintakehän alaosaan. Alkuasennossahan tangon tulee olla siinä rintojen kohdalla alhaalla ja lopussa navan kohdalla.

T-kulmasoutu on mun suosikki, itse teen pystymmässä kuin tuo kuvan äijä, ja hyvin pelittää!

Originally posted by caba
Käsipainoilla liike tuntuu ihan turhalta heilumiselta, eli siis en ole jaksanut opetella liikettä kunnolla.

pakko takertua tuohon omaan lausahdukseen... siis- sanan kohalle olisi ollut parempi valinta esim. "toisin sanoen". En siis moiti liikettä, itseäni vain kun en ole jaksanut opetella kunnolla ja teen liikkeen väärin. :nolo: Aika pienillä painoilla olen yrittänyt, siispä ensi kerralla suurempaa helistintä käyttöön!

Kulmis käsipainoilla vai tangolla?

Mie tykkään enemmän tehdä tangolla. Viimeksi tänään ja tulipa iihana tunne tuonne lapojen väliin. Käsipainot eivät ota ihan samaan paikkaan eikä tuntuma muutenkaan ole yhtä - miten sen nyt sanoisi - väkevä.

T-tankosoutu on myös yksi ehdottomia lemppareitani selälle. Meiän salilla on sellainen laite, jossa rintakehän saa tuetuksi, joten veto suoritetaan pelkästään selällä. T-soutu palkitsee myös kivasti lisääntyneiden rautojen kautta.

:offtopic: Tänään kyllä vierähti iso paino sydämeltä, kun huomasin voimien säilyneen (tai jossakin jopa kasvaneen) pitkästä treenitauosta huolimatta. En ole yli viikkoon päässyt salille selkää treenaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom