SUPERCARB 1kg -40%

Kotletista atletiksi vuodessa, miten on?

Kuntoilu kärpäsen (jälleen) purressa olisi tarkoitus siinä ensi kesän lopulla toivottavasti olla muuntautunut kotletista atletiksi.

Pallo eli kuntosalijäsenyys on takataskussa ja ennen reissuun lähtöä tuli laitteisiin varovasti taas tutustuttaa. Fitness viidakossa olen vihdoin löytänyt omaa silmää miellyttävän kropan, kas tässä.

Australialainen Hannah Polites

kuvat:
http://tinyurl.com/ntdteys

Mieltä lämmitti myös se seikka, että kuvien nainen on 4 vuotta itseäni vanhempi 32, joten ainakin neljässä vuodessa tuohon kuntoon pääsee, jos nyt aloittaa.

Hänen kropassa omaa silmää miellyttää hoikat reidet koska itse en havittelee isoja reisiä sekä hieman piirtyvät vatsa- ja käsilihakset.

Tähän hätään ei nyt ole ennen kuvia laittaa, mutta pitänee ottaa ennen projektin alkua. Mutta perus faktat:

Pituus: 167cm
Paino: 61

Rasvan osuus etenkin keskivartalo sa suurempi. Käytän 36-38 vaatteita, mutta kroppaa kuvastaa se että paremmalta näyttää vaatteet päällä kuin ilman.

Osaatte noviisille heittää, että millaiset realiteetit on esimerkkikuvan kroppaa lähteä metsästämään ja minkälaisesta treenillä.

Rasvanpoltto toki kuluta enemmän kuin saat, joten järkeä annoskokoihin ja valintoihin.

Kiitos ja kumarrus. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Aivan hirvittävän paljon ruumiinrakenne eli perimäkysymys. Ei voi tietää onko sulla koskaa mahkuja tuohon jos ei nähdä kuvia. Mitoista on tosi vaikea päätellä yhtään mitään. Kuvassa oleva nainen on tosi hoikka, ei hirveästi ole puntteja nostellut, joten lähtökohtaisesti suosittelisin polttamaan rasvaa järkevällä ruokavaliolla sekä aerobisella liikunnalla. Sitten ehkä pari kertaa viikossa jotain bodypump-tyyppistä jumppaa tai 1-jakoista saliohjelmaa. Vatsoja tehnyt enemmän kuin esim. kyykkyjä tai pystypunnerruksia :D

Toisaalta ainakin mun tapauksessa pelkkä punttitreeni (+hyötyöiikunta) on ollut tehokkain metodi hoikkana pysymiseen, ei ole yhtään paino noussut vaikka rasvat tippuneet huomattavasti...

E. Mutta ehkä se johtuu siitä että treenaan ylipäätään vain 2 krt/vk.

No humppajumpat ei ole mun juttu, mutta uinti maistuu, joten se paikkaisi tuota aerobista. :) Toki bodypump nyt ei ihan sitä "pahinta" risti-askel-hyppy kategoriaa ole.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
No varmasti joo. Nehän hankitaankin ensin kun yrittää saada kuntoilusta kiinni. Että kiitos vaan kannustuksesta. Ehkä löytyy jo omasta takaa. Vituttaa tuollaiset kommentit. No ei ehkä tämä esimerkin nainen ole jäätävä punttihai, mutta kyllä siellä nahan alla lihastakin on jossain määrin. Ei pelkillä geeneillä saada tuollaista kiinteää kroppaa. Kyllä se laiha kroppaa in läski on jos ei mitään lihaskuntoa tee. Perhana sentään.

En tiedä millainen kroppa sulla on mutta itselläni rasva istuu tiukimmin nimenomaan tuolla peppu-reisiosastolla ja tosi tiukassa kunnossa pitäisi mun olla että reidet näyttäisi noin hoikilta - tuskin koskaan. Lähtökohdistahan se on paljolti kiinni mihin on mahdollista päästä, ja onko tuohon kuvan kaltaiseen lopputulokseen sulla mahdollisuuksia.

Kyllä sä vuodessa ison muutoksen saat aikaiseksi, jos safkat ja treenit laitetaan kuntoon. Mutta oisko ihan mahdoton ajatus lähteä siitä että pyrkisit kehittymään ihan vain omana itsenäsi? Tavoitteeksi vaikka ensi kesäksi ikäänkuin "parempi" versio sinusta? Ei siis ole tarkoitus viisastella, ihan vaan ystävällinen neuvo. :)

^m.crasilis,

Itsellä nimenomaan jalat ovat jo valmiiksi hoikat. Massa kerääntyy enemmän tuohon keskivartalo on (omena?). :)

Mizore,

Tuo tosiaan olisikin hyvä olla tavoitteena "parempi ja terveempi" minä. Sitä vain haluaa jonkun tavoitteen. Pitänee pitää mielessä, että ei ala liikaa sitä tuijottamaan. :)

Pääsisi jo kotiin ja treenien alkuun.

Onko sulla minkä(än) laista liikuntataustaa? Jos lähdet jokseenkin nollasta, mä keskittyisin alkuun ihan voimatasojen, peruskunnon ja vartalonhallinnan (mm. ryhti) kehittämiseen. Toivottu ulkonäkö todennäköisesti tulee osin siinä kaupanpäällä.

Salin puolelta itselläni ei ole käytännössä lainkaan pohjaa ja vakituista viikkoliikuntaa ei ole tullut harrastettua muuten kuin hyötyliikuntaa merkeissä muutama tunti viikossa, joten varmasti lihaskuntopuolen lisääminen säännöllisesti viikottaiseen liikuntaan tuo jo pitkässä juoksussa muutoksia kroppaa, kunhan ruokavalio on kunnossa. Pitää ottaa huomenna kuvat nykytilanteesta talteen.

Miten saliohjelma. Kannatakaan aloittaa PT:n tekemällä alkuohjelmalla, jossa on jalat,kädet, selkä ja vatsa, jonka jälkeen siirtyisi esim. 3 jakoinen.

Itse oon nyt kuukauden käynyt rempomassa salilla 1-jakoisella ohjelmalla ja suosittelen aloittamaan sillä. Yhdessä ruokavalion kanssa mun mielestä jo muutoksia näkyvissä peilissä ja painot nouseet tietty. 1-jakoisella liikkeitä vaihdellen voipi tahkota ihan huolella jonkun aikaa ja jos haluaa vaihtaa, niin sitten 2-jakoinen alkuun. Mulla on nyt kyykky, penkki, ylätalja, bulgaarikyykky, etunojapunnerrus ja vinot ja suorat vatsat. Joku suosittelisi varmasti hauisliikettä tohon vielä, itse en vaan vielä ole jostain syystä ottanut :D mikäli salin puolelta ei ole kokemusta, niin maltilla opetellen liikkeet niin, että tekee kokoajan oikein, ja lisää painoja sitten pikkuhiljaa. Alussa on kyllä mukavaa se, että painot kehittyy nopeasti, varsinkin tolla yksijakoisella kun tulee useampi kerta viikossa harjoitettua samoja lihaksia. Mä käyn siis kolmisen kertaa ja joskus neljä. Tsemppiä saliharjoitteluun!

Pakko kyllä sanoa, että ulkonäkö niinkään mulla ei ole se parhain motivaattori, vaan se fiilis salilla ja tulokset nimenomaan kun jaksaa nostaa enemmän. Muuttunut ulkonäkö on sitten mukava bonus ja mä valehtelisin jos en sanoisi että sekin mua sinne salille vie. :rolleyes:

Itse olisin myös tosi tyytyväinen, että rinnat pikkasen pienenisi niin saisi kaikkia ihania liivejä mitä ei tunnu 70F koossa vaan löytyvän. Ei paljoa tarttis tippua. E:stä jo löytyy vaikka mitä! :)

Kannattaa nyt aloittaa siitä, että saisi liikunnan osaksi elämää ja normaalia arkea. Ihan sama mikä liikunta, kunhan se motivoi ja siitä nauttii. Silloin siitä pystyy saamaan elämänmittaisen kumppanin. Salitreeni on tosi hyvä juttu monestakin syystä jos siitä innostut. Hoikistumiseen parasta olisi sekä aerobinen että lihaskuntotreeni yhdistettynä järkevään ruokavalioon. Näiden avulla rasva alkaa palamaan ja ehkä ne tissitkin pienentyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom