Kubotan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
käytetään lähinnä hermopisteisiin painamisessa, ihan jännää kikkailua se on salilla, mutta epäilen kovasti sen toimivuutta oikeasti. munuaisiin painaminen kyllä tepsi kaikille helposti kun löysi paikan :) esim. kun toinen ottaa halausotteen edestä...

[mod]Vinkkejä palstan käyttöön: "Jos vastaat ensimmäisenä viestiketjun aloitusviestiin, quoten käyttö on enemmän kuin tarpeetonta. Sinä, viestiketjun aloittaja ja tämän suku kyllä tietää, että viittaat tähän postiin." -JohnnyB[/mod]

Ois kiva löytää jotain tekniikka sivustoja tai jotain jotka liittyy toho kubotaniin. Pistin eilen semmosen tilaukseen iha kokeilu mielessä. Mietin vaan kuiteski ku se on metallia niin kyllä se varmaa sattuu jos sillä lyö ylipäätänsä :hyper: mutta ois kiva löytää jotain tietoa noista hermo kohdista. mitä luulet olisko tylppä vai terävä parempi.. laitoin tylpän tulemaan tuntu minun mielestä paremmalta ku semmoinen "terävä"

VeksiPeksi sanoi:
Ois kiva löytää jotain tekniikka sivustoja tai jotain jotka liittyy toho kubotaniin. Pistin eilen semmosen tilaukseen iha kokeilu mielessä. Mietin vaan kuiteski ku se on metallia niin kyllä se varmaa sattuu jos sillä lyö ylipäätänsä :hyper: mutta ois kiva löytää jotain tietoa noista hermo kohdista. mitä luulet olisko tylppä vai terävä parempi.. laitoin tylpän tulemaan tuntu minun mielestä paremmalta ku semmoinen "terävä"

Saako tuollaista kantaa Suomessa? Muistaakseni vaaralliseksi teräaseeksi luokitellaan veitset, terät, patukat (niin jousi- kuin kiinteät) sekä aika pitkälle kaikki muutkin esineet, joiden ainoa tarkoitus on aiheuttaa fyysistä vahinkoa toiselle ihmiselle. Ja vaikka kubotan on itsepuolustusväline, niin eikös sen ainoa tarkoitus ole aiheuttaa fysistä vahinkoa toiselle ihmiselle (hyökkääjälle) jotta itse pelastuisi?

Jos laki sanoo, että tuota saa kantaa, niin älkää nyt syökö elävältä minua, mä vain muistan asiat noin... Itse kysymykseen, en tiedä missä kubotanina obetetaan enkä kyllä jaksa uskoa että se olisi mikään hengenpelastaja kriisitilanteessa.,...

Lakitiedon tunnilla tuli itsepuolustuksen kohalla puhetta tosta kubotanista. Opettaja sanoi että lain mukaan ei saa kantaa mukanaan mitään teräasetta, pamppua jne jonka kantoa ei voi perustella mitenkään järkevästi muuten kuin itsepuolustuksella. Eli ainakaan hänen mukaansa perus-tavis ei kubotania saa julkisilla paikoilla mukanaan kiikuttaa. Esim kynää saa kantaa, koska sillä voi kirjoittaa, ja on täten eri asia kuin kubotan - vaikka onkin periaatteessa yhtä vaarallinen.

enpä ny tiiä onko se nyt liian iso avaimenperäksi... onhan mulla aivaimenperänä pullonkorkin avaajaki enkä usko että kubotani sitä kauheesti isompi on

Mixu sanoi:
Muistaakseni vaaralliseksi teräaseeksi luokitellaan veitset, terät, patukat (niin jousi- kuin kiinteät) sekä aika pitkälle kaikki muutkin esineet, joiden ainoa tarkoitus on aiheuttaa fyysistä vahinkoa toiselle ihmiselle.

Suomessa ei ole sellaista lakia, joka luokittelisi vaaralliseksi teräaseeksi yhtään mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AndyS sanoi:
Suomessa ei ole sellaista lakia, joka luokittelisi vaaralliseksi teräaseeksi yhtään mitään.

Teräaselakihan on kumottu, joten nykyään rikoslaissa puhutaan ainoastaan ampuma- tai teräaseen tai niihin rinnastettavan hengenvaarallisen välineen.

Kumotussa teräaselain ensimmäisessä pykälässä määritelmä kuului:

Vaarallisella teräaseella tarkoitetaan tässä laissa tikaria, stilettiä ja pistintä.

Tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös jousipatukkaan ja nyrkkirautaan.

Järjestyslaissa on lisäksi mainittu
9 §
"Vaaralliset esineet

Nyrkkirautojen, stilettien ja heittotähtien sekä muuksi esineeksi naamioitujen teräaseiden samoin kuin sähkölamauttimien ja -patukoiden, jousipatukoiden sekä tarkkuussinkojen ja -linkojen valmistus, maahantuonti, kauppa sekä hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei 2 tai 3 momentissa taikka 12 §:ssä muuta säädetä." Lähde: Finlex, Järjestyslaki 27.6.2003/612

VeksiPeksi sanoi:
Elikkä teräton Kubotan on laillinen?

En ota kantaa sen laillisuuteen tai laittomuuteen kun en ole alan asiantuntija, mutta voidaanko se rinnastaa näin: ...tai niihin rinnastettavan hengenvaarallisen välineen. Tätähän voisi kysyä Lakitoimisto-osiolla, mikäli asian laillisuus askarruttaa.

PS. Kysyjän täytyy olla VIP ja vastausta ei laiteta tänne, vaan se jää Lakitoimisto-osiolle.

Mutta palataanpas asiaan mitä oikeasti kysyin elikkä.

Onko kellään tietoa löytyisikö netistä kubotanille oppimateriaalia?

Onko kellään kokemuksia aseesta?

:kuvia:

VeksiPeksi sanoi:
Mutta palataanpas asiaan mitä oikeasti kysyin elikkä.

Onko kellään tietoa löytyisikö netistä kubotanille oppimateriaalia?

Onko kellään kokemuksia aseesta?

:kuvia:

Aika heikosti näyttää löytyvän ohjeita netistä, löytyy vain yksittäisiä kuvia sieltä täältä. Muistaakseni ainakin Akateemisessa kirjakaupassa myytiin kamppailulajit- hyllyssä jotain kubotan-kirjaa.

Kubotan~Hand2.0001.JPG
56421_Kubotan
securi3.jpg
kubi1.jpg

JohnnyB pistikin jo linkin Finlexiin ja järjestyslakiin. Kannattaa lukaista myös 10§, se on kätevästi heti siinä 9§ alla ;). Kubotanin kantamisesta voi periaatteessa seurata sanktio, sillä se on tarkoitettu ihmistä vastaan käytettäväksi (tätähän tuossaa laissa haetaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom