GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kreatiinikokemus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja supafly
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Aloittelin kreatiinikäyttöä varovaisesti reilu viikko sitten.
Teelusikallisen verran (n. 5 mg) otin ihan kokeilumielessä, mitenkä vatsa ottaa vastaan :)

Aika hyvin alkoi mennä, ja siitäpä sitten jatkoin samalla annoksella. Eikös tehokkaammalla annostuksella (5mg x 4 ) suositella ensimmäinen viikko?

Tehosi silti, kyllä huomasi eron treenatessa. Sarjakestävyys parani, eikä tullut semmoista täyttä puhdin loppumista missään vaiheessa. Hieman enemmän pyöreyttä lihaksissa on (jos ei ollut optinen harha).

Ihmettelen että kuinka radikaalia eroa vielä voisi tulla jos tankkaisi tehokkaammin, kun noin pienellä annoksellakin muutoksen huomaa? Vai onko kysymys siitä etten ole aikaisemmin kreatiinia käyttänyt, ja eron huomaa helpommin?
VAI onko annostelu ohjeistettu yläkanttiin vain jauheen myynnin edistämistä ajatellen??

.. ja ennekuin minua mollataan maanrakoon, editoin itseäni: yksikkö joka piti olla on siis GRAMMAA eikä milligrammaa. Sisälukutaito ilmeisesti rapistunut..

Minä olen ottanut 2 x 5 g noin viikon ajan, eli vain lievällä tankkauksella. Tankkaus ei ole ollenkaan välttämätön, ilman sitä kuulemma kestää vain hieman kauemmin ennen kuin kehon kreatiinivarastot täyttyvät.
Mullekin kreatiini tuo potkua nimenomaan sarjakestävyyteen. Jaksaa tehdä sen muutaman toiston enemmän. Ja onhan se pumppikin ihan kiva...
Ai niin, itse en ehkä edes uskaltaisi tankata 4 x 5 g, voi olla aika ärtsy kokemus vatsalle. Jos kreatiini ei imeydy kunnolla, jää vatsaan ällö lilluva tunne ja pahoinvointi.

Onks teillä mitään vinkkejä, miten tota mahan kreatiinin sietoo vois parantaa (miten siis maha kestäis tota paremmin)? Entä mitäs merkkiä kantsis ostaa ja kokeilla? Aattelin et jos kokeilis nyt tota, en ole aiemmin kokeillu ja olen vähän pelännyt tota nesteenkertymistä/painon hirveää nousua...

Rane76 sanoi:
Onks teillä mitään vinkkejä, miten tota mahan kreatiinin sietoo vois parantaa (miten siis maha kestäis tota paremmin)? Entä mitäs merkkiä kantsis ostaa ja kokeilla? Aattelin et jos kokeilis nyt tota, en ole aiemmin kokeillu ja olen vähän pelännyt tota nesteenkertymistä/painon hirveää nousua...
No välttämättä sulle ei tule mitään ongelmia vatsan kanssa, esim. itse en ole kärsinyt mistään probleemeista. Mutta varmaan jos ärsytystä ilmenee, niin voi kokeilla ottaa pienemmissä erissä sen päivittäisen satsin. Ja vaikka ruuan yhteydessä, ettei ihan tyhjään mahaan.

Ja mitään painon HIRVEÄÄ nousua turha pelätä. Jos nyt kilo pari tulee nestettä, niin se ei voi häiritä.

Noista merkeistä en nyt mene sanomaan, mutta kreatiineissa ON eroja. Etsipä searchilla.

Mun masu näyttää tottuvan kaikkeen... Kun ekan kerran käytin kreatiinia, aloitin 4 x 5g./pvä-tankkauksella, mut se oli pakko jättää kesken. Maha meni niin tuhannen sekaisin.

Popsin kreatiinia sit pari kuukautta 5g/pvä-annostuksella. Pidin kuukauden tauon, ja päätin aloittaa taas uudelleen kokeilemalla, mitä tapahtuu, jos otan taas 4-5 päivää ton 4 x 5g. Tällä kertaa ei tullu mitään ongelmia, vaikka huitaisin sen krean välillä tyhjäänkin mahaan. Sama tuote siis kuitenkin oli käytössä (Evolution).

No ei mulla pitäskään olla kovin herkkä maha... täytyypi kokeilla! Muutaman kilon painonnousu ei haittaa, koska tällä hetkellä painoa on aika vähän... :D
Jos vaikka kokeilis sillä 5g/pv, senhän voi varmaan laittaa esim. palautumisjuomasydemiin...?

Nyt olen sitten syönyt kreatiinia jonkun aikaa ilman tankkausta eli sen 5g/pvä... Ja ei ole tullut mitään mahaoireita eikä muitakaan "sivuvaikutuksia"... :thumbs:
Painokaan ei ole kyllä noussut, mutta jotenkin tuntuu kuitenkin että treeni kulkee paremmin ja jaksaa paremmin... :D

Kannattaa nautiaa hiilihydraattia kreatiinin kanssa. Imeytyy paremmin. Muistaakseni dextroosia suositeltiin erityisesti. Itse olen tehnyt kreatiinin kanssa niin, että laitan sen palautusjuomaan jossa puolet hiilareista on maltoa ja puolet dextroosia.

Oon useammankin kerran tankannu hiilaripäivänä 20 g kreatiinia ihan vaan vesiblandiksella (puolen litran limupulloon ja shaketus päälle) ja ei ollut mitään ongelmia - mutta hiilaripäivänä sitä tuleekin mässyteltyä lähes koko ajan jotain. Tyhjään vatsaan toi ois varmaan tapposatsi.

Mulla on Prolabin kreatiinia. Tällä hetkellä on menossa tauko mutta yleensä otan 2x5g, sen maha vielä kestää hyvin. Mulla on tosi herkkä vatsa enkä vois kuvitellakaan ottavani tuota kunnon 4x5g tankkausta :hyper:
Mulla nousi ekan "kuurin" aikana sarjapainot joissain liikkeissä jopa kymmenen kiloa! Piti oikein ihmetellä että mikäs tässä nyt on kun on niin kevyttä :D Pumppia en niinkään huomannut mutta kestävyys ja jaksaminen tuli huomattua.. Lieviä ilmavaivoja myös, herkkävatsaisuuden piikkiin menköön se.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hohoo! Katsotaan miten mimmin käy.. Eilen ostin kreatiini purnukan ja tänään lähtee käytön kokeilu... Toivottavasti en kuole tai turpoo ku kaasupallo :lol2: ja lennä taivaan tuuliin... Pitäkää peukkuja :thumbs:.

Suositut

Back
Ylös Bottom