Krav Magan aloittaminen

Uusimmassa fightsportissa 01/2007 oli mielenkiintoinen juttu krav magasta. Olen ajatellut lajin aloittamista "puolivakavissani" ja tutustunut peruskurssin ja practioner 1-5 tasojen tekniikkavaatimuksiin. Kamppailulajipohjaa minulla on seuraavista lajeista: potkunyrkkeily, thainyrkkeily, vapaaottelu. Kaikista vähintään parin vuoden suht aktiivisen treenauksen tuoma pohja.

Mikäli vielä aloitan vanhoilla päivilläni ihan oikean itsepuolustuslajin harjoittelun niin olisi hyvä tietää, kannattaako mennä ihan vaan peruskurssille oppimaan alkeet vai onko kamppailu-urheilupohjasta hyötyä jopa siinä määrin, että voisi aloittaa harjoittelun suoraan jatkokurssilla?
Olisiko jollain lajin harrastajalla/ohjaajalla muutakin kuin mutu-tietoa tällaisista tapauksista?

Kyllä Krava Maga on nyt niin erilainen esim. vapariin ja thaikkuun verrattuna, että todellakin kannattaa mennä sinnä alkeiskurssille...

Krav Magaa olen 18 vuotiaasta asti harrastanut eli 8 vuotta ja sanon että todellaki nkannattaa mennä peruskurssille.
Niin ja tiedän siitäkin että olen harrastanut potkunyrkkielyä vuoden aikoinaan ja nyt vapaaottelua jo 11 vuotta :)

Krav Magaa olen 18 vuotiaasta asti harrastanut eli 8 vuotta ja sanon että todellaki nkannattaa mennä peruskurssille.
Niin ja tiedän siitäkin että olen harrastanut potkunyrkkielyä vuoden aikoinaan ja nyt vapaaottelua jo 11 vuotta :)

Ok, kiitoksia vastauksista. Pakko kysyä (vaikka sillä ei varmaan ole merkitystä), mille tasolle asti olet ehtinyt 8 vuodessa?
Harjoitteleeko krav magassa kaikki edistyneemmät arvosta riippumatta samoja tekniikoita samoissa harjoituksissa kuten esim bjj:ssä vai onko ryhmiä tason mukaan useampia?

Ok, kiitoksia vastauksista. Pakko kysyä (vaikka sillä ei varmaan ole merkitystä), mille tasolle asti olet ehtinyt 8 vuodessa?
Harjoitteleeko krav magassa kaikki edistyneemmät arvosta riippumatta samoja tekniikoita samoissa harjoituksissa kuten esim bjj:ssä vai onko ryhmiä tason mukaan useampia?

Harjoittelu on yleensä ainakin tason mukaan.

Itse olen tasolla 5/6 siviilipuolella.

Mitä tarkoittaa taso 5/6???
Onko se ikmf vai joku muu viritys.?
Eikä mielellään tästä mitään älytöntä liittokinaa :curs:

Mitä tarkoittaa taso 5/6???
Onko se ikmf vai joku muu viritys.?
Eikä mielellään tästä mitään älytöntä liittokinaa :curs:

Oppilastasoja on 1-6 ja olen tasolla 5 eli 5/6.

Omassa seurassa on peruskurssi, p1-p3 tasoryhmä ja siitä ylös päin on sitten kaikki ylemmät tasot yhdessä ryhmässä, jossa harjoitellaan kaikkia tekniikoita. Kolme vuotta olen ite treenannut ja p4 tasolla olen, tosin eipä noilla tasoilla loppujen lopuksi ole paljon merkitystä. Esim tuollakin ryhmässä on joitakin jotka ovat treenanneet varmaan ties kuinka monta vuotta ja ovat silti p4 tasolla, kun taas joku saman verran treenannut mutta aktiivisesti tasokokeissa käynyt saattaisi olla jollain g1.

Omassa seurassa on peruskurssi, p1-p3 tasoryhmä ja siitä ylös päin on sitten kaikki ylemmät tasot yhdessä ryhmässä, jossa harjoitellaan kaikkia tekniikoita. Kolme vuotta olen ite treenannut ja p4 tasolla olen, tosin eipä noilla tasoilla loppujen lopuksi ole paljon merkitystä. Esim tuollakin ryhmässä on joitakin jotka ovat treenanneet varmaan ties kuinka monta vuotta ja ovat silti p4 tasolla, kun taas joku saman verran treenannut mutta aktiivisesti tasokokeissa käynyt saattaisi olla jollain g1.

Täysin totta ja vielä lisään että ei niillä vuosillakaan ole väliä jos ei käy säännöllisesti treeneissä. Kerran - kaksi vuodessa tulee oltua kipeänä ja tällöin treeneistä olen pois ollut sen aikaa mitä se on vaatinut sekä muutama loukkaantuminen vuosien varrella. Aina on saanut siviiliasiat niin järkättyä että treeneihin on kerennyt ja työ ny ei ole koskaan ollut esteenä kun hanttihommaa tehnyt :D

Back
Ylös Bottom