Kreatiinin käyttö välipäivinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Insert
  • Aloitettu Aloitettu
Heps! olen uusi täälä ja tämä on ensimmäinen postaukseni. Toivon siis hieman ymmärrystä. Hakua olen käyttänyt jonkin verran, mutten ole vieläkään löytänyt vastausta kysymykseeni, joten neuvokaa viisaammat!

Creatiinia pitäisi ottaa määrä x aamulla, ennen reeniä, reenin jälkeen, ja illan viimeisellä aterialla. Entäs välipäivinä, jolloin ei tule treenattua(käyn salilla 4 kertaa viikossa) Eli onko väliä, mihinkä väliin vedän creatiiniä välipäivinä?

Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otat sitä samalla lailla ja samoina määrinä kuin treenipäivinä, tasaisin väliajoin. Mutta ei se nyt niin tarkkaa ole, ei kannata panikoida.

olin nyt lähes 4kk tauolla puntilta kokonaan ja jatku taas viimeviikolla.. alotin kreakuurin toissapäivänä. Oon nukkunu 3h/yö sen jälkeen, oon täs laskeskellu ettei voi johtuu mistää muusta kun siitä et kreatiini nostaa atp(jotain jaksamisarvoja) ja vaikka nukutti nii vitusti sängys ni uni ei tullu. Ja nyt oon aamul iha unes duunis ja treenit ees...

Jossain oli et creatiini pitäis välipäivinä ottaa aamulla, 5-10g.. Treenipäivinä ennen ja jälkeen treenin.

Onko porukka oikeesti huomannut mitn kunnon vaikutusta kun käyttää kreatiinia? jotku kehuu sitä kyllä ihan hirveesti mutta ois kiva tietää mitä tääll ajatellaa:rolleyes:

Haku --> Advanced Search --> Key Word: Kreatiini --> Search Titles only --> Search Now

Hyödyllistä tietoa, käyttäkokemuksia, risuja&ruusuja, hyviä ja huonoja mielipiteitä luettavaksi monelle päivälle.

Viimeksi muokattu:
Heps! olen uusi täälä ja tämä on ensimmäinen postaukseni. Toivon siis hieman ymmärrystä. Hakua olen käyttänyt jonkin verran, mutten ole vieläkään löytänyt vastausta kysymykseeni, joten neuvokaa viisaammat!

Creatiinia pitäisi ottaa määrä x aamulla, ennen reeniä, reenin jälkeen, ja illan viimeisellä aterialla. Entäs välipäivinä, jolloin ei tule treenattua(käyn salilla 4 kertaa viikossa) Eli onko väliä, mihinkä väliin vedän creatiiniä välipäivinä?

Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni!

Ei tarvitse tankkauksen jälkeen ottaa kuin kerran päivässä. Kaikki ei ota välipäivinä ollenkaan esim. minä. treenejä kun tulee n.4/vko niin varastot pysyvät kyllä täynnä vaikken välipäivinä ota ollenkaan. Tämä siis kun olen syönyt jo jonkin aikaa, sanotaan että ekan kuukauden otan väipäinäkin sen 10-15g kerralla. niin toi mitä kuvailit on se 5-7pvä. alkutankkaus. Toivottavasti selvensi asiaa, kysy lisää jos tulee jotain mieleen.

Kysytään samaan trediin: Entäs kun pitää sen lakisääteisen kuukauden tauon krean käytössä, niin tarviiko uusi setti aloittaa samalla latauksella kuin ensimmäinen setti?

Ite aikoinaan tankkailin ja pidin huolta, että jokapäivä tulee otettua. Nykyään otan pelkästään treenin yhteydessä. Ennen treeniä 10g ja treenin jälkeen 10g. Se riittää.

"Kysytään samaan trediin: Entäs kun pitää sen lakisääteisen kuukauden tauon krean käytössä, niin tarviiko uusi setti aloittaa samalla latauksella kuin ensimmäinen setti?"

Olen käsittänyt, että varsinkin pitkän tauon jälkeen aloitetaan latausjaksolla. Pitkä tauko kuluttaa kehon ylimääräiset "kreatiinivarastot", joten lataus on tarpeen.

Jos taas pitää vain 2 viikon tauon, "5 grammaa 5 kertaa päivässä" -tyylinen hifistely voi olla aika turhaa. Uskoisin, että tällöin 2-3 x päivässä mehun yms. seassa otettu 5 grammaa riittää, kun jatkaa tätä viikon ajan. Tämän jälkeen siirrytään ylläpitojaksoon, jolloin otetaan 5-10 grammaa aamuisin.

Tärkeintä on kuitenkin kova treeni ja säännöllinen, ravitseva normiruoka. Vasta näiden jälkeen tulevat proteiini/hiilarivalmisteet ja kreat. Krean hyödyllisyyskin vaihtelee yksilöittäin. Jos krean käyttö ei näy tuloksissa, on mahdollista, että keho tuottaa sitä jo tarpeeksi.

Olihan tuo vähän mutulla heitetty. Muistaakseni Heini Koivuniemi kertoi joskus haastattelussa, ettei tarvitse kreatiinivalmisteita, koska omaa luonnostaan korkeat kreatiiniarvot. Kyseinen nainen pärjäsi aikanaan hyvin voimakisoissa.

Sisuskaluthan syntetisoi noin gramman kreatiinia päivässä, ja toisen gramman saa syömällä monipuolista ruokaa. Riittää vallan mainiosti normi-immeiselle. Voimailijalla "päivätarve" kasvaa muutamalla grammalla, ja tätä voi paikata kreatiinimonohydraattivalmisteella. Tämä on netistä poimittua tietoa, en voi antaa kunnollista lähdettä, enkä jaksa etsiäkään.

Itehän en oo ikinä ollu vakuuttunut koko creatiinin vaikutuksesta... Saattaa olla että joillekkin se toimii ..Reenaa nii perkeleesti ja syö ja nuku ja venyttele joskus siinäpä ne !

Olihan tuo vähän mutulla heitetty. Muistaakseni Heini Koivuniemi kertoi joskus haastattelussa, ettei tarvitse kreatiinivalmisteita, koska omaa luonnostaan korkeat kreatiiniarvot. Kyseinen nainen pärjäsi aikanaan hyvin voimakisoissa.

Sisuskaluthan syntetisoi noin gramman kreatiinia päivässä, ja toisen gramman saa syömällä monipuolista ruokaa. Riittää vallan mainiosti normi-immeiselle. Voimailijalla "päivätarve" kasvaa muutamalla grammalla, ja tätä voi paikata kreatiinimonohydraattivalmisteella. Tämä on netistä poimittua tietoa, en voi antaa kunnollista lähdettä, enkä jaksa etsiäkään.

No joo, on nää Heini Koivunimet ja Jouko Aholat, sitten on me muut:)

Kyllä se creatiini auttaa, Mut se pitää oikein osata ottaa.Kreatiinimonohydraatti tankkaus oikein 20g päivässä (4 x 5g = 20g ) noin viikon ajan. sit 5g päivässä.Kannattaa huomioda , että dekstroosia auttaa creatiinin imeytymistä ja parantaa creatiinin tehoo.Eli 5g creaa + dekstroosia saman verran 2dl vettä ja naamariin se.

Kyllä se creatiini auttaa, Mut se pitää oikein osata ottaa.Kreatiinimonohydraatti tankkaus oikein 20g päivässä (4 x 5g = 20g ) noin viikon ajan. sit 5g päivässä.Kannattaa huomioda , että dekstroosia auttaa creatiinin imeytymistä ja parantaa creatiinin tehoo.Eli 5g creaa + dekstroosia saman verran 2dl vettä ja naamariin se.

Jepjep. Mahtava nosto ja multa perään turha kommentti:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom