Kreatiinijakso loppui

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu
Aikaisemmin syksyllä oli puhetta kreatiinista ja sen tuomista tuntemuksista. Minulla alkaa ensimmäinen kreatiinijakso lähestyä loppua. Kaksi kuukautta tulee täyteen viikon lopulla, ja sitten pidän n. kuukauden tauon.
Kreatiini on mielestäni tuonut potkua treeniin. Treenit ovat olleet raskaita, mutta hyvin on jaksanut loppuun saakka. Tulokset ovat nousseet jonkin verran, mutta ehkä ne olisivat nousseet joka tapauksessa kun kesän jälkeen on päässyt taas kunnolla treenaamaan. Tosin pari taukoa on ollut tässä sairastelujen takia. En tiedä, onko se kreatiinin ansiota, mutta aiemmasta kokemuksesta poiketen treeni on kulkenut heti tauonkin jälkeen täysillä.
Ei vatsaoireita, ei painonnousua tai turvotusta (muuta kuin lihaksissa :cool: ) ja lisäksi käyttämäni kreatiini on aivan namin makuista :hmmm:
Seuraavaa jaksoa oikein odottaa innolla... Raportoin jos jaksojen välillä tapahtuu romahdusmainen kunnonlasku :D

Tämähän sattui sopivasti, itse nimittäin harkitsen parhaillaan kreatiinin lisäämistä lisäravinnepalettiini. Minkä merkkistä kreatiinia käytit Nate, ja millaisella annostuksella? Olen tässä vähän miettinyt, että josko kokeilisin Viking Poweria palautusjuomana, siinähän on muistaakseni 2,5 g kreaa/annos... :)

Tästä olikin joskus puhetta.

Itse ostin Evolutionin kreatiinimonohydraattia, kun oli ihan sika-alennuksessa!

Sitä tankkasin viikon 3*5g päivässä, jonka jälkeen 5g päivässä. Sitä pitää vetää hiilareiden kaa ni imeytyy paremmin.

En ole huomannut mitään erityisiä vaikutuksia, mutta mä oonki tämmönen, joka ei aina kaikkea tuntemuksia tajua jonkun tietyn jutun aiheuttamaksi :)

Mutta vettä tarvii juoda tarpeeksi, muuten tulee tosi paha ummetus! Nimim. Kokemusta on... :rolleyes:

Merkki on Maxi Zell. Annostus 1 kukkurallinen ruokalusikallinen päivässä, jossa vajaa 10 g kreatiinia ja vajaa 5 g glutamiinia. Tankkasin viikon ajan 2 lusikallista päivässä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viking Power

Itsekin ajattelin hommata nyt Viking Poweria,kun näkyi olevan joulualessa täällä päin..olikohan alle 30 erkkiä semmonen 1300 gramman pussi ja mukana vielä Fastin sheikkeri..Mitä sanotte hinnasta ja laadusta muutenkin,onko kokemuksia?

Viimeisimmän jakson otin, Vitalifen creatiinistä.
Kovilla viikoilla otin 3 kertaa 5 g päivässä ja kevyillä viikoilla 1-2 kertaa 5 g päivässä.
Ootteko ottaneet palautumisjuoman vai minkä seassa kyseisen tuotteen?

Käytössä on Excellin kreatiinia. On halvin vaihtoehto ainakin täällä, puoli kiloa 99kruunua (siis 11 euroa).
<valitusta>
Siis oli käytössä koska nyt ryydyn ärjyn räkätaudin kynsissä ja
yritän lähinnä jaksaa käydä luentoja katselemassa pari tuntia päivässä, treeniä ei auta edes harkita ainakaan viikkoon eikä sittenkään riehumisia. Noh, on sentään kuume laskenut.
</valitusta>
Annostus on ollut noin 5g päivässä palautusjuoman seassa. Turvottaa mukavasti lihaksia, näyttää melkein kuin olis jotain tulosta tullutkin. Ja vaikkei treenissä mitenkään mullistavalta olekaan tuntunut niin kyllä mielestäni rauta on hieman keventynyt joten jatkossakin aion kreatiinia käyttää.

Mulla on käytössä Fastin kreatiini ja palautusjuomaan olen lisännyt sitä reilun ruokalusikallisen. Lisään sitä myös aamupuuroon saman verran. Hintaa en muista tähän hätään.

Kuinkas kauan sitä keskimäärin otatte?Onko tullut nestepöhötystä?Ja laitatteko kreatiinin ja glugoosin "drinkin" sekaan vai aamulla?Kävin ostamassa fastin kreatiinia ja kohta pitäis alkaa syömään...Lääkärin mukaan lähinnä ko.aineella plasebo vaikutus,vaan kyllä monet sen nimeen vannovat,kuinka on onko tullut painoa ja tulosta ihan huomattavasti lisää.Olisi ihan kiva kuulla lisää,aina kun ei tiedä mihin uskoa...:rolleyes:

Minä käytin pari kuukautta, ja nyt pidän kuukauden tauon. Tammikuussa aloitan jälleen.
Treenipäivinä otin treenin jälkeen (tai silloin kun muistin, yleensä illalla) ja välipäivinä milloin muistin (eli illalla). Pelkän kreatiinin siis, en sekoittanut mihinkään drinkkiin sitä.
Nestepöhöä en huomannut, mutta joulukuun puolivälissä kun oli n. viikon treenitauko ja kreatiini oli jo kokonaan poistunut elimistöstä, paino laski pari kiloa. Nyt on kyllä tullut takaisin (osuutta saattaa olla parilla konvehtirasialla sekä parilla kilolla kinkkua :rolleyes: ).

Järkee vai ei

Onko mitään järkee ottaa kuukauden kreatiinikuuria vai pitäskö ottaa pitempään? En tiä pystynkö kuinka hyvin loppukesästä käymään salilla ku meen toiselle puolelle Suomee töihin mut sitä ennen on aikaa panostaa treeniin ihan kunnolla.

Jos nyt ottaisin reilun kuukauden kreatiinikuurin ja treenaisin voimapainotteisesti niin meniskö se ihan hukkaan jos loppukesän treenit on heikompia...? Vai kannattaako suosiosta jättää syksymmälle jollon ei tuu niin isoo treenitaukoo? (Voi olla et taukoo ei tuu nytkään jos onnistun asiani hyvin järjestään).

Ja muutenkin: onko kreatiinista enemmän hyötyä voimakautena kuin massakautena tai päinvastoin? Kokemusta?

Re: Järkee vai ei

Originally posted by Angelica-82
Onko mitään järkee ottaa kuukauden kreatiinikuuria vai pitäskö ottaa pitempään? En tiä pystynkö kuinka hyvin loppukesästä käymään salilla ku meen toiselle puolelle Suomee töihin mut sitä ennen on aikaa panostaa treeniin ihan kunnolla.

Mun mielestä kuukauden kreatiinikuuri on just sopiva! Mulle Eija Holmala (PT) sanoi, että kuukausi kreatiinia ja kuukausi ilman olisi sopiva rytmi. Jotkut pitää kyllä lyhyempääkin taukoa eli esim. kuukausi kreatiinia ja 2 vkoa ilman.

Jos nyt ottaisin reilun kuukauden kreatiinikuurin ja treenaisin voimapainotteisesti niin meniskö se ihan hukkaan jos loppukesän treenit on heikompia...? Vai kannattaako suosiosta jättää syksymmälle jollon ei tuu niin isoo treenitaukoo? (Voi olla et taukoo ei tuu nytkään jos onnistun asiani hyvin järjestään).

Eli hukkaan ei missään nimessä mee :)

Ja muutenkin: onko kreatiinista enemmän hyötyä voimakautena kuin massakautena tai päinvastoin? Kokemusta?

Tähän en oo asiantuntija vastaamaan, mutta hyötyä on molemmissa!

Ohoh! Jäipä äskönen viesti lyhyeen, en tiiä mihin teksti katos, mut kirjotetaas uudestaan!

Eli kuukauden kreatiinikuuri on just passelin pitunen. PT Eija Holmala joskus sano mulle, että kuukausi kreatiinia ja kuukausi ilman olisi hyvä rytmi. Jotkut pitää sitten lyhyempää taukoa eli esim kuukausi kretsua ja 2 vkoa ilman. Eli kuukauden kuuri ei mee mitenkään hukkaan! Ja hyötyä siitä on sekä voima- että massakaudella :)

Käytän nature´s bestin kreatiinia 5g päivässä palautusjuoman yhteydessä. En pidä mitään sen kummempia breikkejä, koska annos on suhteellisen pieni, voi sitä ottaa jatkuvasti. Ainoastaan lepopäivänä, jää kreatiini pois.
Kreatiini kyllä auttaa räjähtävyyteen ja on ihan tarpeellinen esim. vaparitreenejäkin ajatellen. Vähän se on kerännyt nestettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom