Kreatiinikysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ced G
  • Aloitettu Aloitettu

Ced G

Kattelin tossa searchilla juttua kreatiinista, ja löytyi todella paljon kaikenlaista. Ongelma vaan on se että jokaisella on näköjään oma tapansa käyttää kreatiinia lisäravinteena... Huono juttu, ainakin tällaselle alottelijalle niinkuin minä. Ostin tossa pönäkän kreaa ja nyt on suunnitelmissa vetää sellanen tahti että 7 ensimmäistä päivää 20g päivässä, sen jälkeen vaikka kuukaus "ylläpitojaksolla" 10g päivässä, ja sitten taas alusta.

Mitenkäs muut täällä käyttää kreatiinia? Onko merkeissä huomattavia eroja? Entäs nämä "tehonpoistajat", kahvi ja appelsiinimehu ym, kannattaako niitä tosiaan vältellä kreatiiniannoksen nauttimisen lähitunteina? Kiitoksia vaan kaikille jotka jaksatte vastata :cool:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän tähänkin tule yhtä kirjavia vastauksia. Se johtuu siitä, että sitä "oikeaa" tapaa käyttää kreatiinia ei ole olemassa. Sen verran nyt sanon, että en ole huomannut mitään hyötyä siitä tankkauksesta, eli otan tasasesti ~10g päivässä. Ota vaikka sen purkin ohjeen mukaan, ei sillä mun mielestä ole niin suurta merkitystä miten sen otat..

Kuulin just kaverilta,jotta paras tapa olis vetää 30 g kreatiiniä päivässä 6 viikon ajan sit n. kk taukoa.
Sama jannu väitti,että kahvia ei sais nauttia kreatiinin ottamisen yhteydessä siksi,että kahvi poistaa nestettä elimistöstä,
kun taas kreatiini kerää sitä,näin ne kumoais toisensa.
Tiedä sitten mitä uskoa,itse otan tasasta 15 g per päivä.
Välillä pieni tauko ja ihan hyvin on toiminut.

Riittää kun on ladannut, että ottaa treenin jälkeen palautusjuoman mukana sen 5- 10 g. Eikä kreaa kannata käyttää koko ajan vaan paremmin tehoaa kun käyttää kuureja ja liika g määrä tulee kusen mukana ulos... Ja aina hiilareita krean kanssa, että imeytyy paremmin...

Originally posted by Onepack
Kuulin just kaverilta,jotta paras tapa olis vetää 30 g kreatiiniä päivässä 6 viikon ajan sit n. kk taukoa.
Sama jannu väitti,että kahvia ei sais nauttia kreatiinin ottamisen yhteydessä siksi,että kahvi poistaa nestettä elimistöstä,
kun taas kreatiini kerää sitä,näin ne kumoais toisensa.
Tiedä sitten mitä uskoa,itse otan tasasta 15 g per päivä.
Välillä pieni tauko ja ihan hyvin on toiminut.
eikoha se ollu niin että 6päivää 30g ja siitä eteenpäin 10g, normaali kahvinjuonti ei haittaa kreatiinin imeytymistä

Niin se kreatiinin paino.. kuulin että 1 ml on 0,7 g. Eli kun ottaa puoli desii eli 50 ml jaettuna pieniin annoksiin niin saa 35 g. Siis tuo niinkuin esimerkkinä, ei sitä tarvi ottaa pakosta niin tarkasti, itse otan pitkin päivää pieniä määriä, kuukausi, kaks kerrallaan ja pikku taukoa. Mutta siitä on hyötyä että jakaa pitkin päivää otettaviin annoksiin sen, imeytyy kokoajan. Ja se ylimääräinen tulee kyllä kusen mukana ulos, elimistö pystyy varastoimaan tietyn määrän ja se varasto pysyy täyttä kohtuu määrilläkin. Mamman leivonnassa käyttävät mittalusikat oon havainnut hyviksi, sillon kun vielä niitä mittailin. Nykyään saan creapowerini 25 euroa/kilo. Ei oo kallista joten syön sitä niin usein kuin muistan. Ja ei ne tasot laske vaikka unohtas jonain päivänä ottaa.

sanokaapa muut, mutta mielestäni maailman 2. typerimmän kuulonen asia on puhua kreatiinin kannssa kuurittelusta, ihan ku se olis roinaa tai jotain muuta lääkettä. Kreatiinilla tuntuu olevan jo "hormoooonin" maine joillakin. "Se ukko on hevosen kokonen, se syö päivässä 50 perunaa ja proteiinia ja kreatiinia ja kaikki muutkin mormoonit mitkä löytää."

Okei maanantai aamuvitutuksia mut oli pakko sanoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom