Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heetu
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kuten kaverini joskus sanoi: "kreatiinia käyttäessä näyttää samalta kuin krapulassa" :D Ei minua se turvotus haittaa, kun se tavallaan kuuluu asiaan. Vatsakrampit olivat tällä kertaa sitä luokkaa, että jouduin esim. lähtemään baarista kesken illan kotiin, kun en voinut seisoa suorassa (olin selvinpäin).

'Kiitos' lohdullisista sanoista :D

Pitänee kai olla vaan tyytyväinen, ettei mitään muuta vaivoja ole tullut. Aika erikoista jopa, mä kun saan vatsavaivoja vaikka mistä yleensä. Toki syöminen on taas tällä hetkellä melko puhdasta ja yleisesti säntillistä, eli vatsalle ei muita haasteita tule.

Ja vaikka neste kai kertyykin jotenkin jalommassa muodossa lihakseen, niin käytännössä itsellä efekti on juuri sama, kuin hyvin kostean ja erittäin suolaista syömistä sisältäneen baari-illan jälkeen.

Edit: se oli tiedossa, että nestettä kertyy. Ja että sitä kuuluu kertyä. Muussa tapauksessa vaihtoehdoiksi jää, että joko tuote ei toimi, tai sitten kuuluu siihen pieneen ihmisryhmään, jolla kreatiinia elimistössä luonnostaan paljon. Mutta pikkaisen elättelin toivoa, josko nestekertymä kuitenkin ajan myötä tasoittuisi.

Tätä Leaderia ostin aikoinaan toisen herkkävatsaisen suosittelemana. Mitä ilmeisemmin ihan ok, mutta mihinkään nestemäiseen se ei liukene oikein millään, eli jää rakeiseksi.

Mä uskottelen itselleni jatkossa, että löytyy omasta takaa, lisiä ei tarvita :)

Ostin siis pyruvaattia jokunen aika sitten ja parissa viikossa kyllästyin täysin. Ensinnäkin aiheutti mulle todella huonon olon ja joko siitä tai jostain muusta johtuen, en saanut salillekaan minkäänlaista buustia. Nesteenkerääntymistä en havainnut lainkaan. Mutta iho sitten. Naama oli karseiden pattien peitossa (no okei, ei nyt kokonaan, mutta kyllä niitä useita oli) ja joka kerta juoman jälkeen käsivarsissa alkoi järjetön kutina ja niihin nousi punaisia patteja.

Mä en edes muista enää miksi koko tuotetta halusin kokeilla. Haitat voittivat kuitenkin mahdolliset hyödyt tässä tapauksessa. Sitä en tiedä toteutuisiko ne seuraavassa kokeilussa, mutta en nyt ihan äkkiä halua kokeilla. Itse asiassa kun ajattelen vieläkin koko pyruvaatin makua, vatsassa alkaa vellomaan =D

Vähän vanha ketju mutta jatkuupa samaan :D
Mietin onko kukaan sattunut testaamaan noita hers sarjan kreatiineja ( tai muitakaan tuotteita?) , lähinnä onko tuon turvotuksen suhteen tai muutenkaan niissä mitään järkeä :D ?
Kyselin siellä fitnestukun apu chatissa mitä eroa noilla hers tuotteilla on normeihin niin sanoi että osa sisältää kreatiinia :o muttei niin paljoa etteikö sitten lisäksi voisi kreatiinit erikseenkin vetää. o_O

Vähän vanha ketju mutta jatkuupa samaan :D
Mietin onko kukaan sattunut testaamaan noita hers sarjan kreatiineja ( tai muitakaan tuotteita?) , lähinnä onko tuon turvotuksen suhteen tai muutenkaan niissä mitään järkeä :D ?
Kyselin siellä fitnestukun apu chatissa mitä eroa noilla hers tuotteilla on normeihin niin sanoi että osa sisältää kreatiinia :eek: muttei niin paljoa etteikö sitten lisäksi voisi kreatiinit erikseenkin vetää. o_O
Naisille erikseen suunnatut lisäravinteet ovat täyttä humpuukia ja rahastusta. Itse jätän ihan periaatesyistä ostamatta mitään lisäravinnetta, jota markkinoidaan varta vasten "treenavien naisten tavoitteisiin" sopivana. Proteiinit, kreatiinit tai mitkään muutkaan jauheet eivät vaikuta eri tavalla (tai turvota vähemmän) sen takia, että ne on pakattu pinkkiin pussiin ja päälle on lätkäisty "FOR HER"-teksti ;) Yleensä ne myös maksavat enemmän kilohinnalta ja niihin on saatettu tunkea jotain täysin turhia ainesosia.

Esim. Star Nutritionin creatine monohydrate on ihan peruskreatiini jota saa halvalla puolen kilon pusseissa, osta vaikka sitä ja sekoita haluamasi proteiinijauheen sekaan. Se sekoittuu myös hyvin veteen eikä maistu millekään. Suosittelen testaamaan mikäli kreatiini kiinnostaa, ainakaan itse en ole havainnut mitään turvotusta tms. Ihmettelen kyllä vähän ihmisten "yhyy kreatiini turvottaa"-kommentteja. :D Turvotus nyt on sellanen asia joka varsinkin naisilla vaihtelee muutenkin aika suuresti kuukautiskierron mukana. Itseäni ei ainakaan haittaa, jos kreatiiin ansiosta kertyy vähän painetta lihaksiin, näytänpä ainakin lihaksikkaammalta. ;)

Ja kreatiinin mahdollisesti aiheuttama turvotushan ilmenee lihaksissa eikä suinkaan mahan päällä, minkä ei luulisi ketään hirveästi haittaavan :D Ite oon kans käyttänyt noita halvimpia monohydraatteja (merkki riippunut siitä, mistä nyt on milloinkin sattunut tilaamaan), koska kaikki kalliimmat ja hienommat ja erikoisverispesiaalikäsiterllyt on turhalkeota ja rahastusta myös, kuten nuo naistentuotteetkin.

allrighty oonki miettiny et jotai hämärää tos meneillää. :D todella useissa blogeissa on myöskin noita sarjan tuotteita vilissyt varmaankin pakollisen markkinoinnin puolesta että menis kaupaks.

Äh, Star Nutritionin monohydraten mussuttamisen aloittamisen jälkeen naamaan on lehahtanut pientä näppyä juuri, kun sain ihon kuntoon. Oletteko huomanneet eroja eri pulvereiden ja ihon kunnon välillä, ts. toista käyttäessä naama reagoi ja toista ei? Harmillinen takaisku, oon sen verta pitkään tapellut ton naaman kanssa että taitaapi jäädä käyttämättä tuo.

Mulla tulee selkään näppyjä aina kun tauon jälkeen aloittaa, mut ne menee muutamassa päivässä ohi. Jatka käyttöä vaan, ja jos ei parissa viikossa ole näpyt lähteneet (tuossa ajassa niiden pitäisi häipyä), niin jätä kreatiini pois.

Ok, kiitos vastauksesta! Lohdullista kuulla, että näillä on tapana häipyä. Tuplasin myös nesteenkulutukseni ja tuntuu, että pikkunäppy on jo rauhoittumaan päin. Isommat vielä mollottaa, mutta jos tähän rauhoittuisi niin hyvä. Treeniä kun on tuntunut piristävän. :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Alotin ekan kreatiinikuurin vuosiin tuossa viikko sitten enkä ole yllätyksekseni huomannut minkäänlaista turvotusta tai näppyjä. Huuleen on tullut komea yskänrokko enkä saa oikein nukuttua, mutta epäilen näiden johtuvan jostakin muusta kuin kreatiinista.

Kauankos teillä kreatiinin lopettamisen jälkeen kuluu aikaa että turvotus laskee? Mulla tulee myös selkään ihottumaa ja naama näyttää kun ois syöny pussillisen sipsejä edellisenä iltana :D

Jooh, itsekkin aloitin ekaa kertaa käyttämään kreatiinia säännöllisesti (pönttö oli majaillut satunnaiskäytössä kaapin pohjilla). Treeniin on tullut jonkun verran toistoja lisää. Mutta ainakin alussa naama räjähti kunnon isoihin ihon alaisiin finnipaiseisiin, joita ei voi edes puristaa. Finnejä tuli jopa korvalehtiin. Auts. Yhden kerran olen saanut mahan kipeäksi ja se johtui, etten juonut tarpeeksi kreatiinin annostelun jälkeen. Vatsakivut oli järkyttävät. Kreatiini on kerännyt kyllä nestettä ja turvotusta kroppaan ihan ihon alle, lihaserottuvuus ei ole samanlaista kuin aiemmin. Posketki näkyy takaapäin. :D Mutta lihakset tuntuu tosi paksuilta ja jotenki täyteläisiltä, kuin jos olisi saanut yhtäkkiä lihasmassaa kunnolla.

Kauankos teillä kreatiinin lopettamisen jälkeen kuluu aikaa että turvotus laskee? Mulla tulee myös selkään ihottumaa ja naama näyttää kun ois syöny pussillisen sipsejä edellisenä iltana :D

Kreatiinihan poistuu lihaksista noin kuukaudessa kun lopettaa käytön.

Onko täällä muita joilla kielilävistys ja kreatiini turvottaa kieltä ihan törkeesti? :p vuos sitten otin lävistyksen ja sen jälkeen pitäny aina viikon jälkee lopettaa kreatiinin käyttö ku niin kipeeks menee kieli vaikka vaihtanu pidemmän korunki jos auttais. Muuten ei esim naama oo turvonnu..

Käytössä Sport nutritionin kreatiini joka toimii ihan ok. Turvotusta on joka tosin alkoi tässä kuurin loppupuolella lisääntymään.

Latausjakson jälkeen (noin 20-30g/vrk jaettuna useampaan annokseen vuorokauden aikana noin viikon ajan) käytän ylläpitoa (noin 8-10g) suurinpiirtein 2kk, ehkä kauemmin jonka jälkeen pidän taukoa muutaman viikon. Määrät löytyy kokeilemalla. Käytin ensin liian pieniä määriä joista en juurikaan hyötynyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom