• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Kova penkkiohjelma!

Tuolla kun on noita venäläisiä penkkiohjelmia ja semmonen 6viikon ohjelma,niin miten toi voi olla noin kova?Jos vaikka nostais 100kg penkistä niin ton ohjelman viimesellä viikolla pitäis nostaa 105 kg:llä 6x2.Hullua.Eikö? :eek:

Ei, vaan kuudennella viikolla pitäisi saada otettua ykkönen sillä 105% entisestä maksimista.

-Bull- sanoi:
Tuolla kun on noita venäläisiä penkkiohjelmia ja semmonen 6viikon ohjelma,niin miten toi voi olla noin kova?Jos vaikka nostais 100kg penkistä niin ton ohjelman viimesellä viikolla pitäis nostaa 105 kg:llä 6x2.Hullua.Eikö? :eek:
Joo jotkut venkku ohjelmat on aivan hulluja, lupaavat liikoja, en tiedä ketään joka nuita ois onnistuneesti saanut läpi vietyä. Esim 5x5 luvataan aivan älyttömiä mielestäni, ainakin jos kyseessä ei ole aloittelija, en kyllä tiedä onko tuo 5x5 edes venkku ohjelma, ei taida olla?

Edit: kyllä tuon 6-viikon ohjelman saa varmasti läpi vietyä, se menee juuri nuin niinkuin force sanoi, toki riippu tän hetken maksimista, mutta jos se tuo 100kg on niin varmasti saa.

jto

AMMATTILAINEN
tollanen 6 vkon rykäsy, mikä se perusvenkkukin on, on lähinnä tarkotettu parantaan pikasesti heikon noston (alunperin kyykyn) tulosta avuksi painonnostossa. parannus tapahtuu pääasiassa hermostotasolla.

aika sama mekanismi, jos nostaja X ei tekis dippiä ollenkaan ja sitten päättäs sitä paukuttaa kovaa 6 vkoa. tulokset nousis komeesti, mutta sitten alkas tasannetta pukkaamaan. eli hermostovaikutus siinäkin.

parempia tuloksia tietenkin saa, kun paneutuu asiaan hieman pidemmällä tähtäimellä, eikä kuvittelekaan saavansa kovia tuloksia nopeesti. se ei vaan toimi niin.

alottelijalle voi yleensä melki luvata ~3kk:n treenillä parannusta 10-15%. keskivertonostajalle 5-10% ja kokeneelle 1-5%.

-Bull- sanoi:

Ei lainkaan hullua. Itselläni oli juurikin tuo 100 max kun alitin venäläisen penkkiohjelman. Max nousi muutamassa viikossa 107,5 puoleen. Satasella meni nelonen entisen ykkösen sijaan!

Ikä
32
herrajumala :eek: mitä ne tommoset ohjelmat on??tässä olis nimittäin tavotteena penkata hurjat 80kg jouluks..nyt maksimi 70kg nousee :nolo: tosin treeniä takana huimat pari kk.aikaa olisi siis se kuukausi.olen siinä vaiheessa treenissäni että kehitystä tulee pelkästään puntteihin katsomalla :lol2: voiskos joku laittaa sopivan ohjelman tulemaan jolla tuo 10kiloo kuukaudessa olisi mahdollista.nyt olen vetänyt 4-jakoista viikossa.maanantaisin penkkipäivä ja torstaisin kapeaa penkkiä tulee nyhdettyä.

Hape sanoi:
voiskos joku laittaa sopivan ohjelman tulemaan jolla tuo 10kiloo kuukaudessa olisi mahdollista.nyt olen vetänyt 4-jakoista viikossa.maanantaisin penkkipäivä ja torstaisin kapeaa penkkiä tulee nyhdettyä.
Ohjelmat riippuu aivan nostajasta miten toimivat. Monet voivat saada 15-25kg:n lisää ryssä ohjelmilla. Jotkut sen 5-10kg ja taas jotkut 0kg.
Jos kehitystä tulee ohjelmalla mitä tekee, niin ei sitä kannata vaihtaa.

Ikä
39
Hape sanoi:
voiskos joku laittaa sopivan ohjelman tulemaan jolla tuo 10kiloo kuukaudessa olisi mahdollista.nyt olen vetänyt 4-jakoista viikossa.maanantaisin penkkipäivä ja torstaisin kapeaa penkkiä tulee nyhdettyä.
2X6 systeemillä voisi tulla tuo 10kg kuussa (neljä treeniä, 2,5kg kerta)

Laffer sanoi:
2X6 systeemillä voisi tulla tuo 10kg kuussa (neljä treeniä, 2,5kg kerta)
Tuokin on ainakin itselle osottautunut toimivaksi. kuukaudessa penkki tulos noussu juuri sen 10 kiloa. Saapas nähdä koska se kehitys alkaa hidastumaan, pakko senkin on joskus tapahtua :D

Ikä
32
Ei siinä vielä mitään mutta kun minulla nousi kolmessa viikossa 2*6 reenipainot 17,5 kiloo!

Kynis! sanoi:
Ei siinä vielä mitään mutta kun minulla nousi kolmessa viikossa 2*6 reenipainot 17,5 kiloo!
:eek: :kippis1:

Kynis! sanoi:
Kolmessa viikossa 17,5 kiloo eli kuukaudessa noin 20 kiloo eli vuodessa 240 kiloo! Kovaa on kehitys :D

Ikä
32
No heti kun oli toi 17,5 kg sarjapainot noussut niin siihen pyssäs! Kuukauden pysy samassa ja sitten vaihdoin tähän ryssäpenkkiohjelmaan! pari viikkoo tehny ja ihan hyvältä on tuntunut!

Tuo oli aikoinaan mun ensimmäinen ohjelma ja kyllähän se ihan hyvin toimi :D
Nyt ollut penkkimaksimit vuoden kutakuinkin samassa :/

jto

AMMATTILAINEN
mikset oo muuttanu hommia....vuosi samassa on aika paljon...

Ikä
32
tein tässä kuukausi sitten yhden venäläisen penkkitreenin läpi..maksimit nous aika tarkasti 10kg 6 viikossa.eli kyllä noi näyttää toimivan. :kippis1:

jto sanoi:
mikset oo muuttanu hommia....vuosi samassa on aika paljon...
Tein puoli vuotta kovalla intensiteetillä 10-15 sarjoja pääosin ja en treenannut muutamaan kuukauteen penkkiä ollenkaan. Nyt olen alkanut ottamaan voimaa vähän takaisin, mutta tuntuu että aina kun alkaa tulemaan hyviä sarjatuloksia niin seuraavalla viikolla ei ole taas voimaa yhtään. Noh.. ohjelman vaihto tiedossa..
Johtuu tosiaan varmaan tuosta että teen liikaa liikkeitä rinnalle ja olkapäille. Ja sitten kun on tullut tuo tapa vetää jotain kolmois-pudotussarjoja joka treenissä niin eikai sitä voimaa sitten tule. Mutta massaa tuli ihan hyvin. Tosin luulen että sitä massaa tulee yhtä hyvin suorilla ja lyhyillä sarjoilla.

Toinen juttu vielä, olen kova sairastelemaan, nytkin puolitoista viikkoa pois salilta ollut.

Kyykky on kyllä noussut viimeisen vuoden aikana ihan hyvin.

jto

AMMATTILAINEN
sairastelu on paljon syömisestä myös kiinni. ja se, että pökkii niitä pudotus-juttuja jne. kovaa koko ajan, ei välttämättä oo immuunisysteemille sitä parasta lääkettä...

sarjaraudoilla ja maksimeilla ei aina oo tekemistä keskenään ainakaan sillai suoralla korrelaatiolla. kyllä ne ykköset kannattaa hakee ihan ohjelmalla.

Niimpä, mietin sitäkin tässä että jos alkais taas soveltamaan ihan oikeata penkkiohjelmaa eikä tee vaan päättömästi mitä sattuu niin saattashan tuo maksimi nousta kohtuu nopeasti, hermotus voi olla aika paska tällähetkellä.

Ikä
32
sakke selkäinaho kertoi kesällä että boris sheiko on julkisesti sanonu että "venäläiset" ohjelmat on laskettu liikkeelle "vastustajien" harhaan johtamiseksi.. itse en ole niihin kovin tutustunu, mutta aika raskailta ne kuulostaa