Kuinka suuret painot?

Moi!

Mä oon käyny salilla nyt aika tarkalleen kax vuotta, alussa se oli enemmän semmosta "tunnustelua", mutta viime vuonna tein jo itse tarkan saliohjelman ja tämän vuoden tammikuussa pyysin fysioterapeuttiani tekemään ohjelman. Olen käynyt OMT-fysioterapiassa selkäni takia, jonka takia en voi tehdä esim. kaikkia vatsalihasliikkeitä. Mutta siis asiaan: minkälaisilla painoilla naiset yleensä tekevät salilla kyykkyä, penkkiä, hauiksia ja muita liikkeitä? Käyn salilla kolmesti viikossa, teen 3x12 sarjoja kaikissa liikkeissä ja harrastan lisäksi hyötyliikuntaa eli pyörällä asioille ja kaupalle, ajatuksissa on myös ollut mennä ainakin pari kertaa kuussa johonkin Zumbaan tms. missä saa tuon rasvan oikein kunnolla palamaan. Tarkoituksenani ei ole näyttää fitnessurheilijalta, vaan siltä, että kehtaan käydä yleisesti uimahallissa uimassa, ilman että minun täytyy miettiä, näkevätkö muut minussa selluliittia tai läskiä. Ok, minulla on huono itsetunto, en halua näyttää Madonnalta, vain terveellisen näköiseltä ihmiseltä ilman selluliittia.

^ Tuohon kysymykseen ei kyllä kukaan pysty antamaan mitään "totuutta" kuvaavaa vastausta. Se riippuu niin miljoonasta asiasta millä painoilla kukakin treenaa ja ne painot ei oo mitenkään verrannollisia. Johtuen esim. tavoitteista, sarjoista, palautumiskyvystä, ruuan määrästä jne.

Itse teen tällä hetkellä kutakuinkin:

Kyykyt 4 x 6, 64 kg
Penkki 4 x 8 40 kg
Haukkari 3 x 10 10 kg käsipainoilla
SJMV 4 x 8 62 kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom