Kukaan testannut tätä penkkiohjelmaa?

Elikkä onko kukaan siis tätä ohjelmaa kokeillut? Näyttää ainakin aluksi vähän hurjalta ja tuo nousu tuolla 5 viikolla on aika kova.

Siis esimerkiksi 100kg nostavan hepun pitäis pukata 5. viikolla jo 108kg ykkönen ilman kunnon nousua sinne.. Kokemuksia?

Vähän kokematon oon näissä ohjelmissa joten kysynpä vielä että mitä tuo with pause oikeen niinku käytännössä meinaa (kuin pitkää taukoa)? Joka toistolle jätetään painot suorille käsille hetkeksi, vaiko rinnalle, vaiko hä? Sama tuossa 2sec pausessa 3rd pausessa eli jätetäänkö ne painot suorille käsille vai rinnalle hetkeksi?

meni aivan yli ymmärryksen toi taulukko mulla, haluuko joku selvittää? (lue: suomentaa) :)

Eli sinne merkitset aloituspainoksi ilmeisesti oman maksimin. Sitten painat vain katsot mitä sun pitää tehdä. Tuossa on nuo kaks päivää jotka viikossa teet. Siellä lukee että viikot 1-4 ja 5,6-7 ja 8 ja niille kaikille on sitten omat painonsa ja tyylinsä kerrottu. Esim. ekalla viikolla otetaan tuumaa normaalia kapeampaa ja leveämpää otetta ja 5 viikolla normaalilla otteella, mutta itsellenikin jää tuossa vähän epäselväksi että otetaanko tuo day2 tuolla sitten 1" closerina vaiko normaalilla otteella. Luultavasti tarkoitus on ottaa kapeammalla.. veikkaan vaan.

Ei vaan tota pitä kokeilla. jos joku alottaa niin laittakaa tänne kehitystä!

mä oon hiuka menettäny intoni noihin erikoispenkkiohjelmiin jossa tehdään penkkiä tyyliin 5x viikossa ja luvataan 20-30kg lisää maksimiin muutamassa viikossa. tein venäläistä 4 viikkoa, olkapää hajos, no sen jälkee kokeilin joescopek systeemiä 4 viikon ajan kunnes tuli ranteeseen jännetuppitulehdus. vaikka romut ei ollu vielä isoja niin kai se palautuminen jäi vaan niin vähälle ton nostotiheyden takia. toki kaikkea pitää kokeilla, erikoisimpiakin ohjelmia, mikäli tulokset on täysin jämähtäny paikalleen..

Ikä
36
miten sitä penkkiä oikein nostat jos noin saat paikat hajalle vai hajooko se olkapää pelkästä rasituksesta ?

Nahka sanoi:
miten sitä penkkiä oikein nostat jos noin saat paikat hajalle vai hajooko se olkapää pelkästä rasituksesta ?
Yleensä liiallisesta rasituksesta seuraa erillaisia tulehdus tiloja jotka pakottavat treeni tauon pitämiseen.

Ikä
36
"olkapää hajos" mitä siihen olkapäähän sitten tuli ? itekin teen aika paljon penkkiä ja tulevassa ohjelmassa vielä enemmän - ois kiva tietää mitä odottaa

Ikä
50
Minulla on tällainen ohjelma

Silloinen maksimi oli 145

Kevyt päivä

- Lämmittely
- 8 x 65% (maksimista)
- 6 x 75%
- 5 x 80% (toisella viikolla 2 x vitoset, kolmannella 3 x jne)

Raskas päivä

- Lämmittely
- 2 x 5 x 72.5% (maksimista)
- 2 x 3 x 82.5%
- 1 x 92.5%

Raskaanpäivän jokaista painoa nostin 3 kilolla per viikko.

Jakson loputtua pidin kaksi viikkoa hieman kevyempää treeniä (painot enintään 80% maksimista).
Kokeilin ensin 155 kiloa ja sain sen suhtkoht hyvin nousemaan ylös.
Yritin perään 160 kiloa mutta se jäi puoleenväliin :curs:

Pidin parin päivän tauon ja nostin sen 160 kiloa juuri ja juuri ylös :hyper:

Syyskuun alussa pitänee aloittaa uusi jakso. Jos sen pääsen kunnialla läpi rikkomatta paikkojani niin toivottavasti 170 menee rikki. Ja jos ei mene niin sillon pääsee kyllä ikku :itku:

jto

AMMATTILAINEN
ranteeseen tulee helposti rasitusvammoja muillekin kuin poikamiehille, jos treenivolyymiä nostetaan yhtäkkiä. paljon paljon paljon vaikuttaa, jos tanko makaa kämmenpohjassa ja rannekulma on terävä. kun siirtää tankoa hieman lähemmäs rannetta ja loiventaa rannekulmaa, ongelma yleensä katoaa.

olkapään ongelmat on usein kiinni hauiksen jänteen ahtaumista tai kiertäjäkalvosinjutuista. yks suuri tekniikkavirhe on se, ettei takahartiat pysy penkissä noston loppuvaiheessa. lavat pitäs pysyä yhdessä koko noston ajan.

kannattaa laittaa paikat kunnon jäihin treenin jälkeen. ennaltaehkäsee hyvin.

Nahka sanoi:
"olkapää hajos" mitä siihen olkapäähän sitten tuli ? itekin teen aika paljon penkkiä ja tulevassa ohjelmassa vielä enemmän - ois kiva tietää mitä odottaa
en käynyt lääkärissä, enkä itse sellainen ole. kivut vaan oli niin mahtavat ettei kannattanu kokeillakaa yli 40kg painoilla penkkiä. ja toi rannejuttu mikä oli johtu varmaankin vaan ylisuuresta rasituksesta.

timberjack sanoi:
Minulla on tällainen ohjelma

Silloinen maksimi oli 145

Kevyt päivä

- Lämmittely
- 8 x 65% (maksimista)
- 6 x 75%
- 5 x 80% (toisella viikolla 2 x vitoset, kolmannella 3 x jne)

Raskas päivä

- Lämmittely
- 2 x 5 x 72.5% (maksimista)
- 2 x 3 x 82.5%
- 1 x 92.5%

Raskaanpäivän jokaista painoa nostin 3 kilolla per viikko.

Jakson loputtua pidin kaksi viikkoa hieman kevyempää treeniä (painot enintään 80% maksimista).
Kokeilin ensin 155 kiloa ja sain sen suhtkoht hyvin nousemaan ylös.
Yritin perään 160 kiloa mutta se jäi puoleenväliin :curs:

Pidin parin päivän tauon ja nostin sen 160 kiloa juuri ja juuri ylös :hyper:

Syyskuun alussa pitänee aloittaa uusi jakso. Jos sen pääsen kunnialla läpi rikkomatta paikkojani niin toivottavasti 170 menee rikki. Ja jos ei mene niin sillon pääsee kyllä ikku :itku:

monta viikkoa teit tuota ohjelmaa?

Ikä
50
Tuon harjoitusjakson piti oikeasti kestää 8 viikkoa mutta jätin sen puoliväliin 4 viikkoon. Alkoi nimittäin kestävyys jo pettämään pahemman kerran sarjoissa. Painot näet olisivat nousseet niin korkealle ettei siitä olisi suoraan sanottuna olisi tullut mitään. Mutta neljän viikon harjotuksella sain 15 kilon nousun maksimiin. Se ei tosin mennyt heti vaan toisella.

Nyt jouduin kuitenkin jättämään salihommat sikseen tulevan nivustyrä leikkauksen takia. Tyrä retkahti jo oikean pallin viereen ja ettepä muuten arvaa miltä sellanen tuntuu oikeesti :curs:

Amerikan Jeesus sanoi:
Elikkä onko kukaan siis tätä ohjelmaa kokeillut?
Näyttää mun mielestäni ihan hullulta. pitäis vetää jotain 4x4 jollain vähän alle 90 prosentilla maksimista. Just just. Ei ainakaan multa tulis mitenkään. Yhen nelosen voisin saada just hikiseen. En ole kokeillut, enkä kokeile...

Amerikan Jeesus sanoi:
ESiis esimerkiksi 100kg nostavan hepun pitäis pukata 5. viikolla jo 108kg ykkönen ilman kunnon nousua sinne.. Kokemuksia?
Käsittääkseni tuo on vain kokeilu ja ei ole mikään maailmanloppu vaikka ei tulisikaan. Siinähän lukee try.. Jos se pitäis saada varmasti ylöskin, niin siinä ei olisi tuota sanaa.

Amerikan Jeesus sanoi:
Elikkä onko kukaan siis tätä ohjelmaa kokeillut? Näyttää ainakin aluksi vähän hurjalta ja tuo nousu tuolla 5 viikolla on aika kova.

Siis esimerkiksi 100kg nostavan hepun pitäis pukata 5. viikolla jo 108kg ykkönen ilman kunnon nousua sinne.. Kokemuksia?

Vähän kokematon oon näissä ohjelmissa joten kysynpä vielä että mitä tuo with pause oikeen niinku käytännössä meinaa (kuin pitkää taukoa)? Joka toistolle jätetään painot suorille käsille hetkeksi, vaiko rinnalle, vaiko hä? Sama tuossa 2sec pausessa 3rd pausessa eli jätetäänkö ne painot suorille käsille vai rinnalle hetkeksi?
Ainakin mun käsittääkseni Pause=pysäytys. rinnalle.

Amerikan Jeesus sanoi:
Rinnalle pysäytetään.

Joo kokeilu ois nyt päällä. 3 vko lähti tänään ja nyt tuli ekaa kertaa tuo 4x4. Alussa tuli yksi tuskanen nelonen. Onko muuten tietoo, että onko tää tarkotettu erityisesti paitapenkkaajille? Itellä ei oo paitaa.

Joo eli kysympä tässä että mitä mieltä vanhat ois tommosesta 8 viikon voima-ohjelmasta joku on muscle netissä. Eli se joka viitsii käyä vilkaseen niin toimi näin;
mene www.musclenet.fi ja klikkaa treeni. Sitten treeniohjelmia ja lopuksi se Ohjelma 8.
Mun vielä kokemattomaan silmään tuo näytti ihan ok ohjelmalta. Ja ihan hyvä homma jos tuosta joku antas kommenttia.

Ikä
32
Muakin kiinnostas toi DalTonin mainitse ohjelma ! Olisko tossa sitten niin kuin joka viikko penkki, veto ja kyykky ?
jto osais varmaan pistää kommentia ;)

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Tunnistaako kukaan tätä prosenttiohjelmaa (penkki) Voimailulajit 2
Samankaltaiset keskustelut