Kuinka ja milloin aloititte

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentu
  • Aloitettu Aloitettu
Eli siis kysymys, miten te aloititte tämän harrastuksen?
Olin Jenkeissä vuodenverran opiskelemassa ja siellä oli mahdollisuus ottaa punttista ihan aineena, joten siellä tuli treenattua 4 kertaa viikossa 45 min, ja toisella pulenvuoden jaksolla kaksi kertaa päiväsää 4 kertaa viikossa 45 minuuttia.
Ohjelmat oli valmiiksi tehty, joten minun ei tarvinnut tietää mistään mitään, kunhan tein ohjelman.
Innostuin tuon vuoden aikana todella lajista, ja varsinkin kun huomaa kehitystä!
Mutta, mitenkä te kehititte oman ohjelmanne ja ruokavalionne sun muuta, siis kaikki tähän liittyvä on minulle hepreaa..
Onko teillä ihan yksityisohjaaja vai oletteko siis vain itse ne tehneet?
Taukoa on ollut jo sen kuukauden verran, kun en ole salille päässyt, joten aloitan taas pohjalta ja rapakunnosta, mutta motivaatio on kova!
Haluaisin kuitenkin aloittaa oikein ja terveellä tavalla, kokeneempien ohjauksella, en halua pilata terveyttäni ja ruveta itse pelleilemään..
Please, jelppikää vähän..

Ite tuli alotettua tän vuoden alussa, ku rupesin käymään iskän kanssa nokian salilla. Ruokavalio nyt on mitä sattuu, tulee syötyy kohtalaisen terveellisesti. Ohjelmaa ei oo laadittuna, mutta joka toinen viikko painotan jalkoja joka toinen viikko yläkroppaa. Vertaillaan tuloksia sit ym. Esim. tänään huomattiin, et vaikka mun isä nostaa kympin enemmän penkistä, mä oon paljon parempi jalkaprässissä (judotreenit syyllisenä?) Lukiossa olis tarkotus olla liikkatunneilla salilla, jos mahdollista, muuten tää jatkuu tämmösenä kerran viikossa-juttuna. Pakkotoistoa lukemalla kaikki ei enää oo hepreaa ja mä tiedän jo paljon enemmän näistä asioista ku ihan aloittelijana. Kivaahan tää on =)

Avokki on harrastanut lajia jo 15 vuotta ja veti vähitellen mukaan. Treenattu on helmikuusta asti ja ruokavalio rukattiin samalla uusiks. Avokki on kävelevä tietokirja ja tekee mulle treeniohjelmat ja ruokavaliot. Oon ollu koko kevään dietillä tai keventävällä ruokavaliolla.:)
Kotoa löytyy siis tämä personal trainer jonka kanssa lajia harrastelen. Joka toinen päivä aamu aerobinen, lenkkiä tai pyöräilyä ja joka toinen aamu salille. Silleen on tällä hetkellä tehty HST:tä. Ohjelmat muuttuu, kattoo mitä tulevaisuus tuo. Oma tieto ei vielä ole huimaava mutta koko ajan oppii lisää.

puntin aloitus

Mulla löytyy myös personal trainer kotoa, poikaystävä on harrastanut alaa jo pitkään ja minä kun olen aina ollut liikunnallinen, kokeilin sitten punttiakin eikä takaisin ole enää paluuta!:) Ruokavalio meni sinällään täysin uusiksi, olin ennen kasvissyöjä ja proteiinin merkitys lihaksille oli mulle täysin uutta. Nyt mulla on proteiinijauheet ja palautusjuomat, vitamiinit, rasvanpolttajat jne. kaikista on perustieto hanskassa ja kyllä niistä hyötyä on ollut.
Positiivista on ollut tulosten nopea kasvu (alkuaikana penkistä meni 3*40kg, nyt 5kk myöhemmin 10*50). Voimaa on tullut enemmän kuin lihasta, silti sitäkin niin että "huomaa että on treenannut"
Tsemiä kaikille aloittelijoille, lihaskuntoon panostaminen kannattaa!

Tutustuminen ylä-asteella kuntosaliin 14-vuotiaana ja innostuin välittömästi! Aluksi tuli käytyä satunnaisemmin ja 16-vuotiaana sain ekan harjoitusohjelman, koko kroppa läpi-meiningillä.
Mutta vasta parikymppisenä alkoi hommassa olemaan jotain jujua, kun muutin opintojen perässä maalta kaupunkiin.
Viimeiset 4 vuotta treeniä fitness-asenteella. Taukoja tähän väliin on monia mahtunut, mutta sillon kun treenaataan ja saa olla terveenä niin se on kovaa duunia tavoitteiden eteen!
:whip:

Menin syksyllä 1998 tekemään paikalliselle naisten salille lehtijuttua "undercoverina" eli tutkimaan, kuinka uusia ihmisiä opastetaan harjoittelun aloittamisessa, liikkeiden suorittamisessa yms. Jäin koukkuun, enkä kadu tippaakaan. Sali on tosin ehtinyt vaihtua, mutta into on edelleen korkealla:)

Ensin tuli lähdettyä kavereitten kanssa ihan muuten vaan räpisitelemään, käytiin silloin kun muistettiin ja päästiin pois kotoa ;)

Tosissani lähdin mukaan siinä vaiheessa kun tällä hetkellä nuorimmainen oli syntynyt (7-vuotias) ja huomasin että perse roikkuu about polvitaipeissa, vaikkei painoa ollutkaan kun jotain 57 kg. Ja jotenkin, kun sitä aloitti silloin sellasella asenteella, että hitto mä vielä näytän maailmalle, että pystyyhän sitä saamaan itsensä kuntoon kolmen lapsen jälkeenkin, niin jotenkin se uho vaan on säilynyt tähän päivään asti, eikä loppua taida olla näkyvissä.

Tällä hetkellä on painoa much more, mutta eihän tohon laskettuun aikaankaan ole enää kun reilu pari viikkoa. Sit pääsee taas treenaamaan kunnolla. JIPPIIIIII!!!!:kippis1:

Mun miekkoseni, joka on ollut lajin parissa pitkään ehdotti salia ja koska kaipasin vaihtelua aerobic/spinning/pace harrastukseen päätin siis uhrata yhden kesän tälle kokeilulle.

Olin elämäni toista kertaa salilla siis vuosi sitten.

Kokeilu osoittautua arvoisekseen, sillä monen vuoden himojumppauksista ei tullut niin nopeasti tuloksia kuin salilla enkä koskaan mennyt takaisin jumppaamaan, vaan olen omistautunut tälle.

:)

Kuulostaapa toi Hipan juttu tutulta! Kävin kanssa lukioaikoina 4-6 kertaa viikossa aerobicissa tai pacessa (spinningistä en edelleenkään tykkää) ja kyllästyin kun ei rasva palanut haluamaani tahtia ja niin usein kun ravasin samoilla tunneilla alkoi kuviot olla jo niin tuttuja että kyllästyin ihan kokonaan. Sitten kun oli liikuntakuviot vähän hakusessa ehdin lopettaa aktiivisen liikkumisen kokonaan. Meni kyllä ihan harakoille kaikki siihen mennessä hankittu kunto. Onneksi lähdin mukaan salille, ei kyllästytä koskaan ja aina löytyy uutta ja kivaa. Antaa itseluottamusta, -kuria ja tahdonvoimaa ja parasta on kun tulokset näkyy ja lisää motivaatiota. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom