kuinka usein varuste treenejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontus
  • Aloitettu Aloitettu
eli kuinka usein treenaatte varusteilla (ne joilla niitä on) ja varusteilla en tarkoita rannesiteitä tai vaaleanpunaista hikinauhaa.... :hyper: siis kuinka usein ukkelit ottaa esim penkkiä penkkipaidalla ja kyykkyä/vetoa trikoilla? itte otan varuste treenejä noin 2-3 viikonvälein, joskus jopa pariviikkoa putkeen.

rontus sanoi:
eli kuinka usein treenaatte varusteilla (ne joilla niitä on) ja varusteilla en tarkoita rannesiteitä tai vaaleanpunaista hikinauhaa.... :hyper: siis kuinka usein ukkelit ottaa esim penkkiä penkkipaidalla ja kyykkyä/vetoa trikoilla? itte otan varuste treenejä noin 2-3 viikonvälein, joskus jopa pariviikkoa putkeen.

Mä otan paitatreeniä yleensä vaan 2-3 viikkoa ennen kisoja. siis noin kolme treeniä.
Olen vähän sitä mieltä, että kun osaa jo nostaa varusteilla, niin turha niiden kanssa on hinkata ylettömästi. Kuluuhan ne, ja tuo penkkipaitakaan ei mikään halvin varuste ole.

Kuten nimimerkistä huomaa, mä kannatan ilman turhia varusteita treenaamista, tosin vain perusvoimakaudella. Kropan todellista tasapainoista voimaa pystyy lisäämään parhaiten ilman kiristäviä apuja.

Kisojen lähestyessä alan ottamaan kyykyssä varusteita käyttöön, että sais tuntuman suurempiin painoihin ja varusteiden muuttamaan liikerataan. Pelkillä siteillä reenaan 1-2 kertaa ja sen jälkeen max. 3 reeniä kaikilla varusteilla.

Penkissä en käytä paitaa.

Vedossa käytän vain vyötä ja sitäkin vain kaikkein kovimmissa sarjoissa ja ykkösissä.

Mä pyrin testaamaan varusteita 1-3 kuukauden välein. Tällä seuraan kehitystä. Pari viikkoa ennen kisaa kokeilen varusteita aloituspainojen selvittämiseksi.

Kokeilen yleensä vain kerran. Sekin viikkoa ennen kisaa aloituspainona. Nyt on yksi harjoituspaita ja sillä ehkä kokeilen kerran kuukaudessa jatkossa.

Koitin tänään taas noilla polvisiteillä ja vituiksi meni. Jotenki niillä on olo kuin ois jouset jalassa. Pitää ilmeisesti treenata pienemmillä painoilla niitä, että miten ne istuu. Tangon ottoki telineestä niskaan oli aivan erilainen siteet polvissa, vittu limput meinas lentää helevettiin koko tangosta...no onneksi olin hereillä.

Back
Ylös Bottom