Kroppa eriparia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fitkiss
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kyllä kypsyttää!
Ihminen treenaa kolme kertaa viikossa salilla ja käy spinningissä tai aerobicissa kerran,pari lisänä ja sit vielä lenkkeilyä tai kuntopyöräilyä fiiliksen mukaan.Treenit on tuottanu tulosta,olen navasta ylöspäin melko tyytyväinen..mutta alakroppa!Jostain syystä kaikki fläsä on alkanu pakkautua sinne vaikka millaista treeniä ja ruokavaliota noudattais..pari viikkoa otin kesäloman takia vähän rennommin,mutta ei kai tuossa ajassa kaikki paha tapahdu..:confused:
Ruokavalioni on suunnilleen tämä:
*aamupala klo 6.30:kahvi,tuoremehua 2 dl,ruisleipää(täysjyvää)pari siivua,kalkkunaleikettä tai juustoa,jogurtti tai vähärasvanen mysli reilu desi kera maidon
*välipalana klo 9 omppu
*lounas klo 12:usein ruis-tai kaurapuuroa (reilu desi hiutaleita),mehukeittoa pari desiä,raejuustoa purkki
tai työpaikalla ruokalassa lämmin ruoka (esimerkillisesti koottuna :D )
*välipala klo 15 banaani
*iltaruokana mikäli salipäivä pastaa ja esim.tonnikalaa tai paistijauhelihaa klo 18-19 välillä
jos huilipäivä jotain kevyempää esim.tonnikalasalaattia
*iltapalaksi klo 21 rahkaa ja pakastemarjoja,joskus vielä ruisleipää
Pari ruokalusikallista päivän mittaan myös oliiviöljyä sekä vettä vähintään kaksi litraa.
En syö juurikaan herkkuja,kerran viikossa voin suoda itselleni jäätelön ja pussillisen lakuja..rasvaista ruokaa vastaan kroppa jo sotii..

Olisin kiitollinen jos joku voisi katsastaa mikä voisi mättää..ja painotan sitä,että salilla treenaan kovaa.:evil:
Kiitos jo etukäteen-ja eikun lenkille!

Minä voisin kuvitella, että sulla on verensokerin heittelyitä. Sehän vaikuttaa rasvan määrään kehossa.

Aamiaisen ja lounaan välissä on melkein 6h ja yksi omppu siinä välissä ei paljoakaan auta.

Sama juttu on iltapäivän kanssa eli syöt klo 15 banaanin ja sitten ruokaa vasta 18-19 ja siinä välissä voi olla salikin?

Monilla naisilla tuppaa olemaan (itsellä mukaanlukien) niin että yläkropasta lähtee suht kiltisti mutta alhaalla ne on ja pysyy paljon itsepintaisemmin. Tämä voi johtua myös siitä että yleensä alakropassa on määrällisesti huomattavasti enemmän fläsää joten vaikka rasva lähtisikin suht tasaisesti joka puolelta niin kun yläkroppa näyttää hyvältä tuntuu että alhaalta ei ole lähtenyt mitään. Ne saattaa lähtee sitten näkyvämmin kun ylhäällä ei ole enää paljoa poltettavaa. :)

Olen Hipan kanssa samaa mieltä että noi hedelmät on vähän liian kevyitä ja aikavälit suhteessa pitkät. Otatko protskujuomaa? Sillä saisit hyvin korvattua pelkän hedelmän välipalana. Voisit ottaa vaikka protskun ja hedelmän. Protskujuomaksi suosittelisin sellasta missä on hiilarit ihan minimissä. Itselle on ainakin tälläinen toiminut. :) '
Oletko kokeillut aamuaerobisen tehoa? Itse aloitin salilla käynnin ohella heti aluksi joka aamuisen aamulenkin ja huomasin kyllä mitkä tehot sillä oli. :) Ei muuta kuin tsemppiä!

onko esim. whey3:sen käyttäminen kolme kertaa päivässä liikaa? joskus tahtoo tuo klo16 kotiruoka jäädä huononpuoliseksi ja ajattelin, että meneekö liiallisuuksiin jos sen korvaa joskus tuolla whey:lla?
päivän ruokarutiini minulla on tämmöinen
klo8 whey3 (1dl/4dlneste), kahvi
klo10:20 työpaikkaruoka (monipuolista ja kevyttä)
klo13 kahvi ja hedelmä
klo16 kotiruoka (yleensä pastaa, jauhelihaa tms.)
klo18-20 reenit, palauttava(whey3)

vettä pitkin päivää

Rooqie: En näe mitään estettä mikset voisi käyttää whey3:sta aterian korvikkeena vaikka kolme kertaa päivässä. Itsellä vaihtelee ruokavalio tilanteen mukaan mutta olen noudattanut periaatetta 1-3 protskujuomaa päivässä. Kunhan siinä on hiilarit matalalla ja paljon protskua niin minä ainakin olen oikein tyytyväinen. Sitä paitsi mielummin proteiinia kun huonoja rasvoja ja hiilareita. Ja onhan sen protskujuoman tekeminenkin niin helppoa ja nopeaa. :D (Eihän minua koskaan laiskota eihän...:rolleyes: )

rooqielle

Hmmm... Olenkohan ainoa, joka sanoisi, että jos otat vielä yhden protskupaukun tuohon lisää, niin se on jo mieletöntä. Ei jauholla voi/kannata korvata kunnollista kiinteää ravintoa. Silloinhan ruokailusi näyttäisi tältä:

klo8 whey3 (1dl/4dlneste), kahvi
klo10:20 työpaikkaruoka (monipuolista ja kevyttä)
klo13 kahvi ja hedelmä
klo16 whey3
klo18-20 reenit, palauttava(whey3)

EI NÄIN!!! Söisit päivässä siis peräti yhden aterian plus yhden hedelmän??? Paljonko mahdat syödä kaloreita päivässä? Syötkä tarpeeksi rasvoja? Mitä tarkoittaa monipuolinen ja KEVYT työpaikkaruoka? salaattiako??

Viimeistään iltapäiväateriaan voisit panostaa - on tekosyy että kotiruoka on kehnoa tai ei ehdi. Itse tehty ja hyvin suunniteltu ruoka on paras keino varmistaa ruokavalion järkevyys. Treenin jälkeen olisi hyvä myös syödä palautusjuoman jälkeen proteiinipitoinen iltapala, esim. tonnikalaa+tomaattia+raejuustoa+rypsiöljyä.

Sanoisin myös, että päiväsi ei kyllä lähde parhaalla mahdollisella tavalla käyntiin pelkällä protskulla. Opettele syömään hyvä aamiainen, puuroa, raejuustoa, marjoja, loraus öljyä sekaan. Aloita vaikka ihan pienellä annoksella.

Kaiken kaikkiaan veikkaan, että syöt aivan liian vähän ja myös väärin. Laskepa ruokailujesi ravintoarvot ja pistä tänne näytille! Joku tietäväisempi voi sitten opastaa eteenpäin :thumbs:

työpaikalla söin tänään perunamuusia varmaan jotain 3dl, 4 pientä maksapihviä, tomaattia, kurkkua, punajuurta ja vaaleanjyväleivän. monipuolista ja hyvää=) ajattelin tosiaan, että pidän tuon iltapäiväaterian kotiruokana. töiden takia vain tahtoo olla kiirettä, mutta tänään auttaa onneksi Pirkan kinkkukiusaus jo paljon eteenpäin. näiden kommenttien jälkeen taidan pitää kuitenkin vielä viikon verran kokeilumielessä tuon protskun aamupalana ja palauttavana. muuten menee suusta alas "normaaliruoka". hedelmiä tulee kyllä päivän mittaan popsittua enemmänkin. banaania olen opetellut syömään. ruokapäiväkirjaa pidän nyt pari viikkoa, jotta todella voisin olla selvillä, että mitä ja minkä verran sinne vatsaan menee.

Kiitos hyvistä näkökulmista..tiesin että teihin voi luottaa mimmit!:)
Toi aamuaerobinen ei multa oikein luonnistu,mutta eilen yllätin itseni jälleen lenkkipolulta ja minä joka olen luullut ettei hölkkä ole mun juttuni havahduin kirmaillessani pitkin metsää intoa täynnä kuin pieni orava.
Verensokerin heilahteluja en tullut edes ajatelleeksi,joten täytyy kiinnittää jatkossa asiaan enemmän huomiota..protsku on ollut joskus käytössä joten voisin palauttaa sen takaisin ruokavaliooni.
Sain taas uutta toivonkipinää :worship:
Iloista kesämieltä kaikille ja sitkeitä treenejä!

Fitkiss kirjoitti: Treenit on tuottanu tulosta,olen navasta ylöspäin melko tyytyväinen..mutta alakroppa!Jostain syystä kaikki fläsä on alkanu pakkautua sinne vaikka millaista treeniä ja ruokavaliota noudattais..

Kohtalotoveri ilmoittautuu täällä(kin)! Minkäs teet, kun tahtoo meillä suomalaisnaisilla olla usein geeneissä tuo persevyys ja reitevyys. Ja eivätkös hormonitkin edesauta naisilla rasvan kertymistä lanteilla (ja miehillä vastaavasti sitä vatsoittumista)? Tokihan, jos riittävästi dieettaisi, niin... mutta vielä en ole saanut itsestäni niin paljon irti. Sitä odotellessa :D

Rooqielle sanoisin, että olen kyllä hieman samoilla linjoilla Latsin kanssa. Kyllä se "kunnon ruoka" on se, mistä lähdetään. Toki voit sitä Wheytä ottaa vaikka välipalaksi ja palautumiseen, mutta aterioita en kyllä lähtisi sillä korvaamaan. Mieluummin vaikka Pakkis-rahkasnack, jos et muuta ruokaa ehdi laittaa.

PMLats, mitenkäs dieetti etenee?

PMLats, mitenkäs dieetti etenee?
Hitaasti mutta varmasti, kiitos kysymästä :D Kohta pääsen jo alle 71kg:n :rolleyes:

Ja Fitkissin ongelma on tuttu täälläkin. Se nyt on naisen elämää. Red Devil osui asian ytimeen mielestäni, eli vaikka rasva lähtisikin tasaisesti, niin saattaa tuntua ettei alakropasta lähde mitään, koska siellä on suhteessa enemmän alun alkujaankin. Sitten, kun yläkroppa alkaa olla kireä, kuten esim. meikäläisellä nyt, tahtovat persuksen ja reisien vielä jäljellä olevat löllöt korostua. Sitkeästi pitää vaan uskoa ja jaksaa jatkaa :kippis1: Minäkin koitan uskoa, että vielä tämän kesän aikana saisin reisiin jonkinlaista erottuvuutta - prkl!!!

Tosta ylenmääräisestä protskudrinkkien juomisesta sen verran, että parempi se kai on niitä juoda, jos ei ole mahdollisuutta syödä protskua ravinnosta.

Omalla kohdallani tilanne on aika paha, koska ei mene alas raejuusto, ei rahka, ei kana, ei tonnikala enkä syö punaista lihaa.

Päivän protskut saan maidosta ja protskudrinkeistä.

Tässä on kyllä pohdinnassa punaisen lihan takaisinotto ravintoon ihan vaan muskelinkasvattamissyistä.

Originally posted by Hippa
Tosta ylenmääräisestä protskudrinkkien juomisesta sen verran, että parempi se kai on niitä juoda, jos ei ole mahdollisuutta syödä protskua ravinnosta.

Omalla kohdallani tilanne on aika paha, koska ei mene alas raejuusto, ei rahka, ei kana, ei tonnikala enkä syö punaista lihaa.

Päivän protskut saan maidosta ja protskudrinkeistä.

Tässä on kyllä pohdinnassa punaisen lihan takaisinotto ravintoon ihan vaan muskelinkasvattamissyistä.

Uteliaisuuteni heräsi ja pakko kysyä, että millanen on sun esimerkki päivän ruokavalio? Aika monta ruoka-ainetta kun on sulta poissa pelistä...

Originally posted by hekima
Uteliaisuuteni heräsi ja pakko kysyä, että millanen on sun esimerkki päivän ruokavalio? Aika monta ruoka-ainetta kun on sulta poissa pelistä...

Kysy pois :)

Aamulla syön aina kaurahiutaleita maidon kera, 15g protskudrinkki ja 5g rypsiöljyä. Joskus lisäksi leivän tms.

Välipalana banaania/pilttiä.

Ruoaksi vaihdellen jotain missä on kasviksia/pastaa/riisiä/kastiketta ja 15g protskudrinkki.

Iltapäivällä välipalaksi banaania ja pilttiä. Tähän mun pitää kehitellä jotain lisää, koska olen huomannut, ettei riitä olleskaan.

Kotiin tullessa syön täytettyjä leipiä (reissumiestä ja välissä fetaa, tomaattia ja kurkkua) sekä riisifruttia/jugurttia ja 15g protskudrinkki.

Iltapalaksi leipää/hedelmää/kasvista tms.

Kaloreita en ole laskenut. Tällä hetkellä on tuo ruoka vielä hakusessa. Olen ajatellut lisätä soijarouhetta tohon päivän lämpimään ateriaan ja jotain tonne iltapäivän palalle.

Aamiainen ja aamupäivän pala toimivat tosi hyvin. Ongelmat alkaa vasta 14 aikoihin.

Salin jälkeen pitäisi syödä enempi.

Mulla tuo "ei mene alas" tarkoittaa ihan kirjaimellisesti eli jos syön noita mainitsemiani ruoka-aineita ni niellessä tulee yökkö ja ne tulee ylös.

Minulla oli viime viikolla sen verran kiirusta (viime hetken hääshoppailuja) että päädyin suosiolla tekemään itselleni omat eväät mukaan.

Pitemmän päälle ei varmaan mikään hyvä valinta, mutta tällä voimapirtelöllä sai kivasti hoidettua energiatankkauksen päivän mittaan (pari desiä parin tunnin välein) kun en kerinnyt syömään esim. lounasta:

90 g protskujauhoa
1 iso banaani
200 g mustikoita
30 g vehnälesettä
2 rkl pellavansiemenrouhetta
2 rkl kaurakuitua (90 % kuitua)
+ vettä niin paljon että 1,5 l limupullo tulee täyteen.

Nälkä ei vaivannut tuolla satsilla ja energiaa riitti hyvin. Paino pääsi vähän tippumaan (kilon) mutta se oli lähinnä nestettä kun tuli heti häiden jälkeen takaisin.

Tätä satsia voisi suositella muillekin pikkumuutoksilla: ottakaa rahkaa tms. maitotuotetta mukaan niin tulee monipuolisempi. Säilyvyys kyllä laskee siinä samalla (ei kannata kantaa mukana lämpimässä...) mutta maku on varmasti parempi.

Hyvä vinkki mmama,täytyypä testata siinä vaiheessa kun alkaa taas karsitumman syömisen vaihe.
Pähkäilin aikani tämän ruokavalioni kanssa ja nyt olen alkanut syödä taas reilummin ja tiuhempaan niin kas kummaa-reeni kulkee kuin hirvi.Ja koska reeni kulkee tuntuu että kroppakin saa rääkistä sellasta potkua,että eiköhän tuo persauksen eristekin ala pikkuhiljaa siirtyä muille maille.:D
Kysyisin vielä Hipalta,että miten rytmität nuo ruokailut ajallisesti?Aika vähäiseltä näyttää energiansaanti mikäli rautaa nostelet tuskan hiki otsalla..en kylläkään ole asiantuntija,ihan sillä perstuntumalla vaan..:thumbs:
Reeni-iloa helteen keskelle!

Originally posted by Fitkiss

Kysyisin vielä Hipalta,että miten rytmität nuo ruokailut ajallisesti?Aika vähäiseltä näyttää energiansaanti mikäli rautaa nostelet tuskan hiki otsalla..en kylläkään ole asiantuntija,ihan sillä perstuntumalla vaan..:thumbs:
Reeni-iloa helteen keskelle!

Aamupala on 6.30, 10 aikoihin syön aamupäivän välipalan, 11.30 ruoan, 14.00 iltapäivän välipalan, salin jälkeen n. 17.30 palautumisjuoma ja kotona 18-19 maissa salin jälkeisen ruoan. Iltapalaksi jotain siinä 21 maissa.

Mutta kuten sanoin ruoat on vielä hakusessa. Olen iltapäivälle lisännyt leipää. Se ei ihan vielä riitä.

Mä treenaan parhaimmiten maha tyhjänä, treenistä ei tule mitään, jos on just syönyt eli treeniä ei varsinaisesti haittaa.

Tässä syömisessä on tullut se kiva juttu, että rasva on lähtenyt palaa. Kun yritin tossa touko/kesäkuussa dietata ni ei tapahtunut mitään.

Muttamutta lisää ruokaa pitäisi sisällyttää. On noi ruoka-asiat kuitenkin hallussa, käytäntö on vaan hankalampi.

Mulla on taas ihan päinvastainen tilanne, eikä tämäkään mukava. Siis kroppa on tälläkin eri paria, mutta jalat + peppu on suht rasvattomat ja lihasta löytyy, mutta sen sijaan yläkroppa on iso yäk. Keskivartalo lienee suurin ongelmakohta, mutta myös käsivarsiin on kertynyt rasvat.

No, mulla tosin on varaa vielä painoa tiputtaa, että sillähän tuosta ongelmasta varmaan pääsee eroon. Tosin näen kauhukuvana lopputuloksen, jossa mulla on enää tikkujalat ja siltikin vielä masua liikaa.... :eek:

Kiitos vastauksestasi Hippa!
Aika lailla noi meidän päivän safkailut kyllä muistuttaa toisiaan,mulla palautusjuoma jäi mainitsematta listasta..joten alankin odotella rasvan palamista ;)
Tyhjällä vatsalla tykkään reenailla minäkin ja salitreenin päälle vielä kuntsilla puolisen tuntia.
Yritin myös diettailla toukokuussa,mutta jo parin viikon jälkeen olo oli jotenkin tukkonen ja lössähtänyt..totesin että syödääs nyt sitten ja perehdytään vielä ravintoasioihin paremmin..ongelmana ollut lähinnä ruokailujen rytmittäminen ja se että tuppaan syömään liian vähän.:D
Opittavaa on edelleen..hyvänä kannustimena pakkis!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom