Kreatiini ja verenpaine

Mul semmone ongelma et mul ennestään aika iso veren paine vaikka oon koko kesän lenkkeilly 7km lenkkei 3krtaa viikos ja nyt talvel oon sit alottanu käymään salilla pelkästään. Eli pitäs tietää nostaako tuo kreatiini verenpainetta millään tavalla. Ja jos kertositte paljo teillä on verenpaine. jos nyt edes olette sitä mitanneet. Itselläni 88/148. En siis vielä vedä kreatiinia mut ois kiva tietääet uskaltaako sitä alkaa ottamaan jos on noin iso verenpaine.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
käsittääkseni joo

Varmaksi en osaa sanoa, mutta käsittääkseni, koska lisää kehon nestemäärää. Tosin lihassolun sisäistä, mutta... kannattaa toki tarkkailla mittarilla.

itselläni en ole muutosta huomannut mut mulla on alapaineet siin 65 kohdilla ja ylät 115 joten nousu varaa on.

Originally posted by poppamies
Ja jos kertositte paljo teillä on verenpaine. jos nyt edes olette sitä mitanneet. Itselläni 88/148....

110/70... (mikä lienee "virallinen" tapa ilmoittaa?) eilen mitattu sellasella kotidigimittarilla. Kuulemma ehkä vähän alhainen... tiedä sitten. 3 viikkoa olen kreatiinia popsinut ja teki mieli tietää, nostaako se tuota. En ole ennen mittaillut.

Kreatiini ei ole haitaksi normaalille verenpaineelle, sillä on päinvastaisesti paljon hyviä puolia elimistölle.

Monia syitähän kohoneeseen verenpaineeseen löytyy,

esim.
-runsas suolankäyttö (päivässä syömällä jo esim. viisi nakkia tai 2 ruisleipää saat päivän saantisuosituksen verran suolaa = 5g), mutta eihän tietenkään tämä määrän ylityksestä terveelle ihmiselle ole haittaa.
-runsas tyydyttyneen rasvan osuus ruokavaliossa tai
-pitkäaikainen stressi..
-myös kaliumin vähäinen saanti saattaa nostaa painetta.
-alkoholin runsas käyttö..
-vähäinen liikunta..

Ja yläpainehan sulla on lievästi kohonnut ja alapaine on tyydyttävä, joten normaalia annostusta käyttäen en usko, että siitä on sulle minkäänlaista haittaa.

Neuvojahan riitäisi verenpaineen alentamiseen, mutta se taitaa jo mennä silloin kysymäsi asian vierestä.
:)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom