Kuinka usein hiilaritankkaus dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ricardo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oon ollu nyt kolmisen viikko dieetillä ja painoa tippunut aika turhankin nopeesti 3-4kg, ensimmäisen hiilaritankkauksen pidin 10pvä alotuksen jälkeen, eli korvasin osan proteiineista ja etenkin rasvat maltillisesti hiilareilla. Ei siis todellakaan mikäään ähky cheatti päivä, vaan kalorit jopa aavistuksen miinuksella. nyt mietin että kuinka usein noita pitäisi sitten tehä? tiiviimmin dietin edetessä?

Mites kun pakon sanelemana joutuisin pitää hiilaritankkauksen 2 viikon päästä perjantaina, niin kannattaisiko tohon änkeä 2 vai 3 hiilaritankkausta väliin? tarkoituksena siis estää se aineen vaihdunnan hidastuminen.

ja dietistäni sen verran että se sisältää ehkä normaalia aavistuksen enemmän hiilaria ja hieman enemmän hiittiä kuin "yleisesti"

vinkkiä! :D

mulla meneillään vhh-dieetti ja pidän hiilaripäiviä silloin kun olo tuntuu liian tyhjältä, nälän tunne loppuu ja ruokahalu katoaa ja jos edellä mainittuja olotiloja ei ilmene pariin viikkoon niin sitten ihan vaan omasta käskystäni. keskimäärin n. 2 viikon välein. ihan hyvin toimii, olo kohenee, ruokahalu palaa ja treenit kulkee hetken taas paremmin. tarkkailen myös painoa hiilaripäivien aikana, jos ei nouse paino yhtään tai vähintään sen n. 1 kg, niin saatan pitää perään vielä toisen lievemmän tankkipäivän. kuitenkin kun toivon aina että keräisi hiukan nestettä, veisi glykogeenit lihaksiin ja jaksaisi taas paremmin, niin olen ollut mutulla sitä mieltä että jos ei paino yhtään nouse niin ei mennyt tarpeeksi sokeria koneeseen. nää on ihan mutuja, ei mitään tieteellistä perustaa.

se pitäis olla suhteellinen rasvanmäärään aika pitkälti. Mitä vähemmän rasvaa kannat, sitä useemmin voit pitää, ja sitä enemmän vois syödä. Muista että alhaisen bf% omaava henkilö "kestää" enemmän hiilareita ku läskimpi toveri.

Dietin alussa taisin mennä 3-4 viikkoa ilman. Sen jälkeen aina joka viikko jalkatreeni päivänä pidin refeed päivän aivan kuten tuossa mainittiinkin. Normaalit dietti kalorit, mutta rasva ja osa protskusta korvataan perus hiilarilla. Sitten on eriksee sellaiset aineenvaihdunta shokkipäivät, mutta tässä taisi olla kyse ihan normaaleista refeed päivistä. Jotkut pitävät noita niin, että niitä tulee 2 x viikkoon joista toisessa on paljon hiilaria ja toisessa vähän vähemmän.

mut mikään absoluuttisen pakollinen juttu sen ei tarvii olla, ei se oikeesti aineenvaihduntaa nosta tai mitään. Jos oot fat bastard ni tekisin niinku ngv, eli monta viikkoa matalilla, eli 0,5g/kilo pyöreesti. Vast sit ku sitä läskiä on lähteny ni oot ansainnu hiilareita. Itse en käytä ees palkkarissa melkeen ikinä.

Palkkarin hiilareista ei kannata karsia ikininä vaikka dietillä olisikin. Ne menee hyvään käyttöön eikä takas vyötärölle! :)

niinno, tästäkin on paljon mielipiteitä. Itse en käytä, mutta JOS laita, niin se on pois siitä päivän 50-60grammasta. Insuliinin kontrolli hiilareiden rajottamisessa on ideana, ei niinkään kaloreiden rajoittaminen.
Tästä syystä en ite tykkää pompauttaa insuliinia EDES treenin jälkeen. Glutamiinia vaan reilusti. Oon huomaanu että olo pysyy parempana ku ei sillonkaan syö. Toki, ihmiset on erilaisia ja jokaisella on yksilöllinen insuliini- ja glukoositoleranssi ja aineenvaihdunta.
Ne, ketkä luonnostaan ovat kireämpiä, voivat aika surutta heittää maltoa ja juoda mehua treenin jälkeen, mutta tämmöset niinku minä, eli henkilöt mille kertyy sitä ihanaa supistumatonta massaa ku kävelee pizzeria ohi, kannattaa rajottaa aika pitkälti jopa sitä palkkariin laitettavan sokerin määrää.

Back
Ylös Bottom