kreatiinista pysyvää tulosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu
keväällä olisi tarkoitus vetää 2-3kk diettiä kaiken taiteen sääntöjen mukaan ja mahdollisten lisäravinteiden käyttö kuuluisi asiaan. nyt aprikoin, että onko mitään järkeä käyttää kreatiinia vain 3 kk ja sitten lopettaa? pumppaanko vain vettä itseeni vähäksi aikaa (mikä vaikeuttaa laihdutustulosten tarkkailuakin, kun vaaka ja impedanssimittari näyttää "väärin").

onko kukaan saanut kreatiinilla hyviä tuloksia ja lopettanut käytön? mitä tapahtui tuloksille?

lukisin mielelläni vinkkejä muista lisäravinteista, proteiinijauheita käytän jo muutenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en oo huomannu että kreatiinista mitään sen kummempia "laskuja" tulisi, joten palauttelua tuskin tarvitaan :)

Se neste toki saattaa karata ja muut kreatiinin positiivisista vaikutuksista varmaankin häviää, mutta kyllä ne tulee takaisin eikä sillä krealla mitään niin mullistavaa saa aikaan että sen menettäminen olisi kovinkaan dramaattista.
Dieetillä en kreatiinia söisi, veikkaan että se toimii parhaiten sillon kun treenaa kovaa ja syö hyvin / normaalisti.

en suosittele krean käyttöä dietin aikana,kerää nestettä ja olo on muutenkin turvonneen olonen.

Originally posted by arnold
en suosittele krean käyttöä dietin aikana,kerää nestettä ja olo on muutenkin turvonneen olonen.
Mitäs väliä sillä on vaikka nestettä onkin lihaksissa, rasvaahan siinä dietillä on tarkotus poistaa eikä nesteitä?

Mäkin olen suunnitellut että tulevalla dieetillä käyttäisin kreatiinia. Sitten vasta dieetin lopussa tiputtaa senkin pois jolloin nesteet lähtee. Mutta onko siitä sitten hyötyä, vaikea sanoa?

Kyllä se mulla antoi muutaman lisätoiston dieetilläkin. Ylenmääräistä nesteturvotusta muualla kuin lihaksissa en huomannut, näinhän sen krean tulisikin toimia. Lopetan eka jakson lähipäivinä, on mielenkiintoinen katsoa mihin lukemiin paino vakaantuu kun nesteet poistuu.

olisikohan siinä mitään mieltä että lataisi kreatiinin ennen diettiä, jolloin saisi mitat "kalibroitua" ylimäärä nesteelle, minkä jälkeen laihtumisen tarkkailu olisi tarkempaa?

Paukkuvatko paikat?

Ulkomailla, esim. täällä on keskusteltu kreatiinin vaikutuksista. Käyttäjät, erityisesti aikamiehet ovat kertoneet saaneensa paikat paukkumaan käyttäessään kreatiinia painonpudotuksen aikana. Mikäli johtopäätökset ja analyysi ovat oikeita, vähintään nestetankkauksen pitää toimia myös dieetin aikana, ellei kreatiinikuuria halua katkaista. Viimeiset päivät ennen body- tai voimanostokisaa lienevät helvetti potenssiin kaksi.

Originally posted by kenno
olisikohan siinä mitään mieltä että lataisi kreatiinin ennen diettiä, jolloin saisi mitat "kalibroitua" ylimäärä nesteelle, minkä jälkeen laihtumisen tarkkailu olisi tarkempaa?
Näin teen itse jos krean aloitan. Eli vika massakuukausi krean kanssa ja sitten lopetan sen vasta dieetin lopussa.
Salidyykkari: siis tarkoitatko että loukkaantumisriski kasvaa?

Jep joo

Olen muutaman kerran törmännyt siihen, että ihmiset valittelevat venähdyksiä, revähdyksiä yms. ilmaantuneen vasta sen jälkeen, kun aloittivat kreatiinin käytön. Tosin kyse voi olla myös siitä, että krean "avulla" yritetään puristaa ne viimeiset toistot vajaalla tekniikalla.
Itse törmäsin krea-vammaan kuivahdettuani vuorokaudeksi. Seuraavassa treenissä lihas venähti varoittamatta kevyessä liikkeessä. Ensimmäinen kerta koko treeniuran aikana!
Jotain mätää Tanskanmaassa, oman kokemuksen perusteella. Olen vastedes varovaisempi ja kuljen vesipullo kainalossa, siellä tennispallon vieressä.

Itselläni ollut kanssa näitä venähdyksiä&pieniä revähdyksiä kreatiinikuurin aikana. Joskus jopa esim.kevyen kauppakassin nosto on saattanut aiheuttaa hetkellisen revähdyksen hauiksessa tms. Olenkin kovasti tätä paikkojen paukkumista ihmetellyt, onko syynä siis nestehukka kreatiinikuurin aikana?

Onkos tämä nyt taas "tornihuhuja" Iltalehden lanseeraama kreatiini niminen kasvuhormooniko on olkapääni rikkonut? Onneksi en ole kauppakasseihin koskenut. Kannattaa ostaa clomeja,että tulokset ei tipu,kun kreatiini"kuurin" lopettaa.
Hohhoijaa....

Re: Paukkuvatko paikat?

Originally posted by Salidyykkari
Ulkomailla, esim. täällä on keskusteltu kreatiinin vaikutuksista. Käyttäjät, erityisesti aikamiehet ovat kertoneet saaneensa paikat paukkumaan käyttäessään kreatiinia painonpudotuksen aikana.

Onkohan käytössä ollut ECAa tai diureetteja? Ainakin kramppaamaan saa sääret helposti jos treenaa edes kahvin voimalla kreakuurilla (tästä kirjoitinkin jo jonnekin threadiin). Vaikka juo monta litraa vettä päivässä, tuntuu vaan että se menee suoraan läpi eikä imeydy ollenkaan. Siinä valossa en ihan tornihuhuiksi laskisi noitakaan juttuja varsinkaan jos on käytetty jotain tehokkaampia mömmöjä.

Itse olen nyt kreatiinin tankkauskuurilla kolmatta päivää(~20g/päivä viiden gramman satseissa ja puoli desiä dekstroosia/satsi) ja jotenkin tuntuu, että ruokahalut ovat väheneet ja ruoka-annokset ovat pienentyneet aika paljon. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai mielipiteitä, siitä onko tämä tavallista, koska edellisen kerran jotain puoli vuotta sitten kun otin kreatiinikuurin viimeksi (tosin ilman dekstroosia), en huomannut mitään muutoksia safka-asioissa.

On-off

Käytin kreaa mentulamaisesti eli jatkuvasti, kymmenisen grammaa päivässä. Nyt aion kuurittaa 4-2-systeemillä ja toivon, etteivät paikat pauku.
Kahvia ei pitäisi juoda ainakaan paljon krean käytön aikana eikä muitakaan diureettisesti vaikuttavia aineita.
En tiedä, mitä muut käyttävät. Minulle riittävät hivenaineet, protsku, rasvahapot, omenaviinietikka ja kreatiini sekä satunnaisesti glutamiini. Iltalehden lanseerauksista en tiedä. Tämäkin huoli kreasta on usean kuukauden seurannan ja lukemisen tulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom