Kroppa "vinossa"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tanju
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun ongelma on pitkään ollut se että vasen puoli on paljon tiukempi tai enemmän jumissa kuin oikea puoli ja mikä näkyy esim. siinä ettei paino jakaudu tasaisesti molemmille jaloille ja lantio on vinossa. Tällä hetkellä tää ongelma on sen verran paha ettei venyttelyt tunnu auttavan enkä uskalla tehdä raskailla painoilla kyykkyjä, maastavetoja ym. koska en saa liikeratoja tehtyä puhtaasti. Ajattelinkin ottaa kovemmat hoidot käyttöön ja raahautua jonnekin vastaanotolle, mutta minne? Riittääkö perus hieroja vai pitäskö käydä jollakin osteopaatilla, kalevalaisella jäsenkorjaajalla tms. Mulla ei ole mitään hajua mitä kukakin tekee, joten osaisiko joku antaa vinkkiä kuka osais venyttää kropan suoraan? :D

Fysioterapeutilla kävin pari vuotta sitten ja sain jumppa-/venyttelyohjeita, joilla kroppaa sai pidettyä kunnossa ja jotka auttoivat. Se oli kuitenkin ennen kuin aloitin salitreenit ja nyt huomaan että salitreenien kaveriksi tarvitsisi ehkä järemmät aseet, jotta tuo vasen puoli ei jumittaisi nii herkästi. Ei kai mulla mitään rakenteellisia vikoja pitäisi olla ellei yliliikkuvia niveliä sellaisiksi lasketa. Osittain vika on noissa nievelissä sillä fysioterapeutin mukaan mun nilkat on esim. niin löysät että mun kroppa hakee kokojan tasapainoa ja vasen nilkka on se pahempi tapaus, joten ehkäpä toi vasemman puolen jumittaminen, joka vetää just lantion vinoon ym. johtuu siitä. En tiedä. Salitreeni on kuitenkin auttanut valtavasti yliliikkuvista nivelistä aiheutuviin kipuihin eli polvet ei kremppaa ja selkä/hartianseutu pysyy kunnossa, mutta jotenkin se myös vetää nopeammin jumiin. Kyykätessä sen huomaa siitä että ylösnoustessa teen mutkan vasemmalle mikä sitten aiheuttaa rasitusta vasempaan jalkaan ja alaselkään lisää ja jumittaa niitä lisää. Ja avot kierre on valmis :( Itse luulisin että tarttis käydä nyt jossakin missä tuota vasenta puolta saisi venytettyä/manipuloitua tms. niin että saisin kropan suoraksi.

Sinuna kokeilisin alkuun tehdä sitä jumppaa mitä teit alunperin ja kevyempiä sailtreenejä.. Mutta kantsii varmaan käydä jossain tsekattavana..

ihan ennen kuin teet mitää jumppia jne. sinuna selvittäisin ensin mistä tämä kipu johtuu. onko lantiossa virhe-asento jota muu kroppa koittaa korjata, tai onko sinulla skolioosi=selkärangan kiertymä joka aiheuttaa tämän epätasaisuuden ja "vinossa" olon. paras tähän tarkoitukseen on mielestäni joko ihan ortopedi, joka lähettäisi kuvauksiin, selviäisi onko skolioosi. mutta osteopaatti osaisi myös katsoa lantion asentoa ja muita vikoja kropassa ja selvittää paremmin kivun lähtökohdan/aiheuttajan. yleistä näissä vammoissa on jonkun toiminnan aiheuttama vääristymä kehossaj a tietyt liikkeet tuntuu siksi vaikealle. ja johtuu nilkan väärästä asennosta, lantion eteenpäin kiertymisestä tai sitten toiminnan aiheuttamasta skolioosista.

Back
Ylös Bottom