Kuka tankaa maltoa ennen treeniä ja treenin aikakana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iron_Joe
  • Aloitettu Aloitettu
Ite otan 30-60 min ennen treeniä drinkin jossa on 50g Fast hera85, fast maltoa 50g, fast glutamiini 5g ja fast kreatiini 10g. Sekoitan litran vesipulloon 50g maltoa ja juon sen pitkin treeniä, plus sitten muut vedet päällä. Heti treenin jälkeen otan 50g Fast Whey+, 50g maltoa, 5g fast glutaminiinia ja 10g fast kreatiinia ja vedän sen tosi fastisti naamaan :D Noin minulla ainakin on reenit kulkenu ihan hyvin ja ei oo verensokeri paljoa heilahdellut, vaikka minulla on siihen taipumusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen ottanut vain treenin jälkeen maltoa! ei ole tullut muuten imaistua maltoa! palautusjuoma on siis käytössä ja sitten jossain välissä päivää otan protsku drinkin..

Massakaudella juon maltoa sikana! Juon sitä 50g joka drinkissä. Parhaina päivinä ehkä 300-400g :p näin dietatessa en tietenkään ahmi sitä ;)

Mun mielestä malto soveltuu vain palautusjuomaan. Loput menee läskiksi. Treenin aikana veressa oleva ulkopuolinen glukoosi vain sotkee glykogeenivarastojen käyttöä, puhumattakaan mahdollisesta verensokerin äkillisestä tippumisesta insuliinipiikin takia, joten en käytä ennen enkä treenin aikana mitään ravintoa enkä varsinkaan maltoa. Ehkä toiset saa siitä potkua. (plasebo?)

Originally posted by meitsi
Mun mielestä malto soveltuu vain palautusjuomaan. Loput menee läskiksi. Treenin aikana veressa oleva ulkopuolinen glukoosi vain sotkee glykogeenivarastojen käyttöä, puhumattakaan mahdollisesta verensokerin äkillisestä tippumisesta insuliinipiikin takia, joten en käytä ennen enkä treenin aikana mitään ravintoa enkä varsinkaan maltoa. Ehkä toiset saa siitä potkua. (plasebo?)

Nimenomaan plasebo.... Mulla vaikuttaa rajusti henkiseen olotilaan esim. jos on syöny kellon tarkasti ja olo on mitä mainioin. Mutta auta armias, jos on edellisenä päivänä jostain syystä jääny ateria tai pari väliin, niin seuraavana päivänä salille lompsitaan jo sillä asenteella, ettei puntti nouse tänään. Varmasti uskon, jos maltoa tankkaa ennen treeniä ja treenin aikana, niin saa sitä "extrapotkua" treeniin... ja mikäpä siinä. Mut mulle ainakin riittää malto palautusjuomaan. Menee vitun liian pilkun nussimiseksi koko homma, jos noin tarkasti alkaa noita lisäravinteita käyttämään. Eri asia sit jos treeni kestäis monta tuntia, mut tunnin treeneissä hiilari-tankkauksella ei oo mitään muuta kuin korkeintaan psyykkistä hyötyä.
(olettaen että on syönyt päivän aikana suht. normaalisti)

Mulla ei toimi ennen treeniä eikä treenin aikana,jos on vähänkin pidempi reeni kyseessä.
Sama juttu aerobisessa,kerran kokeilin ,ei helvetti.
Toisaalta palautusjuomasta osa treenin lopussa tulee joskus vedettyä.No tavallaan sama juttu,mutta ei ehdi verensokeri laskea.Tuntuu että jeesais viimeisiin toistoihin.
Vettä sensijaan menee paljon reenin aikana.

Vettä tulee vedettyä treenin aikana aika lailla. Maltoa en tankkaa ennen treeniä, enkä sen aikana.

Joskus, kun "bulkkaan" niin viimenen malto-protskudrinkki menee helttaan siinä n. 2 tuntia ennen treeniä, en osaa sanoa, että hyötyäkö, vai haittaa...

"bulkkaamiseen" noi merkit sen vuoksi, että mulla noi bulkkaamisessa käytetyt kalorimäärät lienevät sellaisella tasolla, missä isoilla miehillä normaalikalorit. Eli noin 4000-5500... Tiedä sitten...

Kuten edellä mainittu, niinkin lyhyissä harjoituksissa, kuin salitreenit yleensä ovat, ei hiilaritankkauksesta juuri ennen treeniä ole hyötyä, päin vastoin. Eiköhän parempi olisi keskittää hiilarit korkeintaan 2h ennen treeniä ja palautusjuomaan.

Originally posted by Tonza
...

"bulkkaamiseen" noi merkit sen vuoksi, että mulla noi bulkkaamisessa käytetyt kalorimäärät lienevät sellaisella tasolla, missä isoilla miehillä normaalikalorit. Eli noin 4000-5500... Tiedä sitten...

No hölmöähän se olisi, jos sinun kalorimäärät bulkissa olisi samat kuin isoilla miehillä. Eiköhän sellaset yli 10 Mcalorin bulkit ole heitetty jo romukuoppaan? :D

Offtopic!

Tietääkö kukaan, mistä johtunee, kun vitargo muuttuu kovaksi köntiksi pullon pohjalle..... Joskus on saanut raapia veitsellä,jotta on saanut pullon puhdistettua vitargosta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom