Kuinka treenataan oikei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja c.a
  • Aloitettu Aloitettu

c.a

:worship:

Täytyi laittaa tuollainen heti tuohon alkuun, kun olen siis todella aloittelija tässä salitouhussa ja huomasin kyllä että tuolla faq- osastolla on todella paljon tietoa, mutta minulle ei ole oikein selvinnyt, että mitä lihäsryhmiä voi treenata samana päivänä ja mitä ei?Ja miksi?Löytyykö näihinkin jostakin ohjeistusta?:confused:

Todella hienot sivustot muuten!!!!:thumbs:

c.a

Noissa valmiissa ohjelmissa on yleensä treenijakokin kunnossa ja tasapainossa niin, että menee sujuvasti.

Ei sitä kai ole mitään estettä minkään lihasryhmien välillä, mutta oma kokemus on ainakin osoittanut sen, että jalkapäivänä ei kertakaikkiaan jaksa mitään muuta, ja hauistreeni kärsii aina, jos on selän kanssa yhdessä.

Nämä ovat siis mun kokemuksia.

Kaikkein tärkeimpiä asioita oikein treenaamisessa on ruoka ja lepo lihasharjoittelun lisäksi. Ja itse lihasharjoittelussa se, että oppii tekee liikkeet oikein, muuten on loukkaantumisvaara eikä tuloksiakaan välttämättä tule.

Tsemppiä paljon! :thumbs:

heips c.a!

hyviä juttuja hippa toi tuossa esiin.:)

vaihtoehtojahan on vaikka kuinka, mutta tässä yksi näkökulma.
jos sali ei tosiaan ole kovin tuttu aiemmilta vuosilta, suosittelen aloittamaan rauhallisesti ja turhia ahmimatta.

esim kahteen jaetulla ohjelmalla saa mukavia aikaiseksi.(alavartalo, ylävartalo tai alavartalo+käsivarret, ylävartalon suuret lihasryhmät ..)

kolmeen osaan jaettu ohjelma on ehkä se perinteisin, jolloin vaihtoehtoja löytyykin jo jaoissakin huomattavasti enemmän ja omansa löytää hyvin kokeilemalla eri ratkaisuja.olemmehan yksilöitä.:) liikkeitä saat tujautettua mukaan hieman monipuolisemmin joka tietysti työstää taas lihasta aivan uudella tavalla. (rinta+hartia+ojentaja, jalat, selkä+hauis tai rinta+kädet, jalat, selkä+hartia..) vaihtoehtoja on.