Kuinka kakarana voi aloittaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lada
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 15-vuotias ja käynyt puntilla vuoden verran, puoli vuotta säännöllisesti. En ole kasvanut pituutta kahteen vuoteen. Kuitenkin, lääkäri kysyi minulta, että enhän käy salilla ja kun vastasin käyväni, varoitti tekemästä maksimipainoilla. Liikkeiden tekniikka on suht. kunnossa eli sillä tuskin rikon itseäni ja menen kyllä punttiksen ikärajoihinkin mutta olenko liian nuori treenaamaan kovaa?

Mä aloitin salilla käymisen sun ikäsenä. Mua myös varoteltiin, että liian kovaa ei saa tehdä, enkä kyllä tehnytkään. Lähinnä se oli semmosta kuntopiirityylistä lihaskuntoharjottelua. Ja hyvä niin. Keskity monipuolisuuteen ja liikunnan riemuun, isojen painojen kolistelua kannattaa IMO vielä jokunen vuosi odottaa :thumbs:

Kyllähän noi nuoret jääkiekkoilijapojatkin käy puntilla. Miten toi lääkäri perusteli näkemystään?

Nuorena kannattaa keskittyä hyvien pohjien luomiseen ja harrastaa monipuolisesti eri lajeja. Puntilla treenata tekniikat kuntoon ja opetella tekemään paljon töitä, ei niinkään isoilla painoilla vaan keskinkertaisilla kuormilla ja paljon sarjoja ja toistoja.

ite aloin käymään 14-15v salilla lähinnä jumpassa ja aerobisilla laitteilla ja salilla kattelin niitä painoja :D sit sain kunto ohjelman ja se oli lähinnä sellanen kuntopiiri tyyppinen ja toistoja jokaises liikkeessä oli varmaankin 20 jne.. En tiedä mut ite en ainakaan 15vuotiaana reenannut kovaa vaikka luulin tuskin olisin ees pystyny ei olis henkinen kantti kestäny :D... :) mut tietty voihan se olla mahdollista että muut 15 vuotiaat pystyy sitten reenaamaan kovaa tai en mä tiedä.. mut en kyllä välttämättä suosittele tosiaan mitään maksimi kyykky juttuja sun muita sellasia.. mutta ne vuodet vierii niin nopeesti että kyllä varmasti ehtii ja kiirekin tulee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom