Helga
Team SportLife
Olen tässä viime viikkoina aloittanut elämässäni ensimmäistä kertaa lisäravinteiden käytön ja olisin vähän kysellyt lisätietoja punttimimmeiltä... Elikkä kreatiinista. Miten sitä "kuuluu" käyttää? Minulle on suositeltu sitä, koska en punaista lihaa syö ja siitä mielestäni onkin ollut ihan kivasti apua reeneissä. Sekoitan sitä yhden teelusikallisen (ohjeessa puoli) palautusjuoman joukkoon. Jostain olen lukenut että kreatiinia kuuluisi käyttää kuureina esim. 4-6 vkon kuurina. Miten usein tällaisia kuureja voi pitää ja onko haittaa jos sitä käyttää joka treenin jälkeen palautusjuomassa? Entäpä tarkoittaako se että jos käyttää kreatiinia kuuriluontoisesti sitä pitäisi ottaa joka päivä,vaikkei joka päivä treenaisikaan? Jostain olen lukenut myös, että kreatiinia pitäisi ottaa ensin enemmän "kyllästysannos" ja sitten jatkossa vähemmän.. Kertokaa nyt mimmit miten te olette kreatiinia käyttäneet tai miten sitä pitäisi käyttää?? Itse siis tällä hetkellä otan kreatiinia joka päivä joko palautusjuoman tai veden mukana ja ajatus on 6 vkon kuurista. Mutta koska haittavaikutuksia (turvotusta) ei juuri ole ilmennyt, ajattelin että sitä olisin ehkä hyödyllistä käyttää pitempääkin...Kiitos jo etukäteen!