Kuinka pian pystytte syömään treeniin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Mulla on ongelma, että treenin ja palautumisjuoman jälkeen alkaa ruoka uppoamaan vasta aikaisintaan n. 1.5 tunnin päästä treenin jälkeen. Pal.juoman malto aiheuttaa niin täyden olon...

Mites muilla, kuinka pian pystytte treenin jälkeen syömään, onko toi mun 1.5-2 tuntia kuinka normaali tai poikkeava?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palautusjuoman (1½dl heraa, 2dl maltoo, 10-15ml kreatiinia..vedän malton n.10-15min heran jälkeen) jälkeen taukoa 1-2h (jos on kiire jonnekkin, niin syödään vaikka väkisin :D )

Viimeksi muokattu:
Itellä menee suurinpiirtein 45min tai hieman alle kun vatsaan tulee se tietty nälän tunne. Ja otan palautusjuomassa malton suhteessa 2:1. Normaalisti kylläkin tulee syötyä jotain kun pääsee salilta kotiin vaikka ei vielä nälkä olisikaan.

No eipä ole ikinä ollut syömisen kanssa ongelmia, viimeistään tunnissa iskee nälkä reenin jälkeen.

Aika pian...

Itellä toimii parhaiten tyhjällä vatsalla treenaus niin tulee kyl syötyy aika nopeesti treenin jälkeen. Tulee nääs pidettyä lyhyemmät taot kun tietää että treenin jälkeen pääsee syömään!

Eli palautusjuoma heti treeninjälkeen ja sit n.20-30min päästä kunnon ruokaa.

Charles Glass kertoi kolumnissaan Flexissä - suuri ateria heti treenin jälkeen on paras tapa tuhota maailmanluokan vartalo...
En muista tarkemmin miksi...

Originally posted by makew
ei se palautusjuoma ketään voi täyttää :D

Minkäkokoisia pal.juomia otat?

Mulla ainakin 30-40g heraa+60-80g maltoa riittää tukkimaan mahan aika hyvin. Ei tee heti mieli ruokaa... :(

Heti treenin jälkeen palautusjuoma:

-50 g heraa
-130 g maltoa
-5 g kreatiinia
-5 g glutamiinia

About 60-90 minuutin sisällä treenistä hiilarivoittoinen safka, jossa myös 30-40 g protskua ja siitäkin puolet maidon kaseiinia.

Useista eri lähteistä luettuani olen saanut sen käsityksen, että keho vastaanottaa hiilaria glykogeenivarastojen täyttämiseksi punttitreenin jälkeen noin 40 minuuttia todella nopeasti, ja vielä 2 tunnin sisään tavallista tehokkaammin. Älkää kysykö mitään referenssiä, tällainen on mielikuva ja aika hyvinhän se noin tuntuu toimivan = palautusjuoma heti naamariin ja kun kotiin pääsee niin safkaa päälle.

Originally posted by Hulkki
keho vastaanottaa hiilaria glykogeenivarastojen täyttämiseksi punttitreenin jälkeen noin 40 minuuttia todella nopeasti, ja vielä 2 tunnin sisään tavallista tehokkaammin

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sen takia yritän syödä väkisin viimeistään siinä kahden tunnin kohdalla treenin jälkeen. Mieluummin aikaisemmin..

Originally posted by Tonza

Mites muilla, kuinka pian pystytte treenin jälkeen syömään, onko toi mun 1.5-2 tuntia kuinka normaali tai poikkeava?

Otan heti kunhan kotiin kerkeän palautusjuoman(protskua 20 grammaa ja öljyä hieman) sit päälle banaani. Sen jälkeen nälkä tulee vasta noin tunnin päästä, jolloin vedän helttaan kunnon ruuan. Nälkä tulee kyllä ilman tuota palautusjuomaa melkein heti treenin jälkeen. Hyvä kun kotiin ehtii...:)

Heti treenin jälkeen heraa 60-70 grammaa + vitamax jauhe, siitä 20-40min riippuen tilanteesta malto 80-120grammaa (riippuen treenistä) ja kreatiini n.8 grammaa. Sitten ruokaa joskus tunnin päästä mutta jos ei järjesty ni sitten vaikka heti 30min maltosta ruokaaaaa jööööö.

Mä vedän treenin aikana reilun litran verran vettä ja sitten heti treenin jälkeen palautusjuoman. Maha on sitten niin täynnä, että tarvii venailla n. 1,5h ennen kuin ruoka uppoaa.

Joo eli mulla on treenin jälkeen yleensä nälkä, joten otan salilla palautumis juoman ja siitä sitten kotia syömään. Palautumisjuoma on ite sörssätty ja siinä on suunnilleen samat määrät kuin Hulkilla.

Jahas, teillä nayttäs aika monella mua isommalla olevan isommat pal.juomasatsit ku mulla...

Mitä mieltä, pitäydynkö vielä tämänkokoisessa, vai alanko ottamaan isompia, jotta itekin hiukan kasvaisin?

Eli onko 30-40g heraa+60-80g maltoa liian pieni vai sopiva palautumisjuoma vähän yli 70kg jannulle?

Eli onko 30-40g heraa+60-80g maltoa liian pieni vai sopiva palautumisjuoma vähän yli 70kg jannulle?

Ihan sopiva.

Itse teen samoin kuin Blender eli treenin jälkeen palautusjuoma ja kotiin syömään (noin 30min treenistä).

Mulla on ongelma, että treenin ja palautumisjuoman jälkeen alkaa ruoka uppoamaan vasta aikaisintaan n. 1.5 tunnin päästä treenin jälkeen. Pal.juoman malto aiheuttaa niin täyden olon...

Joissakin tutkimuksissa väitetään, että suuri määrä hiilaria palautusjuomassa välittömästi treenin jälkeen nautittuna heikentäisi nesteen imeytymistä ja siten myöskin nestetasapainon palauttamista. Eli palautusjuoma jää hölskymään mahaan -> olo tuntuu täydeltä -> ei ole nälkä. Mm. sillä tunnutaan perustelevan noiden 2- ja 3-vaiheisten palautusjuomien tarpeellisuutta. Oletko kokeillut sellaista, että otat heti treenin jälkeen palautusjuoman, jossa on pelkkää proteiinia ja puolisen tuntia myöhemmin toisen palautusjuoman, jossa on pelkkää maltoa (ja kreatiinit, vitamiinit ja muut mausteet, jos sellaisia käytät)?

Joo, mä otan kahdessa osassa.

Mut en tiiä, onko haittaa imeytymiselle tuosta mun tavasta ottaa siihen hiilaridrinkkiin vielä 10-15g proteiinia mausteeks. Eli heti treenin jälkeen otan jonku 20-30g proteiinia ja 5-10g glutamiinia. Sitten 20-35 minuutin päästä malton, kreatiinin ja 10-15g proteiinia, ku se pelkkä malto on niin imelää yksin... Eikai tuo voi haitata imeytymistä.. :confused:

Sekotuspullo mulla on kyllä hiukan pieni, vettä ei mahdu mukaan ehkä ihan tarpeeksi...

jos toi on sopiva niin mun pitää alkaa vähän nostamaan annostusta. nykyään otan reilun desin viking poweria, eli se tekee...aika vähän 77-kiloiselle. pitää kai ottaa tästä lähin vähintään puolitoista desiä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom