Kreatiinistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja a00heil
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Kreatiineissa tuntuisi olevat eroja. Olen kokeillut merkkejä Fast, Evolution, Mega-Pro, Sport Pharma, yms. Jotensakin tuntuu, että toiset toimii, toiset ei. Itselläni on ylivoimaisesti parhaiten toiminut Mega-Pro, jota ei valitettavasti tällä hetkellä saa suomesta. Esimerkiksi paljon markkinoitu Fast tuntuu siltä, että on sama syödä vaikka pelkkää dekstroosia. -> Ei merkittävää hyötyä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mitkä merkit ovat toimineet, mitkä eivät? Tokihan toimivuus riippuu monesta muustakin tekijästä, kuten muusta ruokavaliosta/ravintolisistä, mutta jätettäköön ne nyt sivummalle.:evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisää kreatiinistä

Olen aina käyttänyt kreatiiniä ns. perinteisen mallin mukaan, eli 5 tankkaus 5 päivää 20g päivässä neljään osaan jaettuna ja dekstroosia kyytipojaksi. Tämän jälkeen 5-7 viikkoa n. 10g päivässä. Kuurien välissä taukoa 1-2kk. Kofeiini ilmeisesti heikentää imeytymistä, joten kahviakaan ei ole tullut älyttömiä juotua.

vielä kreatiinista

mulla on toiminu hyvin ku oon ottanut 4 vk kreatiiniä, sitte 2 vk ilman. ja tietenkin tankannu 20 g n. 5 pv. sitte 10g loppuun asti.

Ilman tankkauksi 10g päivässä aina kun treenaan kovasti toimii mulla. Tulee tosin pidettyä ihan taukojakin sillon tällön tossa krean syömisessä - sen jälkeen aina ekat päivät päähänkin koskee kun ottaa.. :)

kreatiini keskustelu jatkuu

Ootko jpm mitä merkkejä kokeillu? Päähän koskee? Kuulostaa aika erikoiselta? Nykyisin aika monet vetää kreatiiniä kokoajan, mutta en ainakaan ite oikein usko kyseiseen metodiin. Jos kreatiiniä on koko ajan maksimimäärä elimistössä, niin miten sen vaikutuksen sitten yleensä huomaa!?:confused:

Vaikutuksen huomaan siitä, että kun kreatiinia ei käytä, jää se yksi tahi kaksi toistoa maksimi sarjasta tekemättä.. Parhaitenhan vaikutuksen "huomaa" juuri tauon jälkeen ja kuten sanoin taukoja tulee aina kevyen jakson tullessa ja joskus muutenkin.

Fastia minä käytän, ja kyllä: päätä särkee aina aloittaessa. Liekkö koko vaikutus plaseboa tai jotain, mutta näin meillä..

kreatiini

Niin toisaalta samahan se on onko vaikutus placebo, vai todellinen, jos kerran apuja tulee. Minulla ei vissiin ole riittävästi uskoa asiaan, kun tuntuu ettei se Fast toimi. Pitänee kopasta jotain muuta merkkiä seuraavaksi. Treenaus jatkuu......:cool:

Päänsärky

Päänsärky voi johtua nestehukasta, koska kreatiinihan imee nestettä lihaksiin. Koita juoda enemmän vettä päivässä, niin päänsärky voi helpottaa ja kreatiinikin toimia paremmin.

Hmm, olisikohan tuosta 4 litran päivä annostuksesta vielä nostaa veden määrää? olen pyrkinyt juomaan ~4 litraa vettä/päivä ja ainakin treenipäivänähän tuo menee ylikin.

Kramppeja & nyrjähdyksiä

Kramppaako kellään pohkeita kreakuurilla? Tiedän että kuurilla pitää juoda paljon, ja juon paljon (1.5 x puolentoista litran vesipullo töissä, treenin aikana 0.5 l + palautusjuomassa melkein litra. Plus sitten ruokajuomat ynnä muut).

Silti salilta tullessa pohkeet yrittivät kramppailla ihan koko ajan. Tuntuu vähän olevan yhteydessä kofeiinin määrään. En ota kreaa ja kofeiinia samaan aikaan (useita tunteja välissä), mutta jos on juonut paljon kahvia tai ottanut ennen treeniä napin niin kramppausriski kasvaa. Ilmeisesti kamelin kaltainen nestetankkauskaan ei auta kun kofeiini poistaa nestettä niin paljon.

Niin joo ja polvinivelet on tulleet aremmaksi krean aikana, mutta se voi mennä suuremman rasituksenkin piikkiin.

Aiheestakin: Evolutionin kreaa käytän ekaa kuukautta, on toiminut hyvin. Oli vähän kalliimpaa kuin vaikka FASTin mutta varmasti puhdasta (CreaPurea). Lähes kaikkiin liikkeisiin on saanut lisätä jonkin 10% painoa samoilla toistomäärillä kuin ennen. Tai sitten toistoja on mennyt pari enemmän, miten sen ottaa.

Originally posted by jpm
Hmm, olisikohan tuosta 4 litran päivä annostuksesta vielä nostaa veden määrää? olen pyrkinyt juomaan ~4 litraa vettä/päivä ja ainakin treenipäivänähän tuo menee ylikin.

Voit juoda vaikka 20 litraa päivässä, mutta ei siitä oo mitään hyötyä jos nesteiden elektrolyyttitasapaino ei oo kohdallaan. Puhdas vesi tulee heti kustua pois...

Originally posted by a00heil
Kreatiineissa tuntuisi olevat eroja. Olen kokeillut merkkejä Fast, Evolution, Mega-Pro, Sport Pharma, yms. Jotensakin tuntuu, että toiset toimii, toiset ei. Itselläni on ylivoimaisesti parhaiten toiminut Mega-Pro, jota ei valitettavasti tällä hetkellä saa suomesta. Esimerkiksi paljon markkinoitu Fast tuntuu siltä, että on sama syödä vaikka pelkkää dekstroosia. -> Ei merkittävää hyötyä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mitkä merkit ovat toimineet, mitkä eivät? Tokihan toimivuus riippuu monesta muustakin tekijästä, kuten muusta ruokavaliosta/ravintolisistä, mutta jätettäköön ne nyt sivummalle.:evil:

Itsekin olen huomannut eroja eri merkkien kreatiinien suhteen. Mulla parhaiten toimivien merkkien joukossa on ollut myös toi Mega-Pro. Toisaalta kreatiininkin suurin vaikutus syntyy varmaan tuolla pääkopan sisäpuolella eli jos usko on kova niin varmaan vaikutuskin tuntuu siltä merkistä riippumatta.

Ps. Huhujen mukaan Mega-Prota olisi ens vuoden puolella taas saatavilla Suomesta. Toivotaan, että näin myös käy.

Re: Re: Kreatiinistä

Originally posted by pajero
Itsekin olen huomannut eroja eri merkkien kreatiinien suhteen. Mulla parhaiten toimivien merkkien joukossa on ollut myös toi Mega-Pro. Toisaalta kreatiininkin suurin vaikutus syntyy varmaan tuolla pääkopan sisäpuolella eli jos usko on kova niin varmaan vaikutuskin tuntuu siltä merkistä riippumatta.

Ps. Huhujen mukaan Mega-Prota olisi ens vuoden puolella taas saatavilla Suomesta. Toivotaan, että näin myös käy.

Minäkin olen huhuja kuullut, että Mega-Pro:n maahantuonti olis taas viritteillä. Ei olisi ollenkaan hassumpi juttu, kun on sillä muitakin hyviä tuotteita, kuin tuo kreatiini.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom