Tätä aihetta sivuten, haluaisin kuulla mielipiteenne seuraavasta tapauksesta elämässäni...
Takana kaksi synnytystä alle 2 vuodessa, ja nyt taas noin 2 kk treenannut kunnolla (nuorempi siis jo 7kk ikäinen). Hölkkää ja salia lähinnä. Jonkinnäköinen peruskunto on säilynyt, koska olen kävelylenkkeillyt koko ajan pitkiä lenkkejä, muuten en ole urheillut satunnaisia jumppia enempää (raskauksien välillä).
Aika on kortilla, ja välillä venyttely jää sen vuoksi vähälle, ei kuitenkaan säännöllisesti. Hölkästä olen huomannut, että lonkankoukistajat kipeytyvät, salista ennen tätä viimeisintä kertaa tullut ihan normi jumi, siis sellainen mikä tulee kun treenaa kovaa tauon jälkeen. Viimeisin salikerta 2 viikkoa sitten kuitenkin muutti kaiken. Oli aikaa vähän (mies lähdössä työreissuun) ja päätin ottaa kaiken irti, lisätä vähän painoja.. tein jalkaprässin, kyykyn, reiden ojentajat ja koukistajat, 2xpohkeet (prässissä ja pohjelaitteessa), loitontajat sekä kiertoliikkeen kyljille + vatsaprässin. Tämä kaikki käytännössä ilman venyttelyjä. 2 vrk tämän jälkeen toisesta pohkeesta lähti tunto ja seuraavaan aamuun mennessä tunto oli lähtenyt koko alakropasta navan alapuolelta. Sen verran oli tuntoa, että pysyi pystyssä mutta ei esim. yhdellä jalalla voinut seistä.:(
Lääkärikäynnin tulos oli, ettei selän röntgenkuvassa mitään vikaa, muut "vakavat" laskettiin pois oireiden perusteella. Kaksi hierontaa takana, ja nyt tunto alkaa palailla; ei kuitenkaan täysin. Onko jollain mitään käsitystä tämänkaltaisesta tilanteesta, kokemuksia, näkemyksiä; kaikki tervetullutta! Kuinka uskallan liikkua tästä edespäin? Nyt olen tehnyt kevyitä kävelylenkkejä viikon ajan.
(Taustaa vielä sen verran, että ruokailut suurin piirtein kunnossa, unet ok pääsääntöisesti, 3-4x vko kovaa treeniä johon päälle koiralenkit väh.5km/pvä)