Kovassa matkakuumeessa - SINÄKIN?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt alkaa ajatukset kypsymään, siksi annan kuumeen vallata koko miehen. Eli reppureissu l. travellaus on ottanut yliotteen minusta. Pitkin vuotta pohtinut sopivaa ajankohtaa sekä matkakohdetta, mutta viime sunnuntain Hesarin kuukausiliitteen jälkeen alkaa ajatukset loksahtamaan paikoilleen.

KK-liite piti sisällään loistavan jutun Intian Goalla "oleskelevista" suomalaisnuorista, jotka ottavat elämässään asioita rennosti, antavat tunteen viedä. Tahtoo kans! Sellainen kuukauden rypistys tuonne Goalle tai ihan minne tahansa rinkka selässä ja mieli kirkkaana on minun agenda. Mitkään viikon ryyppyreissut pleijadeinglisissä tms. ei sytytä.

Yliopistossa opiskelevana luulen, että koulu ei olisi este reissulle. Kesällä töitä kehiin ja sitten vaikka puolet rahoista matkaan ja eikun menoksi.

Onko Pakkotoiston "asiakaskunnassa" em. matkan tehneitä tai sellaista suunnittelevia? Mikäpä olisikaan mukavampaa, kuin kuulla jo koettuja kokemuksia, omiani vasta kuumeisesti odottaen!!

Sydän on jo muualla - mieli odottaa yhä suomessa :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla nousi matkakuume eilen, kun lähetin työhakemuksen Thaimaaseen erääseen suomalaisfirmaan. Ainakin 3 kuukautta olisi töitä siellä tarjolla ja mahdollisesti pitempäänkin. Hitto kun niin mielellään lähtisin sinne.

Matkakuume on, mutta ei oikein tuollainen reppumatka vaan ihan "lomamatka" jonnekin kaukaiseen maahan. Kaikki nuo välimeren paikat on käyty joten joku karibian/intian/tyynenvaltameren maat on jo pitkään houkutelleet.

Tekis mieli lähteä Australiaan vähän pidemmäks aikaa, mutta tällä hetkellä on semmoinen elämän tilanne, että ei pysty lähtemään. Toivottavasti vuoden kuluttuu pääsis lähtee.

Ennen inttiä ajattelin lähteä käymään jossakin. Ei kyllä mitään hajua missä ja tuskin tulee edes lähdettyä. Ja muualle kuin euroopan alueelle matkustettaessa pitäisi vissiin sen passin olla voimassa sen puolivuotta matkan jälkeen mikä taas ei taida onnistua kun tuo armeija sattuu painamaan päälle.

Halffi- sanoi:
Ennen inttiä ajattelin lähteä käymään jossakin. Ei kyllä mitään hajua missä ja tuskin tulee edes lähdettyä. Ja muualle kuin euroopan alueelle matkustettaessa pitäisi vissiin sen passin olla voimassa sen puolivuotta matkan jälkeen mikä taas ei taida onnistua kun tuo armeija sattuu painamaan päälle.

Öh mikäs tässä on takana? kyllähän sinä uuden passin saat vaikka armeijaan olet menossa...ja vaikka sen 10v passin.

Sama krooninen kuume täälläkin... Varsinkin nyt kylminä pakkasaamuina kun lähtee ajamaaan duunipaikkaan josta saa alipalkkaa, ajatukset kääntyvät väkisin lämpimän meren rannalle! Pari vuotta jatkunut säästöohjelma takaisi jo leppoisan vuoden thaikuissa... 1.9 loppuu työsoppari ja ansiosidonnainen alkaa juosta, miksen ottaisi riskiä ja nostaisi sitä jossain halpamaassa? ;) Hyvä ystäväni teki niin ja hoidin hänen työkkäriasioitaan vuoden Suomessa, vastapalveluksen paikka? ;)

Ajatuskin hymyilyttää jo...

Fabien, veit jalat suustani. Sama homma täällä päässä. Kaikilla lisävirikkeillä eli myös yo-opiskelija joka tahtoopi tuonne suuntaan repun kanssa.

Näin tapahtukoon!

Onhan tuota muutaman kerran Goalla ja Thaikuissa tullut käytyä lataamassa akkuja vähän pidemmällä reissulla ilman huolta huomisesta. Itse olen sen sorttinen ihminen että kerran vuodessa pitää vaan lähteä matkaan, vaikka yksin ja olla omien ajatusten kanssa.
Mulla ei ole ainakaan mitään omatunnon tuskia jos vietän vuorokauden riippumatossa makoillen, syöden/juoden, meressä kelluen ja nukkuen :)
Eiköhän tässä taas ensi talvena vaihdeta maisemaa.

Ripe sanoi:
Öh mikäs tässä on takana? kyllähän sinä uuden passin saat vaikka armeijaan olet menossa...ja vaikka sen 10v passin.

Muistaakseni meni siten, että jos intti on käymättä, niin passin saa maksimissaan siihen vuoteen asti kun täyttää 28. Eli Halffin tapauksessa juuri sen maksimin 10 vuotta olisi passi voimassa.

seppo-x sanoi:
Muistaakseni meni siten, että jos intti on käymättä, niin passin saa maksimissaan siihen vuoteen asti kun täyttää 28. Eli Halffin tapauksessa juuri sen maksimin 10 vuotta olisi passi voimassa.

Juuh eli ei se intti mikään este ole sen passin saamiseen -> reissulle pääsemiseen.

Joo, matkakuume on 24/7. Ens syksynä, mikäli saa kesätyötä olis tarkotus käyä jossain. Varmaan itäeurooppaan tulee suuntautuu tämä eka reissu, tai jos oikeen hyvin napsus, niin Kaakkois-Aasiaan. Jos sais oltua töissä pitempään niin sitten vois suunnitella Intiaa, Indokiinan maita, Kiinaa, Malesiaa ja Indonesiaa. Trans-Siberia junalla plus Kiina olis kans aika kova. Melkosesti vetäs maailmalle tuo veri, mutta opiskelut on päällä. Kyllä sitä joka päivä miettii että pistäs koulun jäihin, menis töihin ja lähtis pois vaikka puoleksi vuodeksi. Noh, vielä tässä on tätä aikaa ja pitemmällä reissulla aion kyllä käydä, se on varma. Joku päivä se on vaan laitettava alkuun tuo isompi homma. Vielä siis vaiheillaan...

Edit : Linkkejä

www.pallontallaajat.net
http://www.stranded.to/

Anonymous sanoi:
Mulla nousi matkakuume eilen, kun lähetin työhakemuksen Thaimaaseen erääseen suomalaisfirmaan. Ainakin 3 kuukautta olisi töitä siellä tarjolla ja mahdollisesti pitempäänkin. Hitto kun niin mielellään lähtisin sinne.

Saako udella, millaisesta työstä oli kyse?Ravintola-alaa vai sukellusta?

Ja onhan tätä reppureissaamista jo aikaisemmassa thredissä.

Ihan täysin en allekirjoita niitä goan suomalaisnuoria ja niiden elämäntapoja.

Sportman81 sanoi:
Saako udella, millaisesta työstä oli kyse?Ravintola-alaa vai sukellusta?

Ja onhan tätä reppureissaamista jo aikaisemmassa thredissä.

Ihan täysin en allekirjoita niitä goan suomalaisnuoria ja niiden elämäntapoja.

IT-alan hommaa haen. Eli Bangkokista käsin kävisin hoitamassa eri yritysten verkkoon ja käyttöjärjestelmiin liittyviä ongelmia. Muun muassa jos suurlähetystössä tarvitaan vaikkapa virusturvan päivitystä, niin sen kävisin asentamassa tjsp. Titteli olisi tekninen johtaja, ja mulla olisi muutama "alainen" johdettavana (paikallisia teknikoita). Viikot paiskis hommia ja v-loppuina ottais taksin alle ja tytön kyytiin ja matkan kohti rantsua.

Anonymous sanoi:
IT-alan hommaa haen. Eli Bangkokista käsin kävisin hoitamassa eri yritysten verkkoon ja käyttöjärjestelmiin liittyviä ongelmia. Muun muassa jos suurlähetystössä tarvitaan vaikkapa virusturvan päivitystä, niin sen kävisin asentamassa tjsp. Titteli olisi tekninen johtaja, ja mulla olisi muutama "alainen" johdettavana (paikallisia teknikoita). Viikot paiskis hommia ja v-loppuina ottais taksin alle ja tytön kyytiin ja matkan kohti rantsua.

Jep, no hienolta kuulostaa kyllä:kippis1:

Fabien sanoi:
KK-liite piti sisällään loistavan jutun Intian Goalla "oleskelevista" suomalaisnuorista, jotka ottavat elämässään asioita rennosti, antavat tunteen viedä. Tahtoo kans! Sellainen kuukauden rypistys tuonne Goalle tai ihan minne tahansa rinkka selässä ja mieli kirkkaana on minun agenda. Mitkään viikon ryyppyreissut pleijadeinglisissä tms. ei sytytä.

Niin, onko kenelläkään tietoa nettisivusta, jossa olisi tietoa näiden suurien sankarien elämästä. Myös muutkin "hengailu" sivut kiinnostavat, jossa oleskellaan lämpimässä maassa, pienessä yhteisössä. Syystä tai toisesta.

reebus sanoi:
Toukokuussa kuukaudeksi Thaimaahan ja Kambodzaan. Liput on jo ostettu. Heihei.
Samanlainen aikataulu, mutta suuntana länsi.
Touko-kesäkuussa kuukaudeksi USA:han roadtrippaamaan välille Los Angeles -> Miami. Lennot on jo maksettu. :rock:

Ite meen pääsiäisenä viikoks Madridiin ja sitten elokuun kaks ekaa viikkoa oon jossain Yhdysvaltain itärannikolla Boston - New York akselilla. Joulun aikoihin(tai ensivuonna) ois tarkotus kävästä Japanissa 2-4vko reissulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom