Kotiteollisuus - 7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dfg
  • Aloitettu Aloitettu

dfg

Nyt on sitten KT:n 7. levy plompsahtanut, mitä olette mieltä? Itse en ole vielä ehtinyt kuuntelemaan ajatuksella, mutta nopeasti katsastettuna vaikuttaa aika perus Kotiteollisuudelta.

Joo levy kuulosti melko samalta, eikä sieltä mitään hittiä kyllä löytynyt. Raskas kantaa biisi pisti vain ärsyttämään omalla toistollaan. Tämä levy tipahti pois ostolistalta. IMO. Jatkan Stam1nan kuuntelulla ;)

Mielestäni onnistunut levy, tykkään. Olisi vain saanut enemmän olla nopeita, agressiivisia kappaleita.

Parhaat vedot ehdottomasti "raskas kantaa" ja "syli".

Mun mielestä helevetin hyvä levy :rock: ei ole mitään minä olen rallatuksia vaan kunnon synkistelyä, vähän samaa menoa kuin vanhoilla KT levyillä mut huomattavasti melodisempi ja tiukemmalla soitannalla varustettu paketti!!! Ehdottomat suosikit on kaihola ja pohjanmaan kautta :worship:
:4:

Eipä ole parin kuuntelukerran jälkeen vielä vakuuttanut.

Alkaa toimia koko ajan paremmin tämä levy, nyt 5. kuuntelu menossa. Alussa en pitänyt kuin parista biisistä, nopeimmista ja siten levyn helpoimmista biiseistä. Saattaa nousta kokonaisuutena KT:n parhaaksi levyksi.

Uusi levy rupeaa toimimaan n. 10 kuuntelu kerran jälkeen, ensimäisellä kerralla ei kuulostanut miltään. Todella tunnelmallisia ja hienoja biisejä on paljon kuten Syli, raskas kantaa, murheen mailla, kaihola, vieraan sanomaa.

Joo, mulle myös tosiaan avautui levy vasta parin kuuntelukerran jälkeen. Ensimmäinen ajatus Hulluutta ja humalaa -biisin lähtiessä käyntiin oli että jopas ovat pojat rykäisseet äkäisen(hyvän) levyn ulos, mutta lätyn todellinen luonne paljastuikin sitten seuraavien biisien aikana. Eli keskitempoista poppia tälläkertaa. Uskon että jos Helvetistä itään toi KT:n kansan tietoisuuteen niin tämä räjäyttää viimeistään potin tarttuvine melodioineen.

Mielestäni levyn biisien kaavat ovat vähän liian samanlaisia. Tyyliin "alkuriffi-säe-riffi-säe-tarttuvakertsi-säe-tarttuvakertsi-loppuriffi/soolo." Tätä toistetaan aika monessa kappaleessa.

Kaikinpuolin todella kuuneltava ja tarttuva levy, mutta vähän liian varmanpäälle pelattu.

Tulipas tyhjentävä analyysi.

Aleley sanoi:
Mielestäni levyn biisien kaavat ovat vähän liian samanlaisia. Tyyliin "alkuriffi-säe-riffi-säe-tarttuvakertsi-säe-tarttuvakertsi-loppuriffi/soolo." Tätä toistetaan aika monessa kappaleessa.
Tuo olo on tullut parista aikaisemmasta levystä, suht yksinkertaista soitannollisestikin. Jooh, mutta jahka tuota uutta levyä nyt on kuunnellut muutaman kerran niin eiköhän se arvostelu sieltä tupsahda. Kuulostaa ihan ok tähän mennessä.

Tätä levyä on varmaan ihan turha edes kuunnella. 98% varmuudella jatketaan samaa junnavaa tylsää räminää. :curs: Tuskin mitään uutta ja mullistavaa tarjolla.

No, teinitytöt tykkää kun Hynynen "hauskuuttaa".

*huono aamu*

HC76 sanoi:
Tätä levyä on varmaan ihan turha edes kuunnella. 98% varmuudella jatketaan samaa junnavaa tylsää räminää. :curs: Tuskin mitään uutta ja mullistavaa tarjolla.

No, teinitytöt tykkää kun Hynynen "hauskuuttaa".

*huono aamu*

Mitään uutta tältä levyltä on kyllä turha odottaa... Onhan siinä muutamia uusia kikkoja mutta muuten perus kt-levy, ei sen enempää.

Mä en ymmärrä tota nillittämistä siitä, että levyltä ei löydy mitään uutta. Pitäisikö yhtyeen siirtyä omasta tyylilajistaan toiseen, tyyliin Kotiteollisuuden tunkea sankarihevin homosyntsa soitantoonsa? Ite diggaan tästä tyylistä ja jätkät ovat päässeet joka levyllä soitannollisesti eteenpäin, vaikka Helvetistä Itään- lätty olis saanut jäädä julkaisematta.

Kuunnelkaa vaikka Sentencedin 4 viimeiseltä levyltä jokaiselta 2 biisiä satunnaisessa järjestyksessä ja sanokaa, miltä levyltä mikäkin biisi on. Tyylilaji harvemmalla yhtyeellä muuttuu radikaalisti kahden julkaisun välillä. KT on mennyt koko ajan melodisempaan suuntaan ja lyriikoihin on tullut enemmän ajatusta mukaan. Kuunnelkaas huviksenne Eevan Perintö-levyä ja laittakaa tämä sen jälkeen soimaan. Kuulostaako samalta?

Jos KT julkaisisi vaikkapa humppalevyn, niin nämä inisijät saisivat varmaan siitä hirveät orgasmit. Ite hommasin tossa äsken kaikki Killswitch Engagen levyt enkä pysty vielä määrittelemään sieltä soitetusta satunnaisesta biisistä ollenkaan, mille levylle se kuuluu, silti soitanta kuulostaa mun korvaan hyvältä.

Minkälainen sen levyn pitäisi olla, että NP, Aleley ja HC76 tykkäisivät siitä? Onko tämä mielestänne huono levy?

Mikä yhtye on ottanut huimia harppauksia albumiensa väliltä? Jos ei diggaa jostain tyylilajista, on sen tyylilajin edustajien levyjä turha ostaa.

rafael30 sanoi:
Jos KT julkaisisi vaikkapa humppalevyn, niin nämä inisijät saisivat varmaan siitä hirveät orgasmit.

Tuskin. Silloin vaan nillitettäisiin siitä kuinka bändi ei enää soita yhtä hyvää musiikkia kuin alkuaikoina, ja kuinka niiden musiikki on nyt kaupallista viihdemusaa. Loppuun toki todettaisiin että ainoa oikea bändi on Slayer tai Cannibal Corpse, aaargh!!

Kuulostaa ihan ok vieläkin, pidän tuosta kertsien lauluosuuksista. Ei paina kitarat heti korviin. IMHO parasta KT:ta tähän mennessä, mutta ei tuo nyt hekumallista ole. :D Eniten potkii Kaihola, Vieraan Sanomaa, Murheen Mailla, Pohjanmaan Kautta.

8/10

Iskisin varmaan numeron enemmän jos olisin kyseisen "tyylin/genren" fanittaja.

rafael30, chill :piis: :)

EDIT: Eniten kunnon örinällä ja korkealla laululla vedetyt vokaalit kuulostaa parhaimmalta.

rafael30 sanoi:
Mä en ymmärrä tota nillittämistä siitä, että levyltä ei löydy mitään uutta....

En ole levyä edes kuunnellut niin ei ollut oikein "tuomita". Kuhan kerroin mielipiteeni mitä tosta pumpusta ajattelen ja totesin että _tuskin_ on mitään järisyttävää tarjolla. Et siinä mielessä mulle ei ole mitään tarjolla.

Täytynee kuunnella ja sitten avautua.

rafael30 sanoi:
Mä en ymmärrä tota nillittämistä siitä, että levyltä ei löydy mitään uutta. Pitäisikö yhtyeen siirtyä omasta tyylilajistaan toiseen, tyyliin Kotiteollisuuden tunkea sankarihevin homosyntsa soitantoonsa? Ite diggaan tästä tyylistä ja jätkät ovat päässeet joka levyllä soitannollisesti eteenpäin, vaikka Helvetistä Itään- lätty olis saanut jäädä julkaisematta.

Kuunnelkaa vaikka Sentencedin 4 viimeiseltä levyltä jokaiselta 2 biisiä satunnaisessa järjestyksessä ja sanokaa, miltä levyltä mikäkin biisi on. Tyylilaji harvemmalla yhtyeellä muuttuu radikaalisti kahden julkaisun välillä. KT on mennyt koko ajan melodisempaan suuntaan ja lyriikoihin on tullut enemmän ajatusta mukaan. Kuunnelkaas huviksenne Eevan Perintö-levyä ja laittakaa tämä sen jälkeen soimaan. Kuulostaako samalta?

Jos KT julkaisisi vaikkapa humppalevyn, niin nämä inisijät saisivat varmaan siitä hirveät orgasmit. Ite hommasin tossa äsken kaikki Killswitch Engagen levyt enkä pysty vielä määrittelemään sieltä soitetusta satunnaisesta biisistä ollenkaan, mille levylle se kuuluu, silti soitanta kuulostaa mun korvaan hyvältä.

Minkälainen sen levyn pitäisi olla, että NP, Aleley ja HC76 tykkäisivät siitä? Onko tämä mielestänne huono levy?

Mikä yhtye on ottanut huimia harppauksia albumiensa väliltä? Jos ei diggaa jostain tyylilajista, on sen tyylilajin edustajien levyjä turha ostaa.

Miksi et ymmärrä? Totuus on että useiden KT:n biisien kaavat ovat jämähtäneet samoiksi Kuolleen kukan nimen jälkeen, agree? Ei sitä tarvitse alkaa puolustelemaan vertaamalla Sentencediin(joka kieltämättä on viime levyillään kuulostanut ihan samalle.)

Paitsi nyt kun tarkemmin luin postauksen, niin turha tähän on alkaa enempää mitään kirjoittamaan. Kirjoitin arvosteluni tuonne ylös, lue se ja pidä turpasi kiinni, muillakin on mielipiteitä.

PS. En verranut soundillisesti KT:n levyjä, vaan rakenteeltaan. Tajuat varmaan senkin kun luet sen mun arvostelun ja mietit taas hetken.

np. Kotiteollisuus - Rakastan

Kaiholan kohdalla piti tarkistaa etten pistänyt CMX:ää soittimeen... :rolleyes:

No juu siis kyllähän toi taattua KT-laatua on. Omalta itseltään kuulostaminen ja itsensä toistaminen on kuitenkin kaksi oleellisesti eri asiaa, ehkä olis kaivannu jotain tuoreemman kuulosta. No... En ole kuunnellu ku pari kertaa, joten eiköhän se tästä ;)

Back
Ylös Bottom