Kreatiinikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Tervehdys uudelta jäseneltä.
Vähän alle vuoden olen käynyt tosissani salilla ja varsin innostunut olen hommasta tuloksien parantumisen myötä.
Tästäkin on varmaan puhuttu täällä kyllästymiseen asti, mutta ostin tossa nyt kilon Wrangen kreatiinia ja kysyisinkin yleisesti teidän kokemuksianne kreatiinista. Kuinka tärkeänä koette kreatiinin käytön voimaharjoittelussa ja oletteko saaneet tuloksianne paljonkin sillä parannettua?

Kiitoksia vastauksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä saan kreatiinista niin suuren hyödyn joka kerta kun käytän sitä ettei jää mitään epäselvyyttä mistä se kehityspiikki tulee.

Mulla kreatiinin vaikutuksen huomaa parhaiten siitä, että koviin sarjoihin tulee se 1-3 toistoa lisää. Eli jaksaa vääntää kovemmin loppuun saakka. Annokset ~10g/pvä.

Samoilla linjoilla aikaisempien kanssa. Kreatiinin hyödyn kyllä huomaa, vaikka onkin vissiin aika yksilöllistä (aikaisempien threadien perusteella). Ja äläkä tosiaan välitä niistä pakkauksen annosteluohjeista.

Originally posted by Ankka
Ja sitten sitä dekstroosia saanee "hiukan" halvemmalla kun ostaa panimosokeria. Hintoja nyt en yhtäkkiä muista.

Muistaakseni katoin ton joskus aikanaan paikallisesta valintatalosta...hinta oli varmaan ½ siitä, mitä saa maksaa, kun ostaa "lisäravinteena"...

Originally posted by Ankka
Ja sitten sitä dekstroosia saanee "hiukan" halvemmalla kun ostaa panimosokeria. Hintoja nyt en yhtäkkiä muista.
Täällä paikallisessa Prismassa näytti olevan ainakin vielä viime viikonloppuna tarjous, jossa Fastin kreatiinin ostaja sai saman valmistajan dekstroosipussukan kaupan päälle. Hinta oli yht. jotain 29 euroa ja risat.

Oletteko dekstroosia käyttäneet huomanneet jotain konkreettista eroa, jos käytätte kreatiinia sen kanssa tai kreatiinia ilman dekstroosia? Itse en ole dekstroosia kokeillut, mutta jos joku nyt on jotain positiivista siitä saanut irti, voisin vaikka kokeillakin.

Minä en ole huomannut mitään eroa siinä onko dextroosia mukana vai ei. Yleensä sekoitan kreatiinin palautusjuomaan tai sitten n. puoleen litraan ihan pelkkää vettä.

Viimeksi muokattu:
Mä muistan sillon alussa kun alotin käyttämään ni tuli pikaseen penkkiin 10 kg lisää. Ja painoa pari kiloa.

Kyllä itselläkin on kreatiini ihan positiivisesti auttanut. Muista kuitenkin "Sir" et myös syöt muutenkin kunnolla kunnon ruokaa ja ehkä lisäravinteita tarpeen mukaan. Eli kreatiini yksin tuskin mitään ihmeitä saa aikaan.

Originally posted by Läissy
Mä muistan sillon alussa kun alotin käyttämään ni tuli pikaseen penkkiin 10 kg lisää. Ja painoa pari kiloa.

Näin mullakin, mutta samaan aikaan söin aikaisempaa enemmän ja reenasin selkeen voimapainotteisesti, joten vaikee sanoo, millä oli eniten merkitystä. Kai siinä oli kreallakin jotain merkitystä.

Mä vetelin ensin pelkkää 100% kreatiinia veteen sekoitettuna enkä huomannut mitään erityistä muutosta treeniin. Myöhemmin koitin nk. loaderia jossa oli muistaakseni annoksessa 50g dextroosia, 5g kreatiinia, 1g L-glutamiinia ja kaikenmaailman suojaravintoaineita. Otin yhen annoksen aina treenin jälkeen. Vaikutus oli todella hämmästyttävä ja olin oikein tohkeissani. Tuli ne normaalit vaikutukset, eli kokoa, pumppia ja voimaa. Oli ihan sika hienoa reenata kun liha meni pumppiin suunnilleen siitä kun veti verkkarit pukarissa jalkaan mutta voimaa piisas hyvin treenin loppuun asti.

Eli mun kokemuksen perusteella ehdottomasti sitä nopeeta sokeria kreatiinin sekaan.

-K

Mulla kreatiini "räjäyttää" lihakset esille :D Siis ihan tosi, ku se kerää muutaman kilon nestettä niin lihat näkyy ihan eri tavalla. Ihmettelin ku alotin kreakuurin tässä syksyllä, että jopas on olkapäätreeni tehonnu ku oli olat yhtäkkiä paljon isomman näköset, ja sitte muistinki että kreatiinia olen alkanu syömään. Tuosta krean vaikutuksesta voimaan en osaa sanoa varmaa, koska en ole tarkasti sitä tutkinu mutta uskon kyllä että se tehoaa.

Tuosta dextroosista vielä, että varmasti toimii senkin kanssa mutta uskon että aika lailla yhtä hyvän insuliinierityksen saa maltolla... Ite otan kreat palautusjuomassa sekä ruokailun yhteydessä.

Originally posted by Maza
Mulla kreatiini "räjäyttää" lihakset esille :D Siis ihan tosi, ku se kerää muutaman kilon nestettä niin lihat näkyy ihan eri tavalla.

Ja kreakuurin loputtua lihakset pienenee, masentavaa ;)

Ihan positiivisia kokemuksia mullakin on ollut. Tuo mukavasti lisäpuhtia treeneihin. Ensimmäisen viikon suurempien annosten jälkeen minulla riittää vallan mainiosti tasainen teelusikallinen pitämään yllä tasoa.

Ei kreatiini mikään ihmeaine ole, mutta välillä muutaman viikon "kuuri" tuo mukavasti pientä lisätehoa treeniin, eikä lopettaminen tuo mukanaan mitään dramaattista taantumaa. :)

Originally posted by Kilppa
Muistaakseni katoin ton joskus aikanaan paikallisesta valintatalosta...hinta oli varmaan ½ siitä, mitä saa maksaa, kun ostaa "lisäravinteena"...

Kävin hakemassa 4,5kg yhdestä viininvalmistuskaupasta vai mitä ne nyt onkaan. Hintaa kertyi huikeat 7,9€ niin siitä voi sitten laskea vertailuhinnan kilolle "isojen" valmistajien tuotteen kanssa.

Jos otan 5 g kreatiinia, ni paljonko pitäs sitä dekstroosia pistää?
:kippis2:

Mielestäni ehkä sellainen 10g kreatiinia on hyvä päiväannos itteni kokoiselle kaverille (~72kg) ja dextroosia sellainen vajaa puoli dl. Itse ainakin suosittelen ottamaan vähän enemmän kuin 5g.

Ja dextroosihan auttaa myös proteiinin imeytymisessä, joten ei haittaa vaikka sitä ottaisi vähän reilumminkin.

Kreatiini on kyllä ihan ykkönen, itsellä tehoaa todella hyvin. Tulokset nousee koko ajan ja painoa kertyy nesteenä pari kiloa. Olen ottanut 5-10g aamulla tai sitten palautusjuomassa. Tankkausta en tee, joten kestää 1-2vko kun alkaa potkimaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom