Kuka voisi suositella kosmetologia Helsingistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Olen etsinyt ja etsinyt ja etsinyt netistä kosmetologia. Katselen niitä harvoja sivuja, joilta löytyy hintatietoja enkä osaa päättää.

Osaisiko joku suositella ja kertoa hintatasoa?

Nää näpyt ottaa koteloon :itku:

Terve!

Kannattaa hommata cityshoparikortti (www.cityshoppari.fi) ja mennä sen kanssa kosmetologille.

Itse olen testaillut viime vuosien aikana hyvällä kokemuksella monet Cityshopparietuja tarjonneet kosmetologit/vartalohoitolaitokset. Kaikkia en ole ennättänyt kun ei joka viikko viitsi/kannata mennä, olen juossut lähinnä parhaiden tarjousten perässä parin kuukauden välein.

Edut uusiutuvat joka vuosi, kortti maksaa max. 30 euroa ja sillä saa monia hoitoja puoleen hintaan / 2 hoitoa yhden hinnalla jne. Tänä vuonna cityshopparietuja on kauneudenhoitoon liittyen reilusti yli 30 ja sieltä löytyy varmasti itsellesi mieluisia hoitoja/tarjouksia.

Itse olen tykännyt Vip-clinicistä (Hakaniemessä Hämeentien alkupäässä).

Tuli vaan mieleen omat näppyongelmani joku vuosi sitten. Teininä mulla ei nimittäin ollut näpyn näppyä, mutta sitten yhtäkkiä 25 vuotiaana alkoi joku ihme vaihe (uusi poikaystävä ja ehkä siitä johtuen hormoonit valloillaan???), ja näppyjä oli jatkuvasti. Siihen ei kyllä auttanut minkään maailman hoidot. Tilanne rauhoittui itsekseen n. vuoden kuluttua. Mutta kannattaa varmaan näyttää naamaansa jollekin ammattilaiselle ja selvittää ettei mitkään pesuaineet tai rasvat ärsytä ihoa.

Otin kuvan mun otsasta ja vertasin aiemmin ottamaani kuvaan. MUN OTSA ON BILJOONASTI PAHEMMAN NÄKÖINEN! :itku:

Aiempi kuva on otettu muistaakseni ennen kuin aloin pesee naamaa päivittäin..

Noh sain sitten otettua niskasta kii ja pääsen kasvohoitoon kosmetologille jo tänään.

Toivottavasti nyt ees jotain selviäisi.

Amy: Mulla on sama juttu. Viimeksi oli jotai pientä näppyä ala-asteella, mutta sen jälkeen ei mitään näppylöitä satunnaisia finnejä lukuunottamatta. Aina oli iho silkosen sileä.

Vuosi sitten (ennen ku aloin käymään salilla) alkoi tulee näitä ja tilanne vaan on pahentunut. Yh! Joku jälkipuberteetti..

Naamaan tulevat näppylät voivat olla myös "ohimenevää" ruoka-aine allergiaa. Itselläni todettiin maitoproteiiniallergia - aiheuttaa juuri noita näppyjä. Maidottomalla ruokavaliolla allergian pitäisi hävitä 0,5 v - 2 v aikana.
Protskujauheissa, patuikoissa jne. on yleensä maitoproteiinia - se voi aiheuttaa näppyjä. Heraproteiini käy myös allergikolle, joten turvallisin vaihtoehto on whey proteiini... toimii minulla.

Originally posted by mmama
Naamaan tulevat näppylät voivat olla myös "ohimenevää" ruoka-aine allergiaa. Itselläni todettiin maitoproteiiniallergia - aiheuttaa juuri noita näppyjä. Maidottomalla ruokavaliolla allergian pitäisi hävitä 0,5 v - 2 v aikana.
Protskujauheissa, patuikoissa jne. on yleensä maitoproteiinia - se voi aiheuttaa näppyjä. Heraproteiini käy myös allergikolle, joten turvallisin vaihtoehto on whey proteiini... toimii minulla.

Milloin sulla on todettu tuo? Saatko oireita muista maitotuotteista? Milloin oireet alkoivat? Kävitkö koskaan kosmetologilla?

Onko kyse nimenomaan maitoproteiiniallergiasta vai maitoallergiasta (en tarkoita laktoosi-intoleranssia)?

Olin kosmetologilla, jossa todettiin, että mulla on pintakuiva sekaiho. Se putsattiin ja kosteutettiin ja näpyistä iso osa väheni (ainakin mun mielestä :rolleyes: )

Sain hoito-ohjeet kasvojen hoitoon ja katson tässä kuukauden ajan toimiiko systeemi.

Originally posted by Hippa
Milloin sulla on todettu tuo? Saatko oireita muista maitotuotteista? Milloin oireet alkoivat? Kävitkö koskaan kosmetologilla?
Onko kyse nimenomaan maitoproteiiniallergiasta vai maitoallergiasta (en tarkoita laktoosi-intoleranssia)?

Oireet alkoivat tammikuussa 2002 ja maaliskuussa marssin sitten lääkärille ja allergiatesteihin kun en itse löytänyt syytä oireiluun. Testit osoittivat selkeästi että maitoproteiiniallergiasta oli kyse. Lääkäri kehoitti jättämään kaikki maitotuotteet pois. Hänen mukaansa maitoproteiiniallergia on sama asia kuin maitoallergia (eli eri asia kuin laktoosi-juttu). Maitoallergiassa tuo allergisoiva juttu on juuri maitoproteiini.

Joillekin maitoallergikoille voi sopia käsittelemätön (homogenoimaton) maito, sillä maitoproteiinin koostumus muuttuu homogenoinnissa (rasvapalloset pilkotaan pienemmiksi että eivät tee "kermaa" maidon pintaan) jotenkin erilaiseksi ja se herättää elimistön vastaiskuun.

Olen lapsena potenut jonkun aikaa maitorupea/taiveihottumaa ja se johtui lääkärin mukaan todennäköisesti juuri tuosta maidolle herkistymisestä.

Kosmetologille en koskaan mennyt näiden syiden vuoksi - luotan enemmän ihotautilääkäreihin.

Todennäköisin syy tuolle maitoallergian äkilliselle puhkeamiselle näin aikuisiällä oli se, että olin pitänyt edellisenä syksynä varsin pitkän ja ankaran Nutrifast VLCD-dietin, jossa kaikki ruoka korvattiin maitoproteiini-pohjaisilla juomasekoituksilla. Elimistö ei ilmeisesti tykännyt siitä että "ainoa" ruoka oli maitoproteiinia ja kehitti sille sitten allergian.

Pahin allergian aiheuttaja on edelleen juustot (nam!), ne tekevät näppyjen lisäksi vatsaan/kylkiin punaisia laikkuja ('sormenjälkiä') ja hillittömän kutinan. Tämä on myös yksi tyypillisimmistä maitoproteiiniallergian oireista.

Saapi nähdä miten käy.

Mulla ei muistaakseni ole maitoallergiaa, on testattu muutama vuosi takaperin ja olin allerginen tosi monelle jutulle, mutta maito ei muistaakseni ollut joukossa.

Mun allergiset oireet on lähinnä kutinaa ja ikuista nuhaa. Mahaoireitakin on, mutta ei ole selvinnyt mistä ne johtuu.

Kosmetologi sanoi, että jos ei kuukaudessa rupee näpyt katoo ni kannattaa mennä ihotautilääkärille.

Todennäköisesti mun näpyt johtuu ihan vaan siitä, että on kuiva iho (jota olen kuivattanut pesemällä sitä saippualla).

Mut hyvä, kun kerroit tuosta vaihtoehdosta, koska voihan sitä puhjeta vaik mitä, varsinkin, kun olen moniallergikko ennestään.

Back
Ylös Bottom